Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Multimetr FlukeMultimetr Fluke
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Scenic 1,9 dTi Nie działająca tylna wycieraczka

07 Cze 2010 20:39 26567 36
  • Poziom 10  
    Jak w temacie. Po sprawdzeniu bezpiecznika, silnika wycieraczki i przełącznika nadal nie działa. Napięcie dochodzi do silnika, ale to chyba sam potencjał, ponieważ przy obciążeniu zanika. Pozostaje już chyba tylko UCH. Czy ktoś zetknął się z podobnym problemem?
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • Warunkowo odblokowany
    Zobacz przewody w gumowej osłonie łączące klape bagażnika z samochodem - czesto sie tam przerywają.
  • Poziom 1  
    Witaj.
    Czy ta wycieraczka czasami się sama włącza a później znowu przestaje działać?

    Dodano po 2 [minuty]:

    Witaj.
    Czy ta wycieraczka czasami się sama włącza a później znowu przestaje działać?
  • Poziom 12  
    Są dwie możliwości,ukręcona przelotka w klapie lub zardzewiał mechanizm,sprawdz zasilanie próbówką.
  • Poziom 12  
    Witam,

    mam Scenica po lifcie 1,6 16V z takim samym problemem. Dodam, że byłem na komputerze i mechanik który diagnozował auto stwierdził, że przy przełączniku jest wszystko ok /gdy się włącza lub wyłącza na komputerze pokazywał przełącznik jako aktywny lub nie/. Pomierzył miernikiem napięcie i stwierdził, że silnik do wymiany. Kupiłem sprawny silnik do scenica ale o innych numerach części niż ten który miałem /ten mój stary faktycznie nie działał gdy podłączyłem go do prostownika/. Po podłączeniu nadal nie działa. Ręce mi opadły. Sprawdzałem napięcie miernikiem na wtyczce i jest 13V ale gdy sprawdzam probówką nie ma nic. Dotarłem do wtyczki przy tylnym lewym błotniku i tam jest tak samo czyli na moje myślenie przewody w gumowej osłonie między karoserią a klapą są ok. Co dalej robić?
  • Poziom 15  
    Problem tkwi w samym UCH. W tych modelach nie działanie lub działanie nieprawidłowe tylnej wycieraczki to typowy objaw gubienia ustawień przez procesor w module UCH. Da się to zrobić podłączając tester do reno, np Clip, wykonać adaptację tylnej wycieraczki i po problemie
  • Poziom 12  
    Z tego co podejrzałem jak byłem u mechanika to miał CLIPa ale robił tylko diagnozę co nie pokazało żadnych błędów i dalej ww mechanik sprawdzał jak pisałem wyżej działanie przełącznika oraz napięcie miernikiem na wtyczce.

    Czyli teraz musiałby zrobić adaptacje tylnej wycieraczki? Dużo kombinacji przy tym jest?
  • Poziom 15  
    Diagnoza to jest diagnoza a naprawa to naprawa a przy tej usterce moduł UCH nie generuje żadnego błędu. Trzeba jechać do dobrego fachmana co siedzi przeważnie we francuzach to będzie wiedział co z tym zrobić. Dodam że, usterka ta po naprawie może (choć nie musi) powrócić ze względu na wadę fabryczną procesora w module
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • Poziom 12  
    Ok. dzięki. Te adaptację robi tylko podłączając komputer z CLPIem czy musi coś rozbierać w aucie /skrzynkę UCH?/?
    A może mieć również wpływ na sygnalizator włączonych świateł?
  • Poziom 15  
    Z tym sygnalizatorem to nie wiem bo nie miałem takiego przypadku
  • Poziom 12  
    Ok w sumie ten sygnalizator to szczegół tylko że nie lubię jak coś nie działa.
    Na razie dziękuję za informację. Mam nadzieję, że uda mi się rozwiązać ten problem.
  • Poziom 12  
    Byłem u dwóch elektryków i powiedzieli mi, że w tych rocznikach nie robi się adaptacji.
  • Poziom 19  
    no to źle tobie powiedzieli w clipie jest opcja ustawień parametrów wycieraczki
  • Poziom 12  
    dla mojego auta również? Czy może tylko dla nowszych modeli? dodam, że auto jest z 29.12.1999r.
  • Poziom 19  
    tak i trzeba ją zakodować clipem na wycieraczkę z krańcówką
  • Poziom 12  
    a możecie Panowie naprowadzić mnie jak dojśc do tej funkcji aktywacji wycieraczki w CLIPie? W razie czego nakieruję elektryka.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    elektryk stwierdził, że jednak jest do wymiany moduł, ponieważ po podłączeniu pod CLIPa wycieraczka była włączona.
    Teraz musiałbym kupić moduł UCH i dac do elektryka a to znowu kasa.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    o kurcze tego to nie wiem. Auto mam Scenic 29.12.1999rok 1,6 16V.
  • Poziom 11  
    Pozwolę sobie odkurzyć ten temat. Problem dotyczy również wycieraczki tylnej w scenicu 2000r czyli jak u mojego poprzednika. Problem zaczął się od przednich wycieraczek które nieco szwankowały, wraz z systemem anty napadu. Nie mogąc znaleźć rozwiązania (dla zainteresowanych mogę podzielić się doświadczeniami) udałem się do fachowca z komputerem, który po diagnozie stwierdził że uch jest OK a problem jest w silniku. Więc zamówiłem komplet mechanizmu wycieraczek przednich i czekam na przesyłkę.
    Niestety w trakcje diagnostyki (a właściwie to już podczas powrotu) okazało się że tylna wycieraczka nie wraca na swoje miejsce. Objaw jest taki że po załączeniu wycieraczki pracuje i z chwilą wyłączenia staje dosłownie miejscu.
    Moje reklamacja u diagnosty i ponowny test okazał się jak poprzednio OK. I diagnoza coś w silniczku tym razem z tyłu.
    Sprawdziłem do silniczka dochodzi stale ok 12v i na kolejnym przewodzie 12v w zależności od położenia manetki u kierownicy(jest albo niema). Koło zębate z pierścieniami wydają się być bez zarzutu. mechanizm przełożenia napędu ze ślimaka wydaje się że pracuje płynnie.
    Moje pytanie jest takie czy faktycznie problemu należy poszukiwać w uch? a może inne sugestie?
  • Poziom 19  
    Przeważnie UCH ma winę choć mi zdarzyło się że silniczek padł.To jedź do kogoś kto ma Clipa i wtedy będziesz pewien. Z czytanie błędów nic nie daje , trzeba zrobić test i posprawdzać pewne parametry itp Clipem.
  • Poziom 11  
    Tylko w tym wypadku na złączu silnika są podawane napięcia. Jak już pisałem jedno jest dostępne cały czas (przy włączonym zapłonie) a drugie gdy załączy się przełącznik przy kierownicy. Ja bym się w takim wypadku chyba tego uch nie czepiał. Silnik też założyłbym że jest sprawny. Jedyne co przychodzi mi do głowy to tzw wyłącznik krańcowy. W tym wypadku jest on rozwiązany jak sądzę, w taki sposób: zasilanie z wtyczki podawane jest na taki dziwny układ ścieżek zamknięty w plastikowym pudełeczku (patrz zdjęcie). W tym układzie pierwszy bolec to 12V z przełącznika, środkowy to 12v dostępne cały czas i ostatki to masa. I w tym przypadku dalszej analizie poddał bym trasę środkową, bo pierwsza to jest bezpośrednio połączona z + silnika a ostatnia z -. Sprowadza się to do tego że te napięcie poprzez pierścień znajdujący się na kole zębatym które służy do przekazania napędu z silnika na wycieraczkę, podawane jest przy odpowiednim jego ustawieniu (na odwrocie jest odpowiednio wycięty pierścień który zwiera) na ścieżkę pierwszego toru lub też docelowo przy innym ustawieniu powinno tu również być podawane na ten 1 tor - a nie jest.
    Myślę że tam mógł by być rozwiązany powrót wycieraczki z różnych miejsc. Proszę o opinię czy ta teoria ma sens.
    Jak widać na zdjęciach końcówki ścieżek mają takie ostre zakończenia. Nie są one równe -czy jest to sprawa nadpalenia, wykruszenia itp.? I czy w wyniku tych procesów brak jest połączenia w którymś z etapów pracy silnika.
  • Poziom 35  
    Da sie to zrobić na czasówce wycieraczek osobnej, sterowanie bezpośrednio z manetki wyciągniete. Ale to już nie ori.
  • Poziom 11  
    kidu22 napisał:
    Da sie to zrobić na czasówce wycieraczek osobnej, sterowanie bezpośrednio z manetki wyciągniete. Ale to już nie ori.

    Jeśli kolega mógłby rozwinąć swoją myśl. Chodzi o zastąpienie tego układu?
  • Poziom 10  
    ispw
    Czym sprawdzałeś napięcie? Miernikiem czy żarówką? Bo to może być tylko potencjał a wtedy żarówka ci nie zaświeci.
  • Poziom 35  
    Problemem jest to że wycieraczka nie ma krańcówki tylko styk info dla UCH, i po takim modzie wycierak staje gdzie popadnie .
    Można też tylnia spiąć z przednimi i oczywiście tył poprzez czasówke , czyli 2 machnięcie i przerwa.
    A dociągać do położenia spoczynkowego włacznikiem tylnej wycieraczki.

    Można też zmienić silniczek tylnej wycieraczki na taki z krańcówka, ale gdy tylna szyba jest uchylna to jest to nie do zrobienia.
  • Poziom 11  
    Napięcia sprawdziłem miernikiem, ale również i neonówką (i w tym wypadku ten środkowy faktycznie słabiej świecił.
    Zgodnie z sugestiami fachowca wymieniłem silnik od przedniej wycieraczki i okazało się że jest tak samo.
    Czyli reasumując myślę że jednak coś w tym uch jest nie tak, bo przednia przycina się w dowolnych miejscach na szybie, a tylna staje dosłownie tam gdzie się ją zatrzyma. Dodatkowo anty napad raz zaskakuje raz nie.
    Na razie chciałbym to przywrócić do normalności, a jeśli się nie da to będę szukał rozwiązań alternatywnych proponowanych przez kolegę kidu22 (mam nadzieje że te propozycje nie wypływają z doświadczenia, które mówi że z tym się już nic nie zrobi)
  • Poziom 35  
    Więc rozbierz i napraw uchu.
    Najpierw wtyczki potem zatrzaski i na pół .
  • Poziom 11  
    kidu22 napisał:
    Więc rozbierz i napraw uchu.
    Najpierw wtyczki potem zatrzaski i na pół .

    Zdobyłem uch o numerach takich jak moje. Po podłączeniu okazało się że tylna wycieraczka sama wróciła na swoje położeniu spoczynkowe i tak za każdym razem. Oczywiście podłączone "nowego uch" blokuje immobilizer (mam tylko moje oryginalne klucze). Wspólnie z kolegą doszliśmy do wniosku że wszelkie informacje w uch zapisane są w kostce pamięci która tam się znajduje.
    Tak więc kostka została przylutowana do "nowego" uch. Efekt niestety jest taki, że imo działa prawidłowo, tylna wycieraczka znowu staje w miejscu gdzie jest w chwili wyłączenia, a dodatkowo przednie wycieraczki nie mają pracy przerywanej (to nowy element wynikający pewnie z wady "nowego uch").
    Pierwotne uch nie ma śladów świadczących o jakich problemach (nadpalenie, zalanie itp.)
    Pytanie moje jest takie gdzie (w których obszarach) w tej kostce zapisane są informacje np o imo, lub wycieraczkach. Mając te informacje może udałoby się dopasować "nowe uch" do starych kluczy, lub poprawić błąd z tylną wycieraczką.