Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pali Regulator Napięcia w Probie 2,2 GT

03 Cze 2010 16:34 3827 13
  • Poziom 9  
    Witam mam problem z alternatorem mianowicie Pali mi regulatory napiecia co może się dziac?? Objawy mam takie ze jeden spaliło mi na starcie drugi na 15 km kolejny tak samo boję się zakładac kolejny. Słyszałem że mogę nie miec masy jak to się sprawdza robi?? prosze o pomoc
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 31  
    Sprawdź wirnik alternatora.
  • Poziom 9  
    Nie o masę chodzi !
    Gdyby nie było masy to nie byłoby ładowania.
    Nie kręciłby rozrusznik !
    Jak prepala się regulator to jakie daje napięcie ? powinno wzrastać równomiernie z obrotami silnika.
    Najczęściej dochodzi do uszkodzenia rygla na skutek zwarcia w stojanie. Trzeba pomierzyć. Bo skoro diody są całe toraczej tylko to. Bo gdyby diody też się paliły to tzreba sprawdzić wzbudzenie alternatora. Wzbudzenie najczęściej występuje po kontrolce ładowania z licznika. Czyli jaśniej mówiąc. Po zapłonie plus 12v leci na licznik do kontrolki aku i od kontrolki do alternatora. Przeważnie jest to cieńki przewód przykręcany na śrubę M5 lub konektor żeński. Jak go odłączysz od alternatora i włączysz zapłon ma być na nim 12v. W żadnym wypadku nie ma prawa być na nim masy !!!!!! Bo wtedy mamy zwarcie i spalony alternator. Nowszy system kontroli ładowaniai wzbudzenia troszkę się różni bo sygnał jest wysyłany z alternatora do ecm-u silnka a dopiero później na deskę. Ale wydaje mi się że u ciebie jest ten starszy układ więc nie będe się rozpisywał o tym drugim.
    pozdrawiam.
  • Poziom 9  
    właśnie chodzi o to że za każdym razem kupowałem lub wymieniałem inny alternator nigdy ten sam w sumie raz ale z nowymi szczotkami regulatorem napiecia i wytrzymał 15 km i własnie nie wiem co z nimi może byc a jak wkrecałem to na wolnych miałem 14 v potem 15
  • Poziom 31  
    A o jakich mocach były te alternatory?
    CarAudio-Wat?
  • Poziom 9  
    nie rozumiem teraz
  • Użytkownik usunął konto  
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Czytaj ze zrozumieniem.
    jarewa pyta jakiej mocy były alternatory jakie zakładałeś i czy masz w aucie Car Audio jakieś i jaką moc ma.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 31  
    Ale on pisał że mu uszkadza dobre alternatory. Wymienia je w całości na używki.

    Albo ma pecha i kupuje ledwo zipiące.
    Albo słabej mocy w stosunku do zapotrzebowania.
  • spec od auto-elektro
    Niemożliwe , moim zdaniem nie ma napięcia na styku S alternatora, czyli pomiaru dlatego zawyża napięcie.P
  • Poziom 9  
    To tak kupuje od aut jeżdzących nie mam car audio wsumie jest orginalne alternatot orginalny od probe raz wkładałem nowy regulator z diodami oraz szczotkami i tez spaliło go alternator jest mitsubisi
  • Poziom 31  
    Sprawdź poprawność podłączenia.
    Pali Regulator Napięcia w Probie 2,2 GT
  • Poziom 9  
    tak już z tematu gdyż byłem nie aktywny alternator paliło gdyż mi się masa urwała