Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Zafira 2,0dti utrata mocy, błąd P 0105

tgkopka 07 Jun 2010 13:06 13375 5
  • #1
    tgkopka
    Level 9  
    Witam, mam problem z zafira 2.0 dti 2002, manual auto ma przejechane 105.000km.

    Auto nie mam mocy, po podłączeniu do komputera wyskoczyly bledy P0105, p0703

    P0703 - czujnik stopu (pod pedalem)
    p0105 - krytyczny

    Wiem ze p0703 nie ma z tym nic wspolnego.

    Czytalem juz duzo na forum o tym bledzie, sprawdzilem juz przedlywke, egr, turbo, pompke vac, czujniki podcisnienia, uklad wydechowy, wyczyscilem kolektory i jeszcze troche i wymienie silnik:) Nie jestem pewien podlaczenia przewodow podcisnienia, do zaworkow, jak je sprawdzic czy sa dobrze podlaczone? Moze cos z instalacja, jakis kabelek jest przerwany?

    Jezeli ktos jest w stanie odpowiedziec mi na pytanie co moze byc przyczyna bledu p0105 prosze o podpowiedz.

    Dziekuje i pozdrawiam tomek.
  • #2
    Krzysi0
    VIP Meritorious for electroda.pl
    P0105 to Czujnik ciśnienia doładowania. Sprawdź ten czujnik i jego obwód.
  • #3
    tgkopka
    Level 9  
    To jest ten blizej zbiorniczka? A jakie jest w nim prawidlowe napiecie? ~5v? Czy ten zaworek przepuszcza w dwie strony czy nie? Bombel powiedzial mi ze moga byc pomieszane przewody podcisnienia :D a narazie nigdzie nie znalazlem schematu, moze ktos mi to chociaz opisac?
  • #4
    gsylwek
    Level 15  
    miałem to samo wykręś zaworek do którego dochodzą węzyki cisnieniowe w poblizu turbiny ( z lewej strony) przedmuchaj z wykorzystaniem sprężarki, następnie oczysć zawo EGR chyba sie na zywa na kolektorze ssącym taki okrągły, plastikowy, i oczyść czujnik (dopełnienia chyba)z prawej strony kolektora ssącego. (podobny do czujnika temperatury) Samochod bedzie śmigał jak nowy. przynajmniej u mnie tak było
  • #5
    prasak
    Level 11  
    Czesc Tomku.
    P0105 to blad czujnika podcisnienia, a raczej cisnienia bo w kolektorze ono czesciej wystepuje (jak zwal tak zwal). W kazdym razie na poczatku napisales ze go sprawdziles - wiec moze kabelki do niego? Na pinie nr. 1 powinno byc prawie wzorcowe 5 volt na trzecim masa a srodkowy to sygnal zazwyczaj kilka voltow 1-3.5.
    A ze czujnik pedalu hamulca nie ma z moca nic wspolnego to twardo stane po stronie twierdzenia ze ma, bo w jakim celu jest podlączony do jednostki sterujacej praca silnika??? Po to zeby w przypadku nacisniecia hamulca jak najszybciej sprowadzic silnik do biegu jalowego dla bezpieczenstwa jego samego jak i samego procesu hamowania podczas jazdy ( gdy naprzykład szeroki but nacisnie jednoczesnie pedal przyspieszenia)
    Pozdrawiam i napisz jak tam Twoj problem z moca bo jestem naprawde ciekaw.
  • #6
    tgkopka
    Level 9  
    Hej, rurki podcisnienia na zaworach:-) takie proste a wlosy z glowy wyrywalem! Ktos pozmienial kolejnosc i to bylo przyczyna. Dzieki temat zamkniety.