Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Computer ControlsComputer Controls
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Tuning wzmacniacza Diora WS 442

Buzzer 09 Wrz 2004 23:02 79325 135
  • #31
    dlugi666
    Poziom 21  
    CKsrv napisał:
    R606, 607 - 15k;

    ok
    CKsrv napisał:
    R607 - 4k7;

    miałeś na myśli R604
    CKsrv napisał:
    R601, 603 - 47k;

    ok R602 chyba też 47k
    CKsrv napisał:
    D601 to raczej odwrotnie.

    Chyba jednak tak jak narysowałem. Przez nią przychodzi ujemne napięcie blokujące Txxx. Jak by była odwotnie dodatnie napięcie otwarło by Txxx, który zablokował by T603 wyłanczając przekaźnik P601
    CKsrv napisał:
    C601 - 220n;
    C604 - 100µ;

    CKsrv napisał:
    A i tak pare eksperymentow bedzie trzeba zrobic :)

    jak naj bardziej jak tylko znajdę wolną chwilę.
    Pozdrawiam
  • Computer ControlsComputer Controls
  • #32
    CKsrv
    Poziom 32  
    Idea jest taka ze po zaniknieciu napiecia przemiennego przekaźnik rozłączył się.
    To samo jeśli wystąpi składowa stała - to wiadomo.
    Nie ma za to zabezpieczenia przeciwzwarciowego, przeciwprzeciążeniowego. Były male płytki na radiatorach (ja to wymontowałem kiedyś) i jeszcze miejsce pod wkładki topikowe.
  • #33
    cruse
    Poziom 11  
    wlasciewe ustawienie pradow spoczynkowych to tez czesc tuningu (jakosc dzwieku)!
  • #34
    Buzzer
    Poziom 12  
    Jak ustawienie prądów spoczynkowych wpływa na jakość dźwięku? Mnie się wydaje że przy większym prądzie wzmacniacz gra "cieplej", ale radiatory są znacznie cieplejsze. Czy przy większym prądzie spoczynkowym sprawność jest mniejsza?
  • #35
    cruse
    Poziom 11  
    Zwiekszajac prad spoczynkowy przesówasz punkt pracy wzmacniacz klasy AB (w strone A) kosztem sprawnosci.
    U mnie 120 mA na BD911/912 ST
    A ha - i jeszcze jedno:plytki na radiorach pelnia bardzo istotna role- nie polecam ich usowania ale zmaine tranzystorow na serie BC 4xx/5xx
  • Computer ControlsComputer Controls
  • #36
    krzysiek_misz
    Poziom 2  
    witam!
    mam problem ze swoim ws432.
    otoz wymienilem kondesator glowny 2*4700uF/40V na 2 polaczone szeregowo 10000uF/40V, dodatkowo je uziemilem tak jak to bylo poprzednio. nie do konca dziala to poprawnie. otoz po wlaczeniu slychac ciche buczenie w lewym kanale i troche cichsze w prawym. gdy wylaczam zasilanie slychac glosniejszy 'stukot' niz jak wczesniej bylo.
    gdy slucham glosniej duzo wczeniej (juz na 3,4 w skali 10)slychac znieksztalcenia (dziwne cykania) i slychac jakby sie wzmak nie wyrabial - kiepski bas i dynamika. czego to moze byc powodem?
    gdy powracam do kond. ELWY wszystko gra jak nalezy.
    poza tym wymienilem kilka kond we wzmacniaczu ale one na pewno nie sa powodem. z gory dziekuje za pomoc.
    pozdrawiam
  • #37
    dlugi666
    Poziom 21  
    Sprawdż jeszcze raz jak podłączasz te 10 000 uF. (chyba że są uszkodzone)
  • #38
    krzysiek_misz
    Poziom 2  
    podlaczylem tak:
    '+' jednego kond. z '-' drugiego. pozniej '+' jednego podlaczylem z '+' na wzmaku a '-' drugiego z '-' na wzmaku:).
    raz mi sie zdarzylo (na poczatku myslalem ze 2*4700/40v to jak 9400/40v) ze podlaczylem tylko jeden kond. Wtedy padalo na niego zbyt duze napiecie i po chwili zaczal 'cykac' i sie troche nagrzal. W takim stanie pracowal okolo 20sek. Spytalem kolegi czy go nie naruszylem. powiedzial ze jak sie nie nagrzal do conajmniej 105 stopni to nic nie powinno mu sie stac(105 stopni wynosi max temp kond.) A na pewno takiej temp nie osiagnal.
    ------------------------
    a jeszcze dodatkowo zdjalem z obydwu folie izolacyjna(czy jak to nazwac), owinalem drutem miedzianym i uziemilem.
    ------------------------
    robilem jeszcze eksperyment z ELWA. odlaczylem od niej uziemienie. efekt byl taki sam, czyli ciche buczenie i zauwazalne przesterowania przy dosc nieglosnym sluchaniu
  • #39
    dlugi666
    Poziom 21  
    Powinneś połączyć tak:

    połączyć tak jak połączyłeś kondensatory "-" pierwszego z "+" drugiego

    wolny "+" pierwszego kondensatora do "+" wzmacniacza
    punkt złączenia kondensatorów do "masy" wzmacniacza
    wolny "-" drugiego kondensatora do "-" wzmacniacza

    Cytat:
    a jeszcze dodatkowo zdjalem z obydwu folie izolacyjna(czy jak to nazwac), owinalem drutem miedzianym i uziemilem.


    tego nie powinieneś robiś na metalowych obudowach kondensatorów bywa zakończony jego "-" . I mogłeś zewrzeć jedną gałąź napięcia.
  • #40
    krzysiek_misz
    Poziom 2  
    juz jest wszystko OK!
    wielkie dzieki za pomoc.
    pozdrawiam
  • #41
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #43
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #44
    timon125
    Poziom 24  
    ja do obudowy z ws 442 wsadziłem trafo 600W kondziory 60000µF ,4 scalaki LM3886 co daje 2x200W4Ω i wymiata tak że masakra!
  • #45
    Kriss83
    Poziom 11  
    timon125 to już nie jest tuning
    Poprostu zrobiłeś nowy wzmacniacz w obudowie Diory...
  • #46
    timon125
    Poziom 24  
    w sumie tak ......ale podtrzymuje hasło że te obudowy są bardzo fajne do przeróbek
  • #47
    Buzzer
    Poziom 12  
    barthezz>
    Co do układu opóźnionego załączania głośników i ochrony przed składową stałą to sądzę, że najlepiej będzie zamontować osobny. Zrobiłem tak podczas składania mojej Diory, schemat znalazłem na elektrodzie. Składa się z kilku tranzystorów, posiada opóźnione załączanie, ochronę przed skladową stałą i zabezpieczenie termiczne. Przerobiłem go nieco, bo nie miałem pod ręką odpowiedniego termistora. Działa to od połowy roku i sprawuje się dobrze - kilka razy uratowało wzmacniacz przed przegrzaniem. Cały układzik zasilany jest z osobnego transformatorka 4W. Na przednim panelu mam czerwoną diodę, świecącą gdy przekaźnik odłącza głośnik - przynajmniej wiadomo co się dzieje ze wzmacniaczem.

    Tak w ogóle to sprzęcik po tuningu sprawuje się dobrze, obciążałem go kilka razy 2ohm'ami i radził sobie nienajgorzej. Na co dzień obsługuje 4 ohm.

    Pozdrawiam,
  • #48
    CKsrv
    Poziom 32  
    Opóźnione działa.
    R około 60k i elektrolit 220µ
  • #49
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #50
    CKsrv
    Poziom 32  
    W związku z ciągłymi pytaniami i brakiem zrozumienia idei układu...

    Żeby działało trzeba zrozumieć
    Do opóźnionego załączenia wystarczy tylko:
    R601 ok 5k
    R602 ok 20k
    R603 ok 60k
    R609 150-200R zależnie od typu przekaźnika.

    C601 470n
    C604 220u
    T603, Txxx NPN

    Wartości R603 i C604 mają wpływ na zwłoke czasową (czas od włączenia zasilania do załączenia przekaźnika).
    Tranzystor Txxx wraz z C601, R601 i R602 oraz diodą odpowiada za natychmiastowe wyłączenie po zaniku napięcia na K43 poprzez rozładowanie C604 i zmianę potencjału bazy T603.
  • #52
    Rocky Horror
    Poziom 31  
    :arrow: Logan

    Możesz mi wierzyć, sposób prowadzenia ścieżek sprawi iż Twoje dążenia będą drogą przez piekło. Znacznie łatwiej będzie zbudować moduł od nowa, niż wycinać go z płyty wzmacniacza. Pozatym szkoda WS-ki...
  • #53
    Logan
    Poziom 30  
    Rocky Horror napisał:
    :arrow: Logan

    Możesz mi wierzyć, sposób prowadzenia ścieżek sprawi iż Twoje dążenia będą drogą przez piekło, znacznie łatwiej będzie zbudować moduł od nowa, niż wycinać go z płyty wzmacniacza. Pozatym szkoda WS-ki...


    WS-ka i tak miala isc na smietnik wiec postanowilem ze wezme co mi sie przyda, skoro mowisz ze nie warto tego przedwzmacniacza wyciagac to plytka poleci na smietnik :)
  • #54
    cichy977
    Poziom 17  
    a ma ktoś pomysł na podniesienie mocy wzmacniacza unitra PW9013 ??
  • #55
    janusz27
    Poziom 30  
    cichy977 wszystkie nasze polskie wzmaki tuninguje sie tak samo wymiana trafa kondensatorow tranzystorow okablowania zrob tuning jakosciowy polegajacy na wymianie wszystkich elektrolitow i okablowania
  • #56
    cichy977
    Poziom 17  
    a jesli mam drugie identyczne trafo jak to co we wzmacniaczu da sie jakos je dołaczyć bo nowe to koszt praktycznie drugiegi mocniejszego wzmacniacza.
  • #57
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #58
    cichy977
    Poziom 17  
    ale na jakie ile amper i volt i ile to moze kosztowac no ale chyba jeszcze cos bede musial wymienic ??
  • #59
    pstepniak
    Poziom 10  
    Witam!!Czy mogli moze ktoś mi podać wartość opornika R527 i R528, poniewaz są one spalone i niemoge odczytać wartości.Bardzo dziekuje
  • #60
    janusz27
    Poziom 30  
    Oporniki R527 i R528 maja po 47Ω