Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polar PCB 340 A+ porblem z nadmiernym skraplaniem.

06 Cze 2010 00:33 7704 8
  • Poziom 9  
    Witam,
    ok. 2 tyg. temu kupiłem lodówkę Polar PCB 340 A+. Po przywiezieniu do domu lodówka stała ok 2 godzin, poźniej przez ok. godzinę chodziła na pusto, po czym została zapakowana żywnością. Od tego czasu na tylnej ściance cały czas jest woda lub szron. Wiem, że lodówka ta nie ma sytemu no-frost, było to jedno z kryteriów wybierania i sam szron nie przeszkadza. Problemem jest skraplająca się woda na szklanych, 2 najwyższych półkach, która w krytycznych momentach kapie i powoduje nawadnianie zawartości lodówki, co jest średnio pożądane. Niestety dzieje się tak dość często, a tylna ścianka lodówki, praktycznie cały czas jest zaszroniona - po odszronieniu, po pewnym czasie znow jest to samo. Wydaje mi się, że jest to normalne, chciałem zapytać czy aby na pewno i jak można ten proces zminimalizować. Lodówka nie jest otwierana na długo, tzn nie otwieram jej i nie podziwiam zawartości - Jest otwierana max na kilka sekund. Ustawiona jest na med lub eco i jest właściwie cały czas pełna. Zamrażalnik również full, ale z nim jest wszystko oki. Co zrobić, aby tej wody było jak najmniej, jak ustawić na jaki poziom, itd?
  • Poziom 10  
    Mam ten sam problem z PCB340 A+ SERWIS twierdzi że w lodówkach które mają półki tego typu co lodówka PCB340 A+ skraplanie na i pod półkami będzie występować. Ja myślę że tym problemem powinien się zainteresować i zająć producent.W lodówkach które miały półki siatkowe problem skraplania był minimalny i w codziennym użytkowaniu lodówki nie był uciążliwy.Proszę o sugestie w tym temacie.
  • Poziom 10  
    Ten sam problem, ta sama lodówka.
    Serwis to może niech najpierw się doszkoli. W lodówkach innych marek, ze szklanymi półkami, nie stwierdziłem skraplania się wody na nich i pod nimi.
    Ewidentnie widać, że z konstrukcją tu jest coś nie tak.
  • Poziom 18  
    Przy kiepskim odszranianiu latem gdy w powietrzu jest więcej wilgoci niż zimą, częste otwieranie lodówki powoduje skraplanie wilgoci zawartej w powietrzu które dostaje się do lodówki.
    Gdy odszranianie nie działa dostatecznie mocno, lodówka "zbiera wilgoć"
    Podobnie dzieje się gdy odszranianie nie jest włączone
    wcale.
  • Poziom 10  
    Taaak. Tylko kwiecień to jeszcze nie lato, a różnicy między nim, a lipcem nie ma żadnej. Przy zwiększeniu chłodzenia wody skrapla się jeszcze więcej, a nie mniej.
  • Poziom 9  
    ja zastosowałem się do rady zehndera - wyjąłem metalowe półki ze starego Mińska, zamontowałem zamiast dwóch najwyższych szklanych półek i w tej chwili woda skrapla się tylko na tylnej ściance - jest ok, ale to chyba nie tak miało być..

    Serwis oczywiście też był wezwany, ale Pan powiedział tylko, żeby tak ustawiać jedzenie, żeby nic nie dotykało żadnych ścianek, ustawić pokrętło na "to zielone" i wg niego powinno być dobrze. Wg mnie z Waszymi problemami też powinniście wezwać serwis - to naprawdę bardzo pomocni ludzie. Swoją drogą ciekawe, czy jeśli wzywałbym co miesiąc serwis do tego skraplania i przed jego przybyciem wkładał szklaną półkę to czy po 5. zgłoszeniu tej samej usterki wymieniliby mi lodówkę?? a może wszyscy powinniśmy się tak umówić wtedy sam producent zainteresowałby się?

    Swoją drogą ciekawe też jest to, że u mnie woda skrapla się na półkach tylko powyżej żeberek z tyłu. Tzn. dopóki żeberka są wody na polkach nie ma, a powyżej wręcz się leje..
  • Poziom 10  
    siminsks, myślisz, że ja co robię ? Serwis był już niezliczoną ilość razy, kilka razy był wymieniany termostat. Sama lodówka też była wymieniona na drugą, po kontakcie z centralą firmy w Warszawie.
    I co ??? I nic, to samo co w tamtej. Dzwoń do centrali, jak kilka osób się zbierze, może w końcu zauważą problem z tym typem.
    Serwisu nie ma co wzywać bez końca. Oni znają się tylko na wymianie termostatu, uzupełnianiu gazu i mówieniu "tak musi być".

    P.s.
    Masz coś na PW.
  • Poziom 18  
    To prawda że serwisanci to też jedynie ludzie.
    Wzywanie serwisu gdy w urządzeniu występuje usterka jest jak najbardziej na rękę.
    Podpowiem że po trzeciej wymianie i dalszej wadliwej pracy sprzętu klient ma prawo dostać z powrotem swe pieniądze.
    Co ciekawe uświadomiła mnie o tym pewna znana firma w której kilka razy wymieniałem pewien model byuta.
    Po trzeciej reklamacji, szefowa salonu uprzejmie mnie poinformowała że firma zrezygnowała z tego modelu, uznając że ma wadę powstałą na etapie projektu, i że może mi zaproponować inny model lub pieniądze, jeśli nie chcę wracać kolejny raz.
    Może więc coś jest w tym że serwis trzeba nękać gdy walczy się z wadliwym towarem?
  • Poziom 1  
    Witam,
    mam identyczny problem w tym modelem, woda intensywnie skrapla się na 2 najwyższych półkach i kompletnie zalewa znajdujące się poniżej jedzenie. Co ciekawe rok wcześniej kupiłem model o wymiarach mniejszych o ok.20-30cm (Polar PCB 310 A+) i był to bardzo udany zakup. Zadnych problemów więc zakupiłem do drugiego mieszkania pojemniejszy model i zaczęły się problemy z zalewaniem żywności. Wg mnie to jakaś wada konstrukcyjna. Jestem zmuszony reklamować, wkrótce napiszę co na to serwis i producent.