Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Honda Civic EJ2 95r. - przepalają się żarówki

FMAN87 03 Cze 2010 16:43 3940 9
  • #1 03 Cze 2010 16:43
    FMAN87
    Poziom 10  

    Witam
    Mam Honde Civic EJ2 D15B7 1995, od pewnego czasu ( kilka miesięcy ) przepalają mi się żarówki, po przekątnej np prawy przód lewy tył stop. Niby nic dziwnego ale przepalają się średnio co miesiąc lub dwa. Sprawdziłem napięcie ładowania na akumulatorze, przez parę sekund po odpaleniu było w okolicach 15V, potem spadło i utrzymywało się na poziomie 14,4V niezależnie od obrotów silnika cały czas było takie samo. Sprawdziłem też napięcie na kostce żarówki, było 14,38V cały czas.
    Nie wiem jaki rodzaj regulatora napięcia powinien być w moim aucie.Nie wiem też czy na kostce od świateł powinno być 14,4V wydawało mi się że powinno być ~12V. W poprzednim aucie miałem regulator na 14,4V ale nie wiem czy taki powinien też być w Hondzie. Może ktoś z was wie co jest nie tak? może ktoś się spotkał z podobnym przypadkiem? Co mogę jeszcze sprawdzić w poszukiwaniu usterki? ( dodam jeszcze tylko że nie kupuję najtańszych żarówek z hipermarketów, kupuje Boscha albo Philipsa)
    Proszę o pomoc!
    Pozdrawiam
    Michał

    0 9
  • #2 03 Cze 2010 17:14
    obcy.da
    Poziom 9  

    Żarówki palą się od dziur na drodze ! włukno rozgrzewa się i po wjechaniu w dużą dziurę poprostu obrywa się. Częstotliwość przepalania się zależna jest od wielkości dziury i zużytego zawieszenia. A strony no to wiadomo którąwpadasz tą przepala. Czesto też przepalają się razem obydwie.
    Rada: Mijaj dziury zrób zawieszenia albo załóż xenony chińskie bo nie drogie. W żarówkach wyładowczych jest gaz więc ten problem znika. :)
    Pozdrawiam,

    Moderowany przez Błażej:

    Za bzdurna radę zakładania nielegalnych, niehomologowanych chińskich produktów, który to w najlepszym przypadku zakończy się mandatem, w gorszym utrata dowodu, nakładam zgodnie z pkt 12 Regulaminu ostrzeżenie.

    0
  • #3 03 Cze 2010 17:40
    adrian1201
    Poziom 29  

    posprawdzaj styk żarówki z konektorem najlepiej zarób na nowo często jest obluzowany i drży no i masy do sprawdzenia zwłaszcza przy lampach

    0
  • #4 03 Cze 2010 17:47
    rico37p
    Poziom 28  

    Ja też jeżdżę po dziurach i mi się włókna nie urywają .Tak jak Adrian 1201 radzi:sprawdż czy te żarówki nie mają za dużego luzu w oprawce.

    0
  • #5 03 Cze 2010 17:50
    ociz
    Moderator Samochody

    FMAN87 napisał:
    dodam jeszcze tylko że nie kupuję najtańszych żarówek z hipermarketów, kupuje Boscha albo Philipsa

    Cena nie zawsze idzie w parze z jakością, polecam Tungsram - jakość za rozsądną cenę.

    0
  • #6 03 Cze 2010 18:10
    FMAN87
    Poziom 10  

    Sprawa chyba wyjaśniona, pytałem znajomego mechanika, powiedział że problemem może być uszkodzony regulator napięcia, może on uszkodzić się w ten sposób że tylko w pewnych momentach napięcie przekracza 14,4V. Usterka trudna do zdiagnozowania ponieważ nie wiadomo dokładnie w jakich okolicznościach występuje (ja podejrzewam że to ma związek z wilgocią, której w ostatnich miesiącach mamy aż nadto). Znalazłem jedno rozwiązanie aby przekonać się na 100% o uszkodzeniu regulatora, zamontuje w aucie wskaźnik napięcia ładowania, który na stałe będzie mierzył to napięcie i podczas jazdy będę obserwować jego wskazania, jeżeli napięcie wzrośnie powyżej 14,4 V , to wtedy śmiało mogę wymienić regulator :)

    PS.
    Dzięki za podpowiedzi, profilaktycznie wymienię kostki, ale nie jest to na pewno przyczyna usterki, ponieważ przepalają się wszystkie żarówki nie tylko światła mijania, a przepalają się po przekątnej ponieważ tak są włączone do układu (tak to rozwiązał producent, zapobiega to np utracie obu świateł mijania na raz) . Co do podpowiedzi o wymianie na tanią chińszczyznę to pozostawię to bez komentarza, tak samo jak jazda po dziurach, nasze drogi nie są dziurawe od wczoraj, a problem pojawił się nagle :)

    1
  • #7 04 Cze 2010 06:51
    adrian1201
    Poziom 29  

    regulator owszem ale czemu pali te żarówki a nie inne?

    0
  • #8 04 Cze 2010 09:36
    pioart
    Poziom 37  

    obcy.da napisał:
    Żarówki palą się od dziur na drodze ! włukno rozgrzewa się i po wjechaniu w dużą dziurę poprostu obrywa się. Częstotliwość przepalania się zależna jest od wielkości dziury i zużytego zawieszenia. A strony no to wiadomo którąwpadasz tą przepala. Czesto też przepalają się razem obydwie.
    Rada: Mijaj dziury zrób zawieszenia albo załóż xenony chińskie bo nie drogie. W żarówkach wyładowczych jest gaz więc ten problem znika. :)
    Pozdrawiam,

    Do czego Ty namawiasz ? Do nielegalnych praktyk?
    Z tym regulatorem to możesz mieć rację ale jest jeden warunek do spełnienia , musi on być w alternatorze który zasila tylko i wyłącznie te dwie żarówki i nic poza tym . Tak więc totalna bzdura ! Dziury na drodze mają wpływ te mniejsze na żarówki 5-21W a większe na reflektorowe i halogeny ?
    Sprawdź zamontowanie reflektora czy czasem nie ma luzu / możliwe / mocowanie żarówki / możliwe / choć nie ma to za bardzo związku z lampą tylną . Sprawdź zasilanie żarówek czy styki nie są zaoksydowane i czy styki czasem się nie grzeją / zwłaszcza reflektor / bo to może powodować dodatkowe grzanie a co za tym idzie przepalanie żarówki / hipoteza aczkolwiek miałem taki przypadek po wymianie kostki na nową przypadłość nie występuje /

    0
  • #9 04 Cze 2010 14:53
    FMAN87
    Poziom 10  

    Być może lekko wprowadziłem w błąd, oczywiście palą się wszystkie żarówki :) wcześniej pisałem tylko o mijania i stopach :) to mogło niektórych zmylić :)

    0
  • #10 04 Cze 2010 18:05
    adrian1201
    Poziom 29  

    no właśnie i zmyliło alternator do sprawdzenia fakt jest taki że jak altek daje więcej V to najpierw padną te najmocniejsze żarówki czyli stop mijania drogowe żarówki mniejszej mocy mają większą tolerancje na V zasilania.Wspomniałeś najpierw że pali dana gałąź do sprawdzenia są nietylko styki ale też złącza po drodze

    0