Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Alternator Elmot 6-diodowy

03 Cze 2010 15:52 4907 4
  • Poziom 11  
    Witam,

    posiadam alternator produkcji ELMOT, 6-diodowy, zamontowany w ciągniku SAM, podłączony przez przekaźnik do instalacji elektrycznej kompletnej, światła.... Również wskaźnik ładowania MEFA-PAFAL, alternator miał przez pewien czas zwarcie z obudową rozrusznika (rozrusznik się obluzował, nie zauważyłem i obudowa dotknęła zacisku 30, poszedł bezpiecznik). Uruchomiłem wszystko, lampka kontrolna się gasi wskaźnik ukazuje ładowanie max. ok. 25A (wskaźnik 50-0-50), na akumulatorze jest jednak tylko 12,58V, co silnik nie kręci się wysoko, max 1100 obr. (alternator ma napęd z wałka rozrządu ok. 550 obr/min przez przekładnie 3:1 koło duże na wałku rozrządu, ale nigdy nie liczyłem tych obrotów). Jak można sprawdzić, czy tam wszystko gra w nim, czy coś się skopciło i ładuje, ale tak jak by chciał a nie mógł, osobiście wydaje mi się, że ładuje ale słabiutko. Ale nie mam aż tak dużej wiedzy elektromechanicznej, żeby to sprawdzić bez waszej pomocy.

    Z góry serdecznie dziękuje za pomoc.
  • Poziom 27  
    Prawdpodobnie ulegl uszkodzeniu uklad prostowniczy na diodach, lub dodatkowe diody sluzace do zasilania wzbudzenia ( jesli sa ). Nalezy rozebrac odlaczyc uzwojenia i sprawdzic wszystkie diody. Czy uzwojenia nie maja uszkodzen mechanicznych ( przetartych izolacji )? Napiecie jakie powinien dawac alternator w czasie ladowania to jest okolo 14V przy predkosci obrotowej powyzej 1000-1200. Jesli to wszystko bedzie sprawne to moze ulegl uszkodzeniu regulator napiecia. Czy kontrolka ladowania swieci sie po wlaczeniu kluczyka?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    Najprawdopodobniej spalił się regulator, koszt nowego to około 30zł.
  • Poziom 11  
    Kontrolka przy włożeniu kluczyka zapala się po czym gaśnie, regulator nie wygląda na spalony (elektroniczny) plastik nie jest nigdzie przepalony, nie śmierdzi takim spalonym. Chyba że możliwe, że bez oznak zewnętrznych spaliło się coś w środku. Bezpiecznik na kablu 30 alternator stacyjka spalił się. Ja podejrzewam diody, tylko nie wiem jak to sprawdzić.