Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi 80b4 tdi 94' brak ładowania, mrużące kontrolki

05 Cze 2010 02:34 7438 9
  • Poziom 11  
    Niby problem trywialny a jednak... wieczorem przekręcam kluczyk i coś dziwnie na desce ale nie zwróciłem uwagi- odpaliłem auto. patrzę na deskę- mruży się i pulsuje kontrolka ładowania. Pomyślałem "dziwne" ale dodałem lekko gazu w nadziei, że lampka zaraz zgaśnie- niestety tak się nie stało. Pomyślałem, że sprawdzę manualnie ładowanie... podpinam się pod aku- 12,89... odpalam-12,89... no to myślę- regulator zapewne się skończył ale dla świętego spokoju chciałem sprawdzić straty napięcia dla kabla + na akumulatorze i dla wzbudzenia. dla plusa był to wynik taki sam jak dla akumulatora a wzbudzenie 8,78V. ucieszyłem się postanowiłem strzałem wzbudzić manualnie alternator lecz... nic się nie stało... ładowania wciąż brak. wróciłem wściekły do auta przekręcam zapłon i dopiero widzę dlaczego było "dziwnie na desce": kontrolki które się palą to ciśnienie oleju i check, natomiast stan płynu chłodzącego i kontrolka ładowania ledwo mrużą... myślę czegoś brak- nie świeci lampka od żarowych. sprawdziłem manualnie miernikiem i naprawdę zerowe napięcie na świece. zdjąłem plastik pod deską i wypiąłem przekaźnik o nr 300- zapaliła się kontrolka od świec (napięcie idzie) ale zgasł check... no i wypadałoby wspomnieć o wczorajszej nocy. wchodzę do auta wszystko ok- przekręcam zapłon a rozrusznik zachowuje się jakby nie miał prądu- ledwo kręci. myślałem, że coś pociągnęło prąd ale włączyłem radio- wszystko ok. Przekręcam kilka razy kluczykiem (rozrusznik muli) ale ani lampki w środku nie przygasają ani radio nie resetuje. Przekręciłem i odpalił.
    No i teraz pytanie do Was bo osobiście pomysły wyczerpałem. za co się zabrać? o ile kwestia ładowania to może być wina alternatora ale kwestia mrużących lampek i brak grzania świec to już chyba coś dziwnego. Przekaźnik?
  • Relpol przekaźniki
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Szukaj braku masy. Pomierz spadki na masie. Pewnie masa silnika.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 11  
    niestety to nie masa- można spawać. łapiąc masę na silniku mam taki sam odczyt jak na klemach
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Kostka stacyjki? Tylko to nie wyjaśnia dziwnego zachowania rozrusznika. Jest jeszcze opcja uszkodzenia mechanicznego akumulatora.
  • Poziom 11  
    myślałem już nad kostką stacyjki i uszkodzeniem akumulatora ale nie pasuje mi do tego cały kabaret z kontrolkami. co do wzbudzenia rozrusznika i alternatora- przy wypięciu kostki na podłużnicy koło filtra powietrza i przekręcaniu zapłonu w pozycję odpalania- na obu kablach jest prąd taki sam jak na akumulatorze. jedyny spadek napięcia to na dalszym odcinku wzbudzeniu alternatora ale omijałem ten odcinek na krótko i nic nie pomogło. co do rozrusznika- było to typowe zachowanie na brak prądu ( nie na wytarte tulejki itd).
  • Poziom 16  
    proponuję sprawdzić alternator, wzbudzenie przez w5w. Sprawdź również pobór na wyłączonych odbiornikach, może diody a alternatorze robią za grzejnik :)
  • Poziom 11  
    Kagetora mógłbyś rozwinąć? problem z świecami chyba rozwiązany- odłączyłem niebieski czujnik i kontrolka pali się, gaśnie a po ok 10 sek odcina prąd z świec czyli wygląda na to, że ten obwód działa poprawnie. Co do tego nieszczęsnego ładowania- na jakiej zasadzie działa sama kontrolka ładowania? Wiadomo, że załącza się gdy nie ma prądu o określonym napięciu. Jeśli auta nie kręcimy rozrusznikiem to po przekręceniu kluczyka powinna się palić w/w kontrolka. Co determinuje zapalanie jej lub gaśnięcie? wiadomo- prąd ale musi być przecież coś, co steruje tym ustrojstwem. o grzejniku na alternatorze też już myślałem ale całkowicie nie pasuje mi do tego kontrolka stanu czynnika chłodzącego, która wątpię by była na tym samym obwodzie.

    Dodano po 41 [minuty]:

    Wątek z alternatorem- do kosza. Poleciałem na samobójcę i odłączyłem całkowicie alternator- wzbudzenie i +. żadnych zmian - ani po przekręceniu kluczyka ani przy odpalonym aucie na desce cisza
  • Poziom 28  
    Czy mierzyłeś też napięcie na rozruszniku(na śrubie elektromagnesu) po przekręceniu kluczyka w pozycję rozrusznik?
  • Poziom 13  
    kolego sprawdz czy masz dobra mase na alternatorze, i +. Jesli tak bierzesz zwykla kontrolke samochodowa, zabke przykladasz do sruby + alternatora a szpikulec kontrolki do wtyku alternatora oznaczonym D+. wtedy kontrolka powinna sie zapalic - jesli nie to alternator uszkodzony.

    Jesli zapali sie odpalasz auto i po odpaleniu auta powinna zgasnac- jesli nie alterantor uszkodzony.

    Tyle z mojej strony
  • Poziom 11  
    temat do zamknięcia problem został rozwiązany. Można zapamiętać, że jeśli w audi wariuje kontrolka płynu chłodzącego i ładowania to na stół alternator. W moim przypadku skończyły się szczoty regulatora napięcia. wystarczy prosty sposób na sprawdzenie- odłączyć wzbudzenie, przekręcić zapłon i dać masę na wzbudzenie (kontrolki zapalają się). Dzięki wszystkim za pomoc