Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

bmw e60 Inteligentna klema minusowa

zyg111zak 04 Cze 2010 21:18 24069 10
  • #1 04 Cze 2010 21:18
    zyg111zak
    Poziom 9  

    witam
    jak w temacie problem z autem, nie mam pozycji zapłon nie mogę zapalić auta, odczyt defektów z silnika i tylko jeden błąd 4477 inteligentna klema, czy jest możliwe ze przez to nie mam pozycji "zapłon" i nie mogę zapalić auta ??

    0 10
  • #3 04 Cze 2010 21:21
    zyg111zak
    Poziom 9  

    raczej nie, nie nosi śladów dzwona

    0
  • #4 03 Lip 2010 22:13
    swistu6
    Poziom 13  

    pewnie jakiś super mechanik próbował naprawić kleme pirotechniczną. Tak możliwe że przez to nie mozesz odpalić auta i nie działają żadne wskaźniki.

    1
  • #5 03 Lip 2010 22:23
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    Odczytaj parchy i jak masz wywalony pirotechnik klemy to go napraw i skasuj błęda i ok.

    0
  • #6 04 Lip 2010 02:52
    małek
    Poziom 21  

    swistu6 napisał:
    pewnie jakiś super mechanik próbował naprawić kleme pirotechniczną. Tak możliwe że przez to nie mozesz odpalić auta i nie działają żadne wskaźniki.


    Za coś takiego kolego powinna być żółta kartka od moderatora, niewiem również czemu reszta przytakuje na takie brednie, zastanów się również czego dotyczy kod błędu zanim oczerniasz "super mechanika".

    W BMW (tutaj e60) klema pirotechniczna (batery isolation) jest na dodatnim biegunie akumulatora i niema nic więcej w sobie.

    Klema inteligentna jest na biegunie ujemnym, zawiera w sobie układ kontroli prądu, licznik amperogodzin oraz cykli pracy akumulatora, termometr, itp.

    Jak chcesz sprawdzić czy nie blokuje ci auta, to ją odepnij (cienkie przewody) i próbuj odpalić - zostaje błąd a auto odpala - sprawdzone.

    3
  • #7 05 Lip 2010 23:13
    swistu6
    Poziom 13  

    kolego małek pomyśl zanim napiszesz. To co napisałeś nie jest mi żadną nowością bo mam z tym styczność na codzien ale wiem co ludzie wyprawiają żeby uniknąć kosztów np ostatnio przyjechało do nas x3 i czasem nie paliło, czasem paliło,nie do doładowywało aku takie różne bardzo dziwne rzeczy sie działy i jak się okazało jak juz wczesniej pisałem jakiś mądry mądry mechanik zamiast wymienić na nową kleme pirotechniczną jak to sie robi po dzwonie wg technologii to wzią sobie zaklepał kleme a w miejsce tych dwóch kabli sterujących wsadził odpowiedni rezystor i nawet błedu od klemy nie było.A że przez to zaklepanie nie było dobrego przejścia tylko jakaś tam sie rezystancja wytworzyła to i samochód świrował.Po wymianie na nową - inne auto, 0 błedów itd itd...
    Ogólnie to nie zrozumieliśmy sie ja inaczej zrozumiałem sprawe bo czytałem kilka innych wątków i tak utkwiła mi ta klema pirotechniczna i tu sie też o niej p[rzez pomyłke rozpisałem, zwracam honor.

    0
  • #8 05 Lip 2010 23:47
    małek
    Poziom 21  

    Czy auto ruszyło?

    Mały O.T.
    swistu6 niewiem jak Ty, ale ja prowadzę warsztat niezależny, szanujący dobre imię i posiadający ugruntowaną pozycję na rynku lokalnym. W życiu nie pozwolę sobie na "maścicielstwo" o którym piszesz, dotyczy to również moich "supermechaników". Osoby dopuszczające się tego typu zabiegów w systemie bezpieczeństwa są dla mnie albo nieuświadomione w skutkach swoich działań albo tak krótkowzroczne i skąpe że szkoda gadać. Tym bardziej nie można o nich mówić mechanicy, elektrycy, itp. bo ta nazwa niebezpiecznie zbliża fachowca do papraka. Pozdrawiam i nie dajmy się zwariować.

    1
  • #9 07 Lip 2010 20:05
    swistu6
    Poziom 13  

    Mamy podobne priorytety.

    0
  • #10 07 Lut 2018 09:45
    XavierNeo
    Poziom 1  

    Witam ja mianowicie mam blad 299b co musze z tam zrobić by problem zniknął lądowanie na delphi pokazuje 12,2 jak zostawię auto bez jazdy z 2 dni to jest lipa z odpaleniem ... samochód jak jeżdżę codziennie to odpala i niema problemu ale widzę ze ledwo co doładowuje akumulator proszę o pomoc

    0
  • #11 10 Lut 2018 11:10
    jurekk55
    Poziom 35  

    Do tego auta potrzebujesz coś więcej niż ten ryżowy kombajn. Możesz sprawdzić : połączenia masowe, klemę aktywną i pozostałe przewody na niej, przewód kontroli ładowania aku , sterownik. Potem dwie rzeczy sprawdzenie stanu technicznego i poziomu naładowania akumulatora.

    0