Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Antena kierunkowa czy siatkowa czy?

don_mikele 07 Cze 2010 18:35 10991 13
  • #1 07 Cze 2010 18:35
    don_mikele
    Poziom 7  

Cześć!
    Słuchajcie, w weekend pojechałem do dziadków na wieś, bo babcia mówiła, że TV jej się popsuł i nie może oglądać. Oczywiście nie chodzi o TV, tylko coś z anteną, śnieży na TVP1 i TVP2, innych kanałów brak - normalnie jeszcze był Polsat, TVP Info (chyba z Wawy) i czasem TV4 i TVN.
    No wieć zdjąłem antenę (przeglądając m.in. to forum dowiedziałem się, że jest to antena siatkowa) z masztu (drewniana tyczka ok 8m) i patrzę czy może coś się nie rozłączyło (jestem zielony w tych tematach):) Generalnie cała zardzewiała, otworzyłem jakieś plastikowe pudełeczko przymocowane na środku (wzmacniacz?) psiknąłem WD-40 odciąłem starą końcówkę i obrałem nową, podłączyłem i maszt w górę i sprawdzamy - może trochę mniej śnieży TVP1, TVP2 bez zmian i innych kanałów nadal brak.
    No nic, myślę sobie prosta sprawa, wrócę do domu, wejdę na allegro i zaraz kupię jakąś antenę. Panowie, już mnie głowa boli od tego czytania o antenach! Pomóżcie!
    Czytałem tutaj różne posty, że są anteny siatkowe, kierunkowe i Yagi i wzmacniacze, przedwzmacniacze i jeszcze jakieś symertyzatory??? I że trzeba wiedzieć skąd sygnał jest nadawany? Ludzie!!!
    Proszę o pomoc - konkretne nazwy, żadne skróty, bo się nie domyślę, a najlepiej w punktach co potrzebne do zestawu.
    Dane wejściowe:
    wieś w woj.świętokrzyskim, niedaleko Rudy Malenieckiej, ok 100km od Łodzi (drogą, więc w linii prostej pewnie bliżej)
    Sąsiedzi mają jakieś cyfry+ czy inne, a babcia z dziadkiem potrzebują za darmo odbierać TVP1, TVP2, Polsat, noi może TVN byłoby fajnie jak na weekend przyjadę:)
    Jaka antena będzie najlepsza?