Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Megane II 1.9 DCI 120KM stuki brak mocy

marcin 2001 02 Jun 2010 13:21 7473 5
  • #1
    marcin 2001
    Level 11  
    Witam. Proszę o sugestie lub pomyły co robić. Auto dopiero kupione więc nie znam wcześniejszej historii napraw. Problem wygląda tak, ze auto na zimnym silniku odpala prawie normalnie (prawie ponieważ dość ciężko kręci ale może to wina akumulatora) na biegu jałowym silnik pracuje cicho i równo, po przekroczeniu ok. 1500 obr zaczyna coś lekko stukać (jest to stuk rytmiczny i odpowiada jednemu cylindrowi) auto kompletnie nie mam mocy, w miarę jak temperatura rośnie stukot zaczyna również być słyszalny przy obrotach biegu jałowego. Po zgaszeniu rozgrzanego silnika ciężko odpala (trzeba długo kręcić) ale jak zaskoczy chodzi równo. W przewodzie dopływowym do pompy paliwa widać pędzące pęcherzyki powietrza. Rozrząd wdaje się ok (tzn. nie sprawdzałem ustawienia ale pasek jest napięty i w jednym kawałku od strony rozrządu nie słychać niepokojących dźwięków). Na rozgrzanym silniku zaczyna lekko kopcić na niebiesko-czarno i strasznie śmierdzi. Wydaje mi się, że może to być panewka lub element ukł. korbowego jednego z cylindrów lecz stukot wydobywa się bardziej z głowicy niż z dołu silnika. Wtryskiwacze sprawdzałem po przez ich odłączanie i sprawdzanie reakcji bez skutku. Jak wspominałem auto zupełnie nie ma mocy, z nagłym zwiększaniem obrotów też jest problem (następuje to bardzo wolno). Bardzo proszę o podsunięcie jakiegoś pomysłu i z góry dziękuję
  • #2
    Michu10
    Level 32  
    Jeden z elektrowtryskiwaczy do wymiany raczej, przelewy sprawdziłeś ? chyba nie odłączałeś ich zasilania w trakcie pracy silnika? Jakaś diagnostyka była czy żadna tylko na słuch ?
  • #3
    marcin 2001
    Level 11  
    diagnostyka tylko na słuch, owszem odłączałem wtryskiwacze w czasie pracy silnika, wydaje mi się jednak, że stuki i pozostałe objawy wynikają z odrębnych usterek
  • #4
    marcin 2001
    Level 11  
    jak sprawdzić przelewy?
  • #5
    trans-serwis
    Level 39  
    Ten samochód potrzebuje mechanika.
  • #6
    marcin 2001
    Level 11  
    dziś ściągnąłem miskę, zatarta panewka korbowodowa na trzecim cylindrze - to wyjaśnia stuki, wał ok. czekam na panewki i montuję... zobaczymy co dalej