Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jaki kit do tych trafo? Transformatory. Budowa wzmacniacza.

07 Cze 2010 20:42 2501 11
  • Poziom 9  
    Witam.
    Jestem początkującym elektronikiem chciałem zbudować wzmacniacz na gotowym kicie myslałem nad AVT2153 lecz nie wiem czy nie potrzebuje on napięcia symetrycznego bo jest to kość tda7294 a nie chce kupować nowego trafo bo mam 3 i chce je wykorzystać jeden to ts50/11 2 Ampery i około 18v na wyjściu drugi to jakiś z głośników creative 13v 4A a trzeci wyciągniety z jakieś dużej wieży Sony ale nie wiem jak się do niego zabrać. Myślałem aby połączyć ten 18v z 13v szeregowo aby uzyskać wyższe napięci. Mogę też złożyć inny kit np. AVT2324. Wzmacniacz który chce zrobić ma być stereo dlatego kupię dwa takie układy i nie wiem czy mogę je podłączyć do jednego transformatora. Może być jakiś inny kit który polecacie.
    Dodaje zdjęcie jak wyglądają te transformatory może da się coś zrobić z tamtego wielkiego mutanta sony nie wiem po co tam są 2 trafo na jednym układzie
  • Poziom 30  
    Ten największy jest na 90% symetryczny. Miernik do rąk i mierz. Sprawdzaj napięcia na wyjściach z takich samych przekrojów drutu nawojowego.
  • Poziom 9  
    Niestety ten duży zacząłem teraz mierzyć i chyba jest uszkodzony albo posiada jakiś układ załączający go bo napięcie pokazuje 0.4 V. Może da się zrobić coś z tymi pozostałymi transformatorami chcę zrobić wzmacniacz który będzie miał minimum 2x30 wat
  • Poziom 30  
    Zapewne jest sprawny ;) 2x30W ? Przy użyciu pozostałych będzie ciężko. Możesz zrobić wzmacniacze 2x25 ale z tego transformatora od creativa wyciśniesz max 52W czyli tak na styk. Nawet trochę za mało.
  • Poziom 9