Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo S60 2.4T 2002r. - nie pracuje wtrysk paliwa

05 Cze 2010 11:36 4047 9
  • Poziom 9  
    Witam,

    Mam problem z autem jak wyżej, nie odpala, iskra jest, paliwo w szynie wtryskowej pod właściwym ciśnieniem ale wtryskiwacze nie podają ani grama...
    Nie ma żadnych kodów błędów, nie ma komunikatów od immobilizera, sprawdzane na dwóch kluczykach...
    Będę wdzięczny za sugestie.

    Pozdrawiam
    MP
  • Poziom 35  
    wypnij wtyczke z wtryskiwacza, zobacz czy masz plusa po stacyjce?
    jezeli tak, to brak kluczowania z ecu
    jezeli nie, szukaj w wiązce, bezpiecznikach i głównym przekazniku
  • Poziom 9  
    Dziękuję za odpowiedź.

    Plus jest.

    Co może być przyczyną braku akcji ze strony ECM?

    Pozdrawiam
    MP
  • Poziom 15  
    Anomialia sygnału RPM i CPM. W szczególności brak informacji z wałka lub zakłócona - skutecznie wyłączy kluczowanie wtryskiwaczy niekoniecznie z pojawieniem DTC
  • Poziom 9  
    Witam ponownie,

    Otóż pojawił się jednak błąd czujnika pozycji wałka rozrządu. Sprawdziłem wtyczkę, połączenie do szyny pod ECU, wszystko wygląda OK (jest kontakt między szyną a wtyczką, zwarć brak) ale okazuje się że na czujniku nie pojawia się żadne napięcie. Czy poza ewentualnym brakiem styku pod ECU jest możliwe, żeby z jakiegoś powodu nie załączał napięcia na czujnik?

    Pozdrawiam
    MP
  • Poziom 15  
    czujnik powinien być zasilany +5 V z ECM , jeżeli jest brak zasilania przy włączonym zapłonie to sprawdź jeszcze zasilanie podczas kręcenia rozrusznikiem czujnik może mieć kluczowane zasilanie załączone dopiero gdy pojawi się sygnał z RPM ( ale nie twierdzę że ak jest).
  • Poziom 9  
    Witam ponownie,

    Okazało się że źle pomierzyłem zasilanie czujnika i jest w porządku, sygnał na wyjściu mierzony woltomierzem też wydaje się dobry. Sprawdziłem czy VVT jest właściwie ustawione i okazało się że było o parę(naście) stopni przesunięte do przodu. Po wyregulowaniu "fasolkami" nie ma już błędu DTC. Ale silnik nadal nie odpala. Obrotomierz wskazuje ok. 200RPM podczas rozruchu. Co jeszcze może być nie tak?

    Pozdrawiam,
    MP
  • Poziom 9  
    Pożyczyłem oscyloskop i złapałem przebiegi na czujnikach wału i wałka. Efekt w załączonym obrazku... czy ktoś mógłby ocenić, czy przebieg jest prawidłowy? Napięcie międzyszczytowe sinusoidy na czujniku wału to ok. 2.5V i skok do ok. 4V w miejscu przerwy, a na czujniku wałka 5V. Przebiegi w powiększeniu są czyste, nie widać specjalnych zakłóceń.

    Volvo S60 2.4T 2002r. - nie pracuje wtrysk paliwa

    Pozdrawiam
    MP
  • Poziom 1  
    Mam ten sam problem z s 40 2.4 b 2007r
  • Poziom 9  
    Witam,

    Problem rozwiązałem, okazało się że był przestawiony rozrząd (pasek przesunięty o parę zębów) i odczyty z wału korbowego nie zgadzały się z odczytami z wałka rozrządu, dlatego komputer odcinał paliwo).

    Pozdrawiam,
    MP


    Pokraka1 napisał:
    Mam ten sam problem z s 40 2.4 b 2007r