Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Sharan, 1998, AFN 110km - brak mocy i szum powietrza

Defectus 03 Jun 2010 14:07 10945 9
  • #1
    Defectus
    Level 11  
    Witam,

    mam problem z mocą w moim Sharanie 1.9tdi, 110km, AFN 1998r.

    Właściwie stało się to nagle: jadąc przydepnąłem dośc mocno (hmm nawet chyba bardzo mocno) wszystko było ok, kop jak zawsze. Na drugi dzien do roboty - bez zmian - wszystko w porządku - choć nie miałem potrzeby wyprzedzać czy deptać mocniej, więc może małe zmiany już były, jednak niezauważalne. Wracam z roboty - muł okropny, różnica bardzo duża, włąściwie od razu się zczaiłem że coś jest nie tak, 100 km/h z wielkim trudem (nie pchałem silnika na obroty dużo większe niż przed pojaiweniem się usterki).

    Moc nie znika po iluś tam obrotach, właściwie od startu czuć że jest słabiej

    Przeszukując neta doszukałem się sporo informacji i sprawdziłem kilka rzeczy (kolejność taka jak mi sie przypomnialo co robilem):



    ⁃ turbina zapodaje powietrze, 'sztanga' się rusza , wąż gumowy przy kolektorze ssącym lekko puchnie jak dodaję mocno gazu ( ok 2500 obr), ściągałem też ten wąż i dmucha powietrze
    ⁃ wężyki podciśnienia sprawdziłem - wydają sie ok,
    ⁃ zawór do bypassa przy kolektorze ssącym pracuje ( otwiera się nawet jak sam robiłem podciśnienie twarzą :) )
    ⁃ podciśnienie dochodzące do zaworów N75 i N18 jest, ( jeżeli tak sie nazywają te 2 co sterują zaworem bypasa oraz gruszką)
    ⁃ robilem patent z zaslepianiem przewodu (tego co steruje zaworem bypasa - z netu zrozumialem ze to o to chodzilo - choc objawy troche nie pasuja wg mnie do bledu przeladowania)

    Żeby mieć łatwiejszy dostęp do zaworków i wężyków zdemontowałem tę blachę co jest zaraz pod maską, na całą szerokość komory silnika i wtedy ( może też zacząłem się bardziej wsłuchiwać) zacząłem słyszeć szum powietrza, tak od około 1500 obr jest już slyszalny, im wyżej tym głośniejszy, zdecydowanie bardziej go slychac jak dodaje gazu podczas jazdy jak jest obciazenie na silniku niz na luzie na postoju (ledwo co go slychac przy ponad 2300-2500 obr).

    Gdy miałem zdjętą rurę przed kolektorem ssącym, stwierdziłem troche oleju w rurze gumowej, dużo więcej w kolektorze - tu bardziej taka oleista maź. Tam gdzie n arurze z powietrzem jest czujnik temperatury(?? - tak mi sie zdaje) a zaraz nad nim odchodzi wężyk podobny do tych jakie są przy zaworze N75, po wyjęciu czujnika - w rurze prawie czysto.

    Podczas poszukiwań moją uwagę zwróciły kropki oleju na srebrnej izolacji akustycznej, troche na rurze ze zprężarki ( tej srebrnej), troche na kolektorze wylotowym ( jezeli to ta ryra co jest połączona z tym bypasem na kolektorze ssącym) . przetarłem szmatką co się dało, wsiadłęm w auto, pojeździłem trochę - i kilkanaście kropek przybyło.

    Tego oleju nie ma duzo, dosłownie są to wyrażnie rozróżnialne kropki, więcej jest czystych przerw pomiędzy nimi. Silnik nie kopci, oleju nie ubywa w silniku, ale mocowo różnica jest ogomna.

    Czy jest możliwe że padła jakaś uszczelka przy silniku i to jest przyczyna spadku mocy? Prócz spadku mocy ( oraz szumu powietrza) nie zauważyłem innych zmian w działaniu silnika, zapala jak wczesniej - bez problemu, odglos pracy wydaje sie bez zmian...

    Pozdrawiam i proszę o pomoc.
  • #2
    ptaszek1975
    Level 30  
    Na początek,zaczął bym od diagnozy komputerem,a i sprawdź wężyk koło serwa 3.2 mm,z tymi wężykami co sprawdzałeś jest nieraz problem,że wzrokowo wyglądają ok a są popękane,pod szmatą nic nie widać.A i jeszcze sprawdź intercoler pod zderzakiem.
  • #3
    misiozol
    Level 31  
    Zobatrz czy nie wysunela sie rura pomiedzy intercoolerem a turbo i intercooler kolektor ssacy .
  • #5
    tdi-vag
    Level 21  
    sprawdz kawalek gumowy laczacy plastikowa rure dolotowa z kolektorem ssacym ...
  • #6
    Defectus
    Level 11  
    witam,
    niestety praca nie pozwolila zajrzeć porządnie do auta...

    do kompa nie mam dostepu :( , sprawdze jeszcze co sie da samemu, jak szwagier wysuszy kanal po powodzi to obadam dokładniej cały układ ciśnienia z turbiny przez intercooler do kolektora i poogladam przewody podciśnienia (moze ktos wie orientacyjnie jaki rząd cenowy takie przdewody? - to na metry jest?)


    Quote:
    a i sprawdź wężyk koło serwa 3.2 mm

    o jakie serwo chodzi?

    autem jeżdże troche, zauwazylem ze na poczatku jazdy jak gazuje to slysze jakis przekaźnik jak pstryka gdy wchodzi silnik na obroty i potem jak silnik schodzi z obrotów, jednak po przejechaniu się ( do roboty ok 10 km, a nawet wczesniej) przekaznik już nie pstryka, a jak zajrze pod maske to zawór od bypasu jest otwarty - zgaszenie silnika i zawór się zamyka. - czy to kieruje poszukiwania jednak w strone bledu przeładowania ???

    jak pisałem nie mam gdzie podlaczyc do kompa, i chce sprawdzic co sie da zanim oddam auto do warsztatu.

    pozdrawiam, Defectus
  • #7
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    To męcz się sam a nie głowę zawracasz, bez diagnostyki.... Zamykam.
  • #8
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Odblokowałem i przywróciłem ponownie temat na prośbę autora. Zdania nie zmieniam, teraz zacznie się gdybanie: a może, to a może wymień tamto. Wcześniej czy później temat, bez zdiagnozowania auta, trafi do kosza.
  • #9
    trans-serwis
    Level 39  
    Po co przywracasz ten temat. Przecież tutaj nie pomoże nawet super diagnoza. Facet jet totalnie zielony więc jak można mu pomóc.

    Dodano po 51 [sekundy]:

    Jak będzie dziura w rurze to sobie chyba poradzi?
  • #10
    Defectus
    Level 11  
    Pewnie ze jestem zielony, dlatego piszę na forum, aby mi ktoś pomógł!!!

    I sory za obrazę moderatorów.

    Poprawiam ten post,bo też mnie denerwowali co nie którzy,ale mi przeszło i nawet byłem 5 razy wyrzucony.Potem przeprosiłem i mnie wrócili.