Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z centralnym i economy mode active 206SW

03 Cze 2010 14:10 4744 6
  • Poziom 9  
    Witam serdecznie wszystkich.
    Zwracam się z ciekawym problemem, który wymaga burzy mózgów to może uda się coś ustalić, coś więcej niż mi do tej pory, a będzie to też dobrą informacją w przypadku podobnych kłopotów.
    PROBLEM dotyczy pośrednio zamka centralnego w samochodzie PEUGOT 206 2005r 1.4 16V. Ponieważ chcę uniknąć straty waszego czasu i pisania o rzeczach które udało się ustalić muszę troszkę się rozpisać.
    Więc usterka polega na tym, że nie działa pilot w kluczyku do centralnego, po zamknięciu auta i odczekaniu mniej więcej 20min. Później już tylko można otworzyć auto z zamka. Otwierając go z zamka oczywiście normalnie zadziała central i otworzy wszystkie drzwi. Po otwarciu auta z zamka pilot zdalnego zaczyna automatycznie działać zupełnie normalnie tzn. zamyka i otwiera raz za razem ile się chce, dopóki nie zostawi się go w spokoju na ok 20min. Po upływie tego czasu zima znów nie działa. Towarzyszy tej usterce zaświecanie się środkowego wyświetlacza z informacją ECONOMY MODE ACTIVE. Pstryknie ok. trzy razy przekaźnik w BSI kabiny, zaraz potem w skrzynce bezpieczników komory silnika i zasilanie zostaje odłączone, przez właśnie ten system (tj. system oszczędzania enegii), do prawie wszystkiego. Więc najprawdopodobniej zdalne sterowanie zamka nie działa właśnie z powodu aktywacji systemu oszczędzania prądu. Chyba, że się mylę, więc proszę mnie tu poprawić. I teraz wydaje się, że owy system aktywuję się z dwóch powodów lub w dwóch sytuacjach. Pierwsza mi znana, to spadająca pojemność akumulatora (gdy robi się słaby, wtedy zaleca się go wymienić i tu odrazu dodam, że dla świętego spokoju, w celu wyeliminowania tego powodu został obecny zastąpiony zupełnie nowym i nic, bez zmian.) Drugi powód aktywacji i ten który dotyczy chyba tego przypadku to pobór prąd z aku przez ok 20min. np. włączone radio lub pozostawiony włączony jakiś inny odbiornik. Idąc tym tropem rozpocząłem pomiar aku w czasie wyłączonego zapłonu i zamkniętych z pilota drzwiach w czasie spoczynku. Okazało się, że pobór jest ogromny i wynosi 1.47A. No cóż jak to w takich sytuacjach bywa zaczynamy powolny proces odłączania kolejno podstawowych urządzeń. Po chwili okazało się, że jak odłączyłem zupełnie radio(oryginalne CD) to wartość poboru spadła do 0,70mA. Więc jeden złodziej namierzony. I tu zaczyna się zagadka, ponieważ odłączenie zupełnie od zasilania skrzynki w komorze silnika, z odłączeniem wszystkich, przy nie górnych kostkach, nic nie pomogła dalej 0,70mA. Odłączenie wszystkich odbiorników w tylnej klapie tj. wycieraczka, zamek, oświetlenie bagażnika, włącznik oświet. itp. nic nie dało. Więc przystąpiłem do kolejnego wyciągania wszystkich możliwych bezpieczników w BSI kabiny i nic, zupełnie. Jedynie wyjęcie zabezpieczenia w BSI oznaczonego jako HS spowodowało spadek do zera 0,00mA. Jak się domyślam ponieważ nie dysponuję rozpisem ani schematem, jest to główna zbezpieczenia całego BSI, dla tego spada. Wniosek nasuwa się taki, że to własnie BSi powodem jest zarówno obciążenia jak i aktywowania eco mod akt., ponieważ wyjęcie poszczególnych bezpieczników w BSI nic nie dało, dochodzę do wniosku, że to nic grubego. Wygląda to, jakby coś wysterowywało błędnie BSI do włączenia zasilania o niewielkim natężeniu, które jest zabezpieczone wewnątrz elektronicznie w BSI i dla tego nie ma zmian po wyjęciu bezpiecznika. Mam na myśli np. takie działania jak wysłany sygnał zamknięcia drzwi przez zamek do BSI, w celu uruchomienia centralnego i podania napięcia na zamek, w postaci sygnału ciągłego, a nie pojedyczego impulsu. Z tego powodu BSI zamiast podać krótki impuls dodatni do zamka, robi to też w sposób ciągły i samo sobie robi obciążenie, po czym po upływie 20min odbiera to za pozostawiony włączony jakiś odbiornik. Skutkuje to natychmiast aktywowaniem właśnie systemu Eco. Akurat podając za przykład centralny, strzelam i mogę się mylić, ponieważ nie posiadam schematu i pomiary jakiekolwiek nie mają sensu, bo nie ma do czego się odnieść. Podaję tylko taki przykład by lepiej to zrozumieć. Może to być inne urządzenie, sterowane przez BSI. Dodam jeszcze tylko, że diagnozy wszystkich sterowników w tym BSI nie wykazały błędów (diagnozowałem interfejsem CDF i). Może warto też nadmienić, że auto było wcześniej lekko rozbite z prawej przedniej strony, i zwarcie na klaksonie plus przepalony bezpiecznik. Zwarcie usunąłem i bezpiecznik wymieniłem.
    Pozdrawiam i proszę o pomoc !
    (Nie jestem pewny jak i kiedy powinien działać eco i czy ma po aktywacji wpływ na zdalne sterowanie centralnym.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 15  
    wymien bsi . wyglada ze zostawia ci 15 i nie usypia siec .
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 9  
    No mniej więcej tak to by wyglądało tylko, że ja chciałbym jasno tą chipotezę potwierdzić lub wykluczyć. Tylko jak ? Nie mam żadnego punktu odniesienia. Np. kiedy i po jakim czasie powinno uspać się 15 na iso radia ? Bo jak mierzyłem samo iso bez radia to 15 było przez cały czas dopóki nie zadziałał eco. Tyle, że jak radio jest podłączone i gra na włączonym zapłonie, to po wyłączeniu zapłonu gaśnie. No i oczywiście później da się włączyć już bez zapłonu. Więc musi być dodatkowa jakaś komunikacja do wyłączenia radia przy gaszeniu silnika, skoro 15 tym nie steruje. Dziwne nie mierzyłem jak zachowuje się ta 15-tka na zamontowanym radiu, bo dopiero teraz o tym pomyślałem. Ale i tak nie wiem jak powinno być w 206. Bo np. licznik kilometrów po 30 sek. gasi, stacyjka też rozłącza na zero, więc teorytycznie można zaryzykować stwierdzenie że 15 działa. Wszystko wygląda na skomplikowane, bo nie ma schematu. Autodata ma schemacik tylko do klimy, abs-u, sieci can i ecm-u silnika.
    No i dziwne jest to, że jest taka pozycja stacyjki jak acc w której to świeci na desce tylko aku. Wydaje mi się, że to właśnie przy tej pozycji powinno działać radio. Jak cofam klucz na zero to nic nie powinno się włączyć prócz awaryjek, oświetlenia kabiny? Już sam nie wiem . Musiałby ktoś sprawdzić w innym 206 jak to funkcjonuje. A co do kupna drugiego bsi to wiesz, że nie jest to takie proste.
  • Poziom 29  
    U mnie w auto dacie jest schemat jak o to napisz kturą chcesz częśc to podeśle
  • Poziom 9  
    Schemat centralnego zamka i ewentualnie jak jest to coś do BSI.
    Dziękuje za szybkie odp
    Matador wykasował mi kilka odp z powodu regulaminu :). Chodzi o błędy ortograficzne. No cóż polonista to ja nie jestem, przepraszam wszystkich.
    Myślałem, że chodzi bardziej o problemy techniczne w tym dziale. Mój błąd bo nie czytałem regulaminu wcześniej. Pewnie jak większość. Jeszcze raz przepraszam urażonych.
  • Poziom 9  
    Zamykam temat.
    Problem rozwiązany, brak uśpienia 15.
    Wysterowane przez przełącznik pod kierownicą.
    Źle wykonane pomiary wprowadziły w błąd. Przy odpinaniu odbiorników i przełączników trzeba poczekać aż 15 ponownie będzie chciało się uspać ok. 2min.
    Ponieważ usypia się mniej więcej po takim czasie od ostatniego wysterowania.
    Wartość 0.70mA pochodzi od pacy BSI przy utrzymywaniu zasilania 15.
    Dziękuje za schematy i pomoc.