Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pali Regulator Napięcia w Probie 2,2 GT

mati54 03 Cze 2010 16:34 3527 13
  • #1 03 Cze 2010 16:34
    mati54
    Poziom 9  

    Witam mam problem z alternatorem mianowicie Pali mi regulatory napiecia co może się dziac?? Objawy mam takie ze jeden spaliło mi na starcie drugi na 15 km kolejny tak samo boję się zakładac kolejny. Słyszałem że mogę nie miec masy jak to się sprawdza robi?? prosze o pomoc

    0 13
  • #2 03 Cze 2010 17:01
    jarewa
    Poziom 31  

    Sprawdź wirnik alternatora.

    0
  • #3 03 Cze 2010 17:07
    obcy.da
    Poziom 9  

    Nie o masę chodzi !
    Gdyby nie było masy to nie byłoby ładowania.
    Nie kręciłby rozrusznik !
    Jak prepala się regulator to jakie daje napięcie ? powinno wzrastać równomiernie z obrotami silnika.
    Najczęściej dochodzi do uszkodzenia rygla na skutek zwarcia w stojanie. Trzeba pomierzyć. Bo skoro diody są całe toraczej tylko to. Bo gdyby diody też się paliły to tzreba sprawdzić wzbudzenie alternatora. Wzbudzenie najczęściej występuje po kontrolce ładowania z licznika. Czyli jaśniej mówiąc. Po zapłonie plus 12v leci na licznik do kontrolki aku i od kontrolki do alternatora. Przeważnie jest to cieńki przewód przykręcany na śrubę M5 lub konektor żeński. Jak go odłączysz od alternatora i włączysz zapłon ma być na nim 12v. W żadnym wypadku nie ma prawa być na nim masy !!!!!! Bo wtedy mamy zwarcie i spalony alternator. Nowszy system kontroli ładowaniai wzbudzenia troszkę się różni bo sygnał jest wysyłany z alternatora do ecm-u silnka a dopiero później na deskę. Ale wydaje mi się że u ciebie jest ten starszy układ więc nie będe się rozpisywał o tym drugim.
    pozdrawiam.

    0
  • #4 03 Cze 2010 17:48
    mati54
    Poziom 9  

    właśnie chodzi o to że za każdym razem kupowałem lub wymieniałem inny alternator nigdy ten sam w sumie raz ale z nowymi szczotkami regulatorem napiecia i wytrzymał 15 km i własnie nie wiem co z nimi może byc a jak wkrecałem to na wolnych miałem 14 v potem 15

    0
  • #5 03 Cze 2010 18:23
    jarewa
    Poziom 31  

    A o jakich mocach były te alternatory?
    CarAudio-Wat?

    0
  • #6 03 Cze 2010 18:30
    mati54
    Poziom 9  

    nie rozumiem teraz

    0
  • #7 03 Cze 2010 19:07
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #8 03 Cze 2010 19:08
    Krzysi0
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Czytaj ze zrozumieniem.
    jarewa pyta jakiej mocy były alternatory jakie zakładałeś i czy masz w aucie Car Audio jakieś i jaką moc ma.

    0
  • #9 03 Cze 2010 19:13
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #10 03 Cze 2010 19:21
    jarewa
    Poziom 31  

    Ale on pisał że mu uszkadza dobre alternatory. Wymienia je w całości na używki.

    Albo ma pecha i kupuje ledwo zipiące.
    Albo słabej mocy w stosunku do zapotrzebowania.

    0
  • #11 03 Cze 2010 20:09
    viper555
    spec od auto-elektro

    Niemożliwe , moim zdaniem nie ma napięcia na styku S alternatora, czyli pomiaru dlatego zawyża napięcie.P

    0
  • #12 03 Cze 2010 22:28
    mati54
    Poziom 9  

    To tak kupuje od aut jeżdzących nie mam car audio wsumie jest orginalne alternatot orginalny od probe raz wkładałem nowy regulator z diodami oraz szczotkami i tez spaliło go alternator jest mitsubisi

    0
  • #13 07 Cze 2010 17:08
    jarewa
    Poziom 31  

    Sprawdź poprawność podłączenia.
    Pali Regulator Napięcia w Probie 2,2 GT

    0
  • #14 06 Lut 2012 12:08
    mati54
    Poziom 9  

    tak już z tematu gdyż byłem nie aktywny alternator paliło gdyż mi się masa urwała

    0