Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zamiennik wałka rozrządu do opla astry C16SE

07 Cze 2010 16:36 4252 13
  • Poziom 10  
    Witam. Przepraszam, że wałkuję temat taki jak w niejednym poście tego typu ale nie nie potrafię się połapać, które odpowiedzi podane przez Was są poprawne.

    Potrzebuję wałek rozrządu do C16SE bo orginalnego nowego nigdzie nie ma pod ten silnik. Ale Opel na pewno nie robił serii wałków tylko dla tego jednego silnika który był robiony tylko przez rok więc muszą być inne silniki gdzie taki sam wałek siedzi.

    Z postów wyczytałem że są w Lanosach 1.5 V8 ,w jakiejś nexii, w silniku x16szr i w kadecie 13S. Wiem że wałki do większości są podobne budową za wyjątkiem czasów dla krzywek, kąta wychylenia czy jak tam zwał. Czy np. w silniku x16szr i c16se jest ten sam identyczny wałek czy jednak czymś się różnią ? Bo dla tego silnika można takowe wałki dostać.

    Pozdrawiam


    P.S.

    Według katalogu w Inter Cars wałek od Kadetta 13S i Astry x16szr się różnią symbolami i ceną, ale na zdjęciach wyglądają podobnie. Na stronie Świątka producenta wałków rozrządu umieścili katalog. A w nim w jednej rubryce umieścili oba silniki C16SE i X16SZR, z koleii tylko u nich widnieje taka informacja, żaden inny sklep, czy hurtownia nie porównują tych wałków. Sam już nie wiem, szczerze mówiąc wolę kupić nowy niż dawać go do regeneracji bo mam zjechane 4 krzywki z czego dwie na poważnie. Regeneracja czy nowy to wyjdą podobne pieniądze. A nowy jest zawsze pewniejszy.
  • Moderator Samochody
    Bierz od 13S, szukaj po tym numerze"90295202", to będzie dokładnie to samo.
  • Poziom 10  
    mocowanie na łożyskach, ułożenie krzywek, wszystko będzie git? bo jeżeli tak to jest to zarazem jeden z tańszych wałków, który jest dostępny :) bo tego oryginalnego od c16se to nawet w muzeum nie mają...
  • Poziom 30  
    13S i 16SE mają praktycznie ten sam wałek.
    W corsie A to był dokładnie ten sam wałek. Później w c16se brakuje miejsca na palec(z racji DIS'a), ale w twoim przypadku to nie przeszkadza, czy takowe jest czy nie.

    Z16SE ma chyba taki sam wałek jeszcze.
    Pozostałe silniki mają łagodniejszy wałek.
    Pozostałe 1.3 miały nieco łagodniejszy wałek i o trochę mniejszych krzywkach(13S/16se ma 282* i 6mm krzywki, a tamten ma 278* i 5,6mm krzywki)
  • Poziom 10  
    Czyli wynika z tego że żadnych problemów nie będzie z instalacją tego wałka z 13S. Bałem się właśnie o różnicę, że u mnie mam ten aparat zapłonowy z prawej strony silnika, a niektóre mają palec rozdzielacza. A wytrzymałość obu wałków jest identyczna czy jednak ta z silnika 1,3 może się szybciej zużyć? Czy może potrzeba innych nieco kamieni-popychaczy nie wiem jak to zwą? Bo w moim przypadku akurat zatkały mi się dysze doprowadzające olej do krzywek, i po tygodniu jazdy silnik zaczął coraz bardziej klekotać, aż zerknąłem pod pokrywę i oczy rozpostarłem. Na czwartym tłoku były dwa wyrąbane kaniony na krzywkach. Cud że się nie rozwalił.
    Jutro podjadę zamówić wałek i pewnie łożyska bo one też chyba styrane zostały.

    A zna ktoś z was dobry środek do płukania silnika z nagaru bo całe to zamieszanie narobiło w środku ostrego syfu.
  • Moderator Samochody
    Jak użyjesz czegoś do płukania to część tego syfu zapcha filtr oleju i może go nawet rozerwać, a reszta sobie zostanie na dnie miski. Najlepiej zdjąć miskę i od góry myć naftą i pędzelkiem.
  • Poziom 30  
    Cytat:
    Jutro podjadę zamówić wałek

    Z kupnem nowego wałka do 13s jest problem. W katalogach jest on traktowany jako ten sam w 13N i najczęściej to ten niewłaściwy(z literką A wybitą, ten z 13S ma literkę B).

    Trwałość wałków jest praktycznie taka sama.
  • Poziom 22  
    ten z kadeta 1.3gaźnik jest chyba najostrzejszym wałkiem seryjnym opla do small blocka
  • Poziom 26  
    Co to jest "small block"? No i co ma wspólnego z tym wątkiem?
  • Poziom 30  
    A chociażby to, że c16se to też small-block.
    1.2-1.6 w przypadku opla to tzw. small-blocki(poza kilkoma wyjątkami 1.6, ale to nieważne w tym przypadku). 1.8-2.2 to big-blocki.
    Większość części nie pasuje zamiennie między small i big blockiem.
    Wałek z 16se i 13s to najostrzejsze wałki w small-blocku seryjnie montowane przez opla. 282* i 6mm krzywki.
  • Poziom 26  
    Dziękuję, chociaż nic nie wyjaśniłeś. Taki pseudo bełkot pseudo fachowca. Definicję "small block'a" chciałem a nie takie pierdzielenie.
  • Poziom 30  
    Ale czego konkretnie oczekujesz?
    Co mam Ci więcej napisać ponadto co napisałem?

    Opel do silników R4 zastosował 2 rodzaje bloków dla silników OHC(i DOHC). Silniki 1.2-1.6 to jeden rodzaj, nazywany small-blockami, 1.8-2.2 to drugi rodzaj, nazywany big-blockiem. Co chciałbyś więcej wiedzieć?
    Między innym od rodzaju bloku zależy zastosowana skrzynia(ze small-blockiem są spinane F10-F15, z big-blockiem F16 w górę).

    Nigdy nie interesowała mnie rozwinięcie tego pojęcia, wystarczy mi informacja, że c16se to small-block, a c20xe to big-block itd.
  • Poziom 26  
    He, to fajowo. Small block, big block. Ja już nic więcej nie chcę wiedzieć, o tobie wystarczająco dużo się dowiedziałem. Nie pierdziel tych swoich głupot, autorowi już udzielono odpowiedzi. MIDDLE BLOCK Ci radzi.
    P.S. No i klona mamy, pytanie tylko, co z tym zrobią mody.
  • Poziom 30  
    barubar napisał:
    He, to fajowo. Small block, big block. Ja już nic więcej nie chcę wiedzieć, o tobie wystarczająco dużo się dowiedziałem. Nie pierdziel tych swoich głupot, autorowi już udzielono odpowiedzi. MIDDLE BLOCK Ci radzi.
    P.S. No i klona mamy, pytanie tylko, co z tym zrobią mody.

    Czyli pojęcie small-block i big-block w przypadku chevroletowskich V8 też nie istnieje?


    Czytając twoje posty można dojść tylko do jednego wniosku, jesteś zarozumialcem, który pozjadał wszystkie rozumy i uważa się za alfę i omegę.