Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sygnał klimatyzacji z pinów ECU Astra G.

02 Cze 2010 22:41 13269 18
  • Poziom 20  
    Interesuje mnie jedna ważna rzecz.

    Od złącza ECU (Astra G X18XE1 99r) do sterownika wentylatorów idą następujące połączenia

    PIN 2 - Do Licznika (Obrotomierz chyba) (Zielony) > Pin 13 x63
    PIN 8 -Do licznika (Temp) (Niebieski) > Pin 16 x63
    PIN 34 - Impuls (Brazowo zielony) > 10 x63
    PIN 49 - Impuls (Brazowo fioletowy) > 17 x63

    Nie wiem jaki sygnał wysyla ECU do sterownika wentylatorow o tym ze wlaczono klimatyzacje

    Wiem ze to PIN 34 i 49 wysyla ten sygnal.
    Czy jest to plus 12V? Czy jest to masa? Czy jakis inny sygnal?

    dochodzą do pinów 10 i 17 w złączu x63 czyli sterownika wentylatorów.

    Może ktoś może zmierzyć?
  • Pomocny post
    Poziom 13  
    na pinie 49 przy wyłączonej klimie ma być 12V na włączonej 0-1V pin 34 to sygnał cyfrowy (wg.Autodaty)
  • Poziom 20  
    Dzięki

    Ciekawe co to za sygnał?
  • Poziom 13  
    nie ma sprawy, napisz jaki masz problem i dlaczego pytasz o te piny?
  • Poziom 20  
    Montowałem klimatyzacje w tym aucie.

    Panowie w ASO nie potrafią jej aktywować Techem2.
    Pod ECU podpięta prawidłowo. Z racji że nie aktywowana, sygnał o właczeniu dochodzi do sterownika silnika, lecz już ten nie daje sygnału na sterownik wentylatorów.

    Myślałem uruchamiać ją omijając ECU.
  • Poziom 10  
    Panowie mam ten sam problem. Zamontowałem klime tylko ze silnik Y17DT, sygnał dociera do ECU ale juz z niego nie wychodzi. Próbowalem ominąć ECU zwierając ze sobą przewody Brazowo zielony oraz Brazowo fioletowy wychodzące z modułu chłodzenia silnika - klima się załączała (chłodziła wnętrze) ale na wskaźniku pojawiał się błąd (żółta kontrolka od chłodzenia silnika) Czyżby trzeba coś aktywować w ECU - czy wie ktoś jak to zrobić w Y17DT ?
  • Poziom 20  
    zolta kontrolka swieci sie dlatego ze wczesniej byl wentylator sterowany dwoma przekaznikami.

    w przekaznikach byly oporniki.
    ECU sterowal przekaznikami.

    po zamontowaniu klimatyzacji i wyjeciu przekaznikow ECU wciaz ich szuka i wywala blad.

    Klimatyzacja ogolnie sterowana jest innymi pinami niz sterowanie tymi przekaznikami..

    mysle ze reste ECU zalatwilo by sprawe. wtedy po resecie zobaczylo by modul wentylatorow i zaczelo obslugiwac klimatyzacje.
  • Poziom 10  
    Kolego jak zrobić reset ECU w Y17DT? Bo odłączenie zasilania nic nie daje.
  • Poziom 21  
    Po zamontowaniu klimy nalezy skasowac błedy jakie wyłapie ECU ktory nagle zobaczy A/C jak sie poda zasilanie po stacyjce.
    Jezeli klima jest prawidłowo zamontowana to po zdjeciu wtyczki z przetwornika na osuszaczu przy skraplaczu powinny sie właczyc wiatraki w trybie awaryjnym.
  • Poziom 10  
    I tak sie dzieje. Po zdjęciu wtyczki z presostatu załączają sie 2 wentylatory z max prędkością. Podłączyłem się do kompa programem OPEL TECH 2 aby sprawdzić błędy ECU - żadnych błędów nie pokazuje.
  • Poziom 20  
    raz mi sie udalo zresetowac po przez zdjecie klemy..

    pozniej jak probowalem (3 dni bez aku) nie udalo mi sie.
  • Poziom 21  
    Nie pokazuje błedow bo nadal nie widzi klimy.
    Jaka ta klima jest bo sa dwa rodzaje Delphi lub Behr i sa do tego rozne schematy.


    BEHR
    Sygnał klimatyzacji z pinów ECU Astra G.


    DELPHI
    Sygnał klimatyzacji z pinów ECU Astra G.


    OPIS
    Sygnał klimatyzacji z pinów ECU Astra G.
  • Poziom 10  
    Podłączone jest wszystko zgodnie ze schematem. Klimatyzacja (nagrzewnica) BEHR. Ale to wszystko jedno czy system BEHR czy DELPHI do ECU dochodzi jeden przewód (czarno-zielony) - jest to sygnał o włączeniu przycisku z panelu sterowania klimą wewnątrz auta. Gdy lampka kontrolna przy włączniku sygnalizuje ze klima jest załączona to na przewodzie jest 12V gdy wyłączona 0V.
  • Poziom 20  
    buliHajnowka plus dla Ciebie bo widze ze wiesz o co chodzi..

    Behr czy Delphi to tylko roznia sie instalacja wewnatrz auta z czeg tak jak opisal do ECU idzie jedne przewod i on daje sygnal ze klima zostaje wlaczona...

    na schemacie A35to ECU.
  • Pomocny post
    Poziom 10  
    Uruchomiłem tą klimę omijając ECU. Podając na brązowo zielony przewód który idzie do modułu chłodzenia MINUS (MASĘ) sprzęgło sprężarki załącza się, załączają się po chwili wentylatory na 1 bieg.nie pokazuje również żadnego błędu na wskaźnikach wszystko jest ok. jeżdżę już 4 dzień i na razie jest bez problemu.
  • Poziom 20  
    a co z brazow-fioletowym?

    za co on odpowiada? czy jest to jakis sygnal zwrotny do ecu?
  • Poziom 10  
    Już nie wnikałem po co ten przewód, pozostawiłem nie podłączony ;)
  • Poziom 10  
    Panowie przepraszam ale popełniłem błąd w opisie. zamiast brązowo zielonego podłączyć trzeba brązowo fioletowy do masy.
  • Poziom 20  
    stykajac brazowo filotewy z brazowo zielonym klimatyzacja tez sie uruchamia..