Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

CHRYSLER VOYAGER 2.5 CRD 2001 - migające światła

03 Cze 2010 20:57 16061 39
  • Poziom 8  
    Witam,
    mam problem z migającym oświetleniem wewnątrz jak i na zewnatrz gdy silnik pracuje, po wyłączeniu silnika jest dobrze. Jaka może być tego przyczyna?
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 18  
    Sprawdź czy napięcie na akumulatorze nie skacze podczas pracy silnika.
    Częstotliwość błyskania jest stała czy zmienia się wraz z obrotami silnika?
    Ja zacząłbym od sprawdzenia alternatora.
  • Poziom 8  
    cześtotliwość migania jest stała (nie ma reakcji na dodawanie gazu) napięcie mierzone na akumulatorze skacze 14v - 14.5v i tak w kółko, co to może być?
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 18  
    Najprościej byłoby odłączyć alternator i sprawdzić czy miganie ustało. Problem z tym, że nie możesz odłączyć alternatora "elektrycznie" bo go uszkodzisz a zdjęcie paska napędowego to nie taka prosta sprawa.

    Co prawda jest jeszcze możliwość, że migotanie jest wynikiem jakiegoś cyklicznego chwilowego poboru prądu ale w przypadku diesla nie przychodzi mi do głowy żadne urządzenie które mogłoby tak pobierać prąd.

    Napięcie skacze również gdy światła są zgaszone?
  • Poziom 8  
    tak , nawet jak wylącze światła to widać po lampkach podsufitowych ze jest bez zmian.
  • Poziom 29  
    No to koniecznie musisz pasek zrzucić z altka wogule to altek wyciągnąć i na stuł testowy

    Moderowany przez Błażej:

    W ogóle, to ty musisz wziąć do ręki Słownik Poprawnej Polszczyzny, rozłożyć na stole i czytać. Dowiesz się wielu ciekawych i nowych dla ciebie rzeczy.

  • Poziom 10  
    mam ten sam problem. Migają światła dzienne, oświetlenie na kokptcie i wewnątrz w kabinie. Sytuacja jest zgoła nietypowa bo nie występuje to zawsze . Czasami nawet liczniki wykonują balet przekręcając się w drugą stronę i wtedy nawet tak spada napięcie,że rozłącza radio i całe podświetlenie kokpitu . Prędkość i obroty nie mają,żadnego wpływu. Jedno co zauważyłem . W mroźny dzień jest idealnie wszystko działa. Jak jest mokro i chlapa pojawiają się problemy.
    Niewiem gdzie jest komputer ale wydaje mi się ,że przy zwiększonym ogrzewaniu i wilgotności wewnątrz dość sporej zaczynają się problemy.W mroźnej zimie nie nadążyłem go osuszać a teraz przy odwilży suszę non stop


    Sprawdziłem całą deskę bezpieczników .
    Gdzie może znajdować się stabilizator napięcia w grand Voagerze?
    Czy komputer steruje?
    może są jakieś przebicia a może to już wymóg wymiany kondensatorów?

    Łaowanie akumulatora bez wahań i w jak najlepszym pożądku.

    :?:
  • Poziom 8  
    regulator podobno jest w komputerze, a jak migają światła to ładowanie stio w miejscu czy też skacze?
  • Poziom 10  
    magr78 napisał:
    regulator podobno jest w komputerze, a jak migają światła to ładowanie stio w miejscu czy też skacze?



    obojętnie czy podczas jazdy czy na postoju cały czas mam idealne ładowanie. Na długich z włączonym podgrzewaniem szyby i lusterek z radiem , słowem obciążenie na maksa a ładowanie równo 14,2v ... a dyskoteka w całym samochodzie i na zewnątrz
    :?:
  • Poziom 8  
    to ja mam tak że też dyskoteka wszędzie ale jak mierzę ładowanie to skacze mi napięcie cały czas 14.5 za chwilę 13.5 i tak w koło bez względu na warunki pogodowe, próbował się Pan dowiadywać co to może być?
  • Poziom 10  
    Zaslianie wewnątrz faluje w granicach 0,5volta ale jest inny problem . Wystarczy umyć auto i nagle wewnątrz mam zasilanie 19volt w gnieździe 12voltowym.

    Wsaźniki przygasają , radio się rozłącza, wyskakują kontrolki które za chwilkę gasną a światła dzienne przygasają. Dzieje się to niereglarnie ale znacznie częściej gdy auto jest w wilgotnej strefie. Mierzyłem wewnątrz i na akumulatorze.

    Niestety stan 19volt mierzyłem wyłącznie wewnątrz bo trwa tylko przez kilka sekund.
    Może jutro będę wiedział , pan Krzysztof jest złotą rączką i niezłym mechanikiem. Ja nie jestem w stanie dojść bez schematów gdzie leży problem aż takiego skoku napięcia
    Mam Chryslera Grand voyagera 2.5crd (2001)
  • Poziom 8  
    witam,
    jakby Pan doszedł co było powodem byłbym bardzo wdzięczny za wskazówki u mnie wszystko miga jedna wielka choinka i to cały czas bez względu na pogodę.

    pozdrawiam,
  • Poziom 10  
    po dwóch dniach walki z migającymi światłami czas na podsumowanie. Oficjalnie można w 100% powiedzieć, że problem jest poza alternatorem. Alternator na testach sprawnościowych wychodzi idealnie.

    Z wiadomości z ostatniej chwili . Problem tego typu dotyczy fordów i chryslerów. Za to odpowiedzialny jest sterownik, który wysyła sygnały do alternatora o zapotrzebowaniu zasilania aktualnym .

    Efekt: impulsowe ładowanie akumulatora. Oficjalnie w ASO zczytanie i odblokowanie pinu komputera 650zł i do tego trzeba liczyć wydatek na sam modół pcm(komputer) od 400-800zł . Nie potrzebne są wtedy immobilaizery, kluczyki i wymiana wielu elementów w aucie. To dopiero zamierzam zrobić . Jestem pewien jedynie , że chcę niskim kosztem naprawić . :!:O efektach za tydzień.
  • Poziom 8  
    dzięki za info czekam jaki będzie finał sprawy i w jakiej kwocie się zamknie.
    pozdrawiam,
  • Poziom 9  
    lukaszek_socho napisał:
    Problem z tym, że nie możesz odłączyć alternatora "elektrycznie" bo go uszkodzisz...

    Dlaczego nie można elektrycznie odłączyć alternatora???
    Mam ten sam problem co koledzy, czyli migające światła. Mechanik coś mówił o sprzęgiełku na kółku od alternatora, że wyrobione ale sam podkreśla, że na elektrycznych rzeczach się nie zna.
  • Poziom 8  
    z tego co się dowiedziałem to można go w ten sposób uszkodzić elektrycznie.
  • Poziom 10  
    Sprawdziłem w zakładzie wymontowany alternat:ideaor. Nie jest to problem, który przez niego powstaje. Migające światła są wynikiem sterownika z komputera pcm odpowiedzialnego za regulacje napięcia na wyjściu alternatora w stosunku do zapotrzebowania aktualnego .
    :idea:
    Alternator sprawdziłem za 150 zł w profesionalnym zakładzie regeneracji. Wyniki testów były jak w nowym, łącznie ze sprzęgiełkiem. Obecnie z elektrykiem sprawdzamy wszystkie masy w samochodzie by wykluczyć przebicia i ostatnią opcją zostaje wymiana komputera wraz z ustaleniem kodu pin(immobilizer) zczytaniem oprogramowania i zaprogramowaniem nowego (używanego) . W serwisie Aso kod pin to 350 zł a przełożenie oprogramowania 300zł i do tego doliczyć koszt samego komputera czyli od 400-900zł allegro.pl . Słowem staram się jeszcze znaleźć tańsze rozwiązanie .
  • Poziom 8  
    kiedyś na którymś z forum ktoś pisał tylko nie mogę tego znaleść że to częsta usterka w tych autach i można było swojego czasu kupić układ który oszukiwał komputer odnośnie tego napięcia
  • Poziom 9  
    Może zamontować jakiś dodatkowy regulator napięcia?
  • Poziom 8  
    i jak udało się coś zrobić z tym miganiem świateł?
  • Poziom 10  
    niestety nie ma mądrych w tym temacie . Ustaliłem jeszcze, że to nie problem alternatora, sprzeęgiełka i akumulatora . Czekam na wymianę mas na silniku i może ktoś ma schemat regulatora przed komputerem. Taksówkarze mieli montowane takie zestawy z racji ciągłego niedoładowywania akumulatora . Mam schematy całej elektryki w 2,5crd .
  • Poziom 8  
    ja z tego co wiem to wina komputera bo on steruje napięciem ładowania, mogę prosić o schemat elektryki ? wiem że w austrii sprzedawali układy oszukujące komputer bo to częsta usterka w tych pojazdach ale nigdzie tego nie mogę zdobyć.
  • Poziom 10  
    :D
    Po wielu wizytach w różnych serwisach mogę zakończyć temat migających świateł. Możliwe są tylko trzy powody migających świateł według mojego guru Pana Łukasza. Zacznę od najtańszej. Sprawdzenie wszystkich mas wychodzących z silnika i modułu sterującego . I jak się okazało to był jedyny problem z którym w moim przypadku należało od początku walczyć. Po drugie alternator wraz ze sprzęgiełkiem. Braki doładowywania komputer próbuje na siłę zniwelować. Po trzecie sam modół komputera w którym znajduję się też moduł odpowiadający za podział prądu płynącego z alternatora. Ostatni wymaga największych nakładów ale też jest ostatecznym problemem do rozwiązania. Moduły oszukujące mają wyłącznie wpływ na doładowanie akumulatora na krótkich trasach np. dla taksówkarzy idealne rozwiązanie na jazdę wyłącznie po mieście z prądożernym osprzętem, ale niestety nie zmienia problemu.
    i jak się okazało nie warsztat a ludzie przed którymi stoi wyzwanie i którym chce się zdiagnozować problem są kluczem do sukcesu. Pan Łukasz pracuje w autokomisie w Komornikach pod Poznaniem i ma do dyspozycji również części z rozbitych aut słowem robi wszystko co się da a to wielka zaleta. :D

    uradowany właściciel Chrysi
  • Poziom 8  
    ile mas jest na silniku i na tym module i gdzie go szukać powalczył bym ze swoim chryslerem , mam optymistyczne nastawienie po przeczytaniu tej wiadomości? czekam na odpowiedź, pozdrawiam.
  • Poziom 10  
    Mass widocznych tylko trzy reszta czyli dwie kolejne po podniesieniu na kanale. Warto też przeczyścić śruby dokręcające komputer - to też masa.
  • Poziom 8  
    gdzie szukać komputera?
  • Poziom 2  
    witam
    a czy ktos sprawdzil komputer komfortu?
    tam tkwi prawdopodobnie przyczyna,stamtad idzie sterowanie na deske rozdzielcza, oraz przekazniki swiatel,centr.zamkow , wycieraczek itp.
    w chryslerach potrafi sie to zepsuc i potem moga byc podobne objawy.
    Dodam ze komputer ten znajduje sie w tylnej czesci panela bezpiecznikow,pod kierownica,metalowa puszka przykrecona na 3 sruby.
  • Poziom 10  
    Witam, kolega ma racje iż body steruje deską kierunkowskazami itp.ale samym ładowaniem steruje microprocesor w komputerze silnika,ma za zadanie mierzyć pobór prądu w aucie i tym samym podnosi zdolność ładowania alternatorem,temat przerabiałem kilkakrotnie właśnie w komornikach koło poznania na placu amerykańskich aut,w każdym przypadku jest inna przyczyna.Mam duży zasób części do aut marki voyager i właśnie dzieki temu doszedłem do wielu nierozwiązanych problemów elektrycznych.Niestety komputer body nie jest odpowiedzialny za ten problem i nie zalicza sie to tego.
  • Poziom 1  
    Witam walczyłem ostatnio z tym tematem w moim przypadku przyczyna leżała w skrzynce bezpieczników w komorze silnika a konkretnie brak przejścia na bezpieczniku mimo iż był dobry, bezpiecznik oznaczony jako podgrzewacz paliwa 20A po włożeniu nowego brak mrugania i skoków napięcia , wcześniej oczywiście alternator był demontowany jak się okazało niepotrzebnie pozdro.
  • Poziom 10  
    no,to mamy kolejny przypadek który powoduje migotanie żarowek.Osobiście równiez ostatnio miałem taki przypadek-ale klient przyjechał na wymiane grzałki we filtrze ale nic nie wspomniał ze ma problem równiez z migotaniem :),po wymianie grzałki parę dni później zadzwonił z zapytaniem czy coś oprucz tego wymieniałem,bo miał taki problem który zanikł po mojej interwencji,wychodzi na to iż miał za mały pobór prądu-czujnik temp. dawał info na załączenie grzałki do komputera a ten załączał podgrzewacz i tym samym zwięszał moc ładowania które było mało stabilne przy braku poboru.Pozdrawiam równiez :)