Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A4 B5 '99 po wymianie elektroniki pompki nie otwiera

04 Cze 2010 13:53 9888 9
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Witam,

    Musiałem wymienić elektronikę w pompce centralnego zamka - w moim była oryginalnie pompka 8D0 862 257 C - bez alarmu i sterowania radiowego.

    Podmieniłem na 8D0 862 257 E - z alarmem i zdalnym sterowaniem - z tego co znalazłem tutaj, to jest wyjęta z modelu angielskiego.

    Po wymianie pojawił się ciekawy problem: po podłączeniu zasilania wszystko działa poprawnie, tj. szyby, centralny zamek (zamykanie/otwieranie kluczykiem i przyciskiem w środku), otwieranie klapy bagażnika. Niestety poprawne działanie kończy się po pierwszym zamknięciu samochodu - później przestaje działać otwieranie (czy to zamkiem bagażnika, zamkami drzwi czy przyciskiem ze środka).
    Pomaga jedynie "zresetowanie" pompki przez odłączenie zasilania.

    Sprawdzałem styki, a nawet sterowałem pompką podając napięcia w odpowiednie punkty na złączu (zgodnie z opisem tutaj). Nic nie pomaga.

    Kombinowałem również z kodowaniem sterownika poprzez VAGa, wyłączyłem alarm i sterowanie przez radio, a później wszystkie inne opcje - nic nie pomogło.

    Czego jeszcze mogę spróbować przed kolejną wymianą elektroniki?
    Ma ktoś może schemat takiej płytki?

    Pozdrwiam,
    Dr.Vee
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 15  
    Witam,

    Kolego - ponieważ przeszukuję różne fora w podobnym temacie dlatego mam pytanie, być może będziesz potrafił odpowiedzieć na nie - niestety nie bardzo po niemiecku potrafię a wyrywkowe tłumaczenie niewiele mi pomaga.

    Mój centralny zamek:

    Kodowanie programowe - 2049,
    WSC Warsztatu - 6435,
    Nr Ident. 8D0862257C ZV-Pumpe D14

    Ponieważ nie znalazłem go na liście jednak prawie wszystkie (oprócz jednego) z tej serii mają 433MHz - zatem rozumiem, że posiadają wbudowany odbiornik pilota do zdalnego sterowania. Czy nie posiadasz takiej informacji odnośnie centralnego o tym numerze z "C" ? - chciał bym potwierdzić, że również posiadam taki odbiornik w swoim zamku (może wiesz jak to sprawdzić - Vagiem lub "wizualnie") i możesz podpowiedzieć?
    Pytam, ponieważ posiadam nowego, wolnego pilota 433MHz, którego mógł bym zaprogramować w takim wypadku :)

    Z góry dziękuje za pomoc.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    @maestrus - moduł pompki w wariancie C na 100% nie posiada odbiornika radiowego. Mam do porównania na biurku warianty C i E, wariant E ma dodatkowo wlutowany moduł odbiornika radiowego, którego brak w wariancie C. Z tego, co wiem, to możesz spróbować kodować pilota 433 MHz z wariantami B i "bez wariantu" (brak litery po numerze części).

    Pozdrawiam,
    Dr.Vee
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 15  
    @Dr.Vee a czy w takim razie jest to dodatkowy moduł "dolutowywany" do PCB czy też sama PCB jest przygotowana "do przyjęcia" większej liczby opcjonalnych elementów?

    Może mógł byś podesłać fotkę jak to wygląda?
    W każdym razie bardzo dziękuje za pomocną odpowiedź, wczoraj po b.długich poszukiwaniach rzeczywiśćie znalazłem tylko jedną informację odnośnie modułu "C", gdzie napisał jeden z kolegów, że rzeczywiście z tej serii to jedyny model bez radia :(

    Być może, jest opcja aby dostać gdzieś taki sam moduł i dołożyć go do istniejącej pompki?
    A może pasuje ze starszych modeli, nie wiesz może?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Jedyny błąd jaki teraz mam to 01134 - brak komunikacji z syreną alarmową.
    W kodowaniu modułu mam tylko włączoną funkcję zamykania powyżej 25 km/h, alarm i radio wyłączone - więc w sumie nie wiem dlaczego chce się komunikować z syreną.

    Zrobiłem testy bloków pomiarowych grupy 001 i wychodzi na to, że wszystkie czujniki działają poprawnie.
    Wykrywa otwieranie/zamykanie z zamków i z zamka bagażnika (bity 3-0 pola nr 1)
    Czujniki drzwi kierowcy i innych + maski też (bity 2-0 w polu 2)
    Przycisk otwierania/zamykania z kabiny też działa (bity 1-0 w polu 3)
    Czujnik otwarcia bagażnika i przycisk klapy też poprawne (bity 3 i 1 w polu 4).

    Zrobiłem dodatkowe testy i mam takie wyniki:
    1) reset pompki, otwieranie i zamykanie zamkiem bagażnika działa tak długo, jak otwarte są choć jedne drzwi. Po zamknięciu drzwi i zamknięciu zamka z bagażnika otwieranie przestaje działać
    2) reset pompki, otwieranie zamkiem w drzwiach działa cały czas, po zamknięciu otwieranie przestaje działać.
    3) po automatycznym zamknięciu drzwi w czasie jazdy otwieranie zamykanie znów działa do pierwszego "ręcznego" zamknięcia samochodu.
    4) nawet po "zablokowaniu" otwierania z kluczyka działa funkcja "courtesy light" - przekręcenie kluczyka w drzwiach powoduje zapalenie się światła w kabinie (mimo tego, że centralny się nie otwiera).

    Jeszcze jakieś pomysły? Co jeszcze można sprawdzić? Może brakuje jakiegoś modułu/czujnika?

    @maestrus - płytki są takie same, tylko jest zmieniony procesor (pewnie ten sam, tylko inny wsad) i jest dodana płytka odbiornika radiowego. Moim zdaniem szkoda kombinować - nawet jak wlutujesz odpowiedni moduł to jak znam życie procesor jest OTP (maska) i nie da się go przeprogramować wsadem obsługującym radio.

    Pozdrawiam,
    Dr.Vee
  • Użytkownik usunął konto  
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Moja robocza hipoteza to brak modułu alarmu (ultradźwięki) w moim aucie - coś tam się nie zgrywa w programie sterującym.

    Zastosowałem obejście - dodatkowy obwód sterujący na attiny13, który resetuje MCU pompki. Reset następuje po zamknięciu drzwi sygnałem z zamka i zakończeniu pracy pompki. Jak na razie wszystko gra i nie widzę żadnych innych problemów z tym podejściem.

    Dzięki za pomoc,
    Dr.Vee
  • Poziom 10  
    Witam. Prosba do autora czy mogl by powiedziec jak zrobil i w ktore miejsce wpiął ten uklad? Kurcze wiele osob taki sam problem ma i malo kto doszedl czemu tak jest...