Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Sygnał klimatyzacji z pinów ECU Astra G.

kamo502 02 Jun 2010 22:41 15372 18
  • #1
    kamo502
    Level 20  
    Interesuje mnie jedna ważna rzecz.

    Od złącza ECU (Astra G X18XE1 99r) do sterownika wentylatorów idą następujące połączenia

    PIN 2 - Do Licznika (Obrotomierz chyba) (Zielony) > Pin 13 x63
    PIN 8 -Do licznika (Temp) (Niebieski) > Pin 16 x63
    PIN 34 - Impuls (Brazowo zielony) > 10 x63
    PIN 49 - Impuls (Brazowo fioletowy) > 17 x63

    Nie wiem jaki sygnał wysyla ECU do sterownika wentylatorow o tym ze wlaczono klimatyzacje

    Wiem ze to PIN 34 i 49 wysyla ten sygnal.
    Czy jest to plus 12V? Czy jest to masa? Czy jakis inny sygnal?

    dochodzą do pinów 10 i 17 w złączu x63 czyli sterownika wentylatorów.

    Może ktoś może zmierzyć?
  • Helpful post
    #2
    arturjasinski
    Level 13  
    na pinie 49 przy wyłączonej klimie ma być 12V na włączonej 0-1V pin 34 to sygnał cyfrowy (wg.Autodaty)
  • #3
    kamo502
    Level 20  
    Dzięki

    Ciekawe co to za sygnał?
  • #4
    arturjasinski
    Level 13  
    nie ma sprawy, napisz jaki masz problem i dlaczego pytasz o te piny?
  • #5
    kamo502
    Level 20  
    Montowałem klimatyzacje w tym aucie.

    Panowie w ASO nie potrafią jej aktywować Techem2.
    Pod ECU podpięta prawidłowo. Z racji że nie aktywowana, sygnał o właczeniu dochodzi do sterownika silnika, lecz już ten nie daje sygnału na sterownik wentylatorów.

    Myślałem uruchamiać ją omijając ECU.
  • #6
    buliHajnowka
    Level 11  
    Panowie mam ten sam problem. Zamontowałem klime tylko ze silnik Y17DT, sygnał dociera do ECU ale juz z niego nie wychodzi. Próbowalem ominąć ECU zwierając ze sobą przewody Brazowo zielony oraz Brazowo fioletowy wychodzące z modułu chłodzenia silnika - klima się załączała (chłodziła wnętrze) ale na wskaźniku pojawiał się błąd (żółta kontrolka od chłodzenia silnika) Czyżby trzeba coś aktywować w ECU - czy wie ktoś jak to zrobić w Y17DT ?
  • #7
    kamo502
    Level 20  
    zolta kontrolka swieci sie dlatego ze wczesniej byl wentylator sterowany dwoma przekaznikami.

    w przekaznikach byly oporniki.
    ECU sterowal przekaznikami.

    po zamontowaniu klimatyzacji i wyjeciu przekaznikow ECU wciaz ich szuka i wywala blad.

    Klimatyzacja ogolnie sterowana jest innymi pinami niz sterowanie tymi przekaznikami..

    mysle ze reste ECU zalatwilo by sprawe. wtedy po resecie zobaczylo by modul wentylatorow i zaczelo obslugiwac klimatyzacje.
  • #8
    buliHajnowka
    Level 11  
    Kolego jak zrobić reset ECU w Y17DT? Bo odłączenie zasilania nic nie daje.
  • #9
    radekklimat
    Level 21  
    Po zamontowaniu klimy nalezy skasowac błedy jakie wyłapie ECU ktory nagle zobaczy A/C jak sie poda zasilanie po stacyjce.
    Jezeli klima jest prawidłowo zamontowana to po zdjeciu wtyczki z przetwornika na osuszaczu przy skraplaczu powinny sie właczyc wiatraki w trybie awaryjnym.
  • #10
    buliHajnowka
    Level 11  
    I tak sie dzieje. Po zdjęciu wtyczki z presostatu załączają sie 2 wentylatory z max prędkością. Podłączyłem się do kompa programem OPEL TECH 2 aby sprawdzić błędy ECU - żadnych błędów nie pokazuje.
  • #11
    kamo502
    Level 20  
    raz mi sie udalo zresetowac po przez zdjecie klemy..

    pozniej jak probowalem (3 dni bez aku) nie udalo mi sie.
  • #12
    radekklimat
    Level 21  
    Nie pokazuje błedow bo nadal nie widzi klimy.
    Jaka ta klima jest bo sa dwa rodzaje Delphi lub Behr i sa do tego rozne schematy.


    BEHR
    Sygnał klimatyzacji z pinów ECU Astra G.


    DELPHI
    Sygnał klimatyzacji z pinów ECU Astra G.


    OPIS
    Sygnał klimatyzacji z pinów ECU Astra G.
  • #13
    buliHajnowka
    Level 11  
    Podłączone jest wszystko zgodnie ze schematem. Klimatyzacja (nagrzewnica) BEHR. Ale to wszystko jedno czy system BEHR czy DELPHI do ECU dochodzi jeden przewód (czarno-zielony) - jest to sygnał o włączeniu przycisku z panelu sterowania klimą wewnątrz auta. Gdy lampka kontrolna przy włączniku sygnalizuje ze klima jest załączona to na przewodzie jest 12V gdy wyłączona 0V.
  • #14
    kamo502
    Level 20  
    buliHajnowka plus dla Ciebie bo widze ze wiesz o co chodzi..

    Behr czy Delphi to tylko roznia sie instalacja wewnatrz auta z czeg tak jak opisal do ECU idzie jedne przewod i on daje sygnal ze klima zostaje wlaczona...

    na schemacie A35to ECU.
  • Helpful post
    #15
    buliHajnowka
    Level 11  
    Uruchomiłem tą klimę omijając ECU. Podając na brązowo zielony przewód który idzie do modułu chłodzenia MINUS (MASĘ) sprzęgło sprężarki załącza się, załączają się po chwili wentylatory na 1 bieg.nie pokazuje również żadnego błędu na wskaźnikach wszystko jest ok. jeżdżę już 4 dzień i na razie jest bez problemu.
  • #16
    kamo502
    Level 20  
    a co z brazow-fioletowym?

    za co on odpowiada? czy jest to jakis sygnal zwrotny do ecu?
  • #17
    buliHajnowka
    Level 11  
    Już nie wnikałem po co ten przewód, pozostawiłem nie podłączony ;)
  • #18
    buliHajnowka
    Level 11  
    Panowie przepraszam ale popełniłem błąd w opisie. zamiast brązowo zielonego podłączyć trzeba brązowo fioletowy do masy.
  • #19
    kamo502
    Level 20  
    stykajac brazowo filotewy z brazowo zielonym klimatyzacja tez sie uruchamia..