Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf 3 1.6AEE - Problemy z obrotami na biegu jałowym

06 Cze 2010 13:20 9237 15
  • Poziom 10  
    Witam !!!

    Problem dotyczy Golfa 3 1.6 AEE, a dokładniej autko gaśnie na biegu jałowym przy czym falują mu obroty. Co dziwne robi to tylko w momencie gdy silnik złapie temperature. Przepustnicę wykluczam bo jest nowa i poprawnie zaadaptowana, pompę paliwa raczej też bo na wysokie obroty auto wchodzi poprawnie, czujniki wszystkie sprawne, w tym ciśnienia paliwa Waber również. Aparat zapłonowy z hallem nowy, ustawiony na lampę wg wszystkich zaleceń. Mimo to po nagrzaniu się silnika auto nie jest w stanie utrzymać niskich obrotów i gaśnie. Dodam jeszcze, że na Vagu nie wykrywa żadnych błedów.

    Wszystkich wtajemniczonych proszę o pomoc!

  • Poziom 34  
    a ta przepustnica to "nowa" czy nowa ?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Nowa to znaczy nowa, a jeśli chodzi o to czy Chińska czy inna to z góry odpowiadam, że i tak nie kupisz dzisiaj innej niż właśnie Chińska! Problem nie tkwi w przepustnicy ani dla jasności w uszczelce pod nią bo na zimnym silniku oraz gdy się już nagrzeje przepustnica pracuje poprawnie. Jednak napewno tkwi w zasysaniu lewego powietrza. Więc jeżeli ktoś ma jakieś koncepcje gdzie generalnie silnik 1.6 AEE podczas pracy na biegu jałowym przy szybko podnoszącej się jego temperaturze do 90 stopni może zasysać lewe powietrze to będe wdzięczny za podpowiedź.
  • Poziom 10  
    mam też taki problem, ale podejrzewam moduł cewkę zapłonową. Czy ktoś ma jeszcze jakieś pomysły?
  • Moderator Samochody
    To na pewno "czujnik ciśnienia paliwa Waber". :D
  • Poziom 10  
    Skąd ta pewność, że to Waber?
  • Moderator Samochody
    Bo tam nie ma żadnego czujnika ciśnienia, i Weber jak już.
  • Poziom 10  
    Weber, i nie czujnik tylko regulator. Przepraszam. Więc na jakiej podstawie tak twierdzisz?
  • Poziom 32  
    z tego co pamietam to w AEE nie adaptuje sie komina, tylko kasuje wartości wyuczone.
    a może linke ktoś zbytnio naszpanował ? i nie "widzi" "0" ?
  • Poziom 10  
    Ściągam w tej chwili katalizator. Może tamtędy dostaje. Zobaczymy jaki będzie efekt.
  • Poziom 10  
    po wymianie cewko-modułu, filtru powietrza jest lepiej, bo rzadziej silnik przerywa. Jednak, gdy zacznie się jazda po mieście losowo zdarza się, że auto traci moc i się wyłącza. Już nie mam siły do tego dziadostwa, jedyne rozwiązanie to oddać do serwisu VW, bo inni spece rozkładają ręce. Może ktoś ma jeszcze jakiś pomysł?? Pomóżcie
  • Poziom 32  
    a czujnik temp. silnika sprawdzałeś ?
    od razu mówie vag nie pokaże błędu , zobacz jaka ma oporność przy nagrzanym
  • Poziom 10  
    W moim problem rozwiązany. Przyczyną był zapchany filtr przez, który zasysa opary z baku do przepustnicy (umiejscowiony przy reflektorze lewym z przodu). Generalnie nie rozbierany można spróbować wyczyścić ale słabo to widzę. Ja dostałem dobry na szrocie za 20zl. Teraz Golf pyka jak przedtem.
  • Poziom 10  
    Witam kolego mam taki sam problem jak ty.
    Dwie przepustnice już wymieniłem, cewkę, bo padła, może przez częste odpalanie.
    Wymieniłem też: kopułka palec, przewody świece. problem nie ustąpił. Podmieniłem cewkę z kuzynem bo myślałem że ta jest uszkodzona ale na jego też gasł. Dobrze że wspomniałeś o tym filtrze spróbuje jeszcze to wymienię paliwowy ten pod autem i to małe ustrojstwo... Jak to się okaże to to jestem Ci winny flaszkę
  • Poziom 10  
    Znam jeszcze jeden przypadek, gdy auto zachowywało się identycznie. Winny był nowy aparat zapłonowy, a konkretnie tandetny czujnik halla w nim. Po wymianie na oryginalny autko pyka jak nowe. Sprawdz filtr i spróbuj podmienić czujnik na inny jak masz mozliwość.