Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nieinwazyjnie mocowana antena do większych prędkości

07 Cze 2010 20:58 3596 13
  • Poziom 13  
    Zastanawiam się nad zakupem swojego pierwszego CB, niestety cały czas spotykam się ze sprzecznymi opiniami. W tej chwili kwestia dotyczy anteny.

    Zależy mi na antenie mocowanej bezinwazyjnie, pod tym względem magnesówka wydaje się być OK. Niestety, większość z nich jest ledwo do 170km/h, sporadycznie się trafiają takie do max 200. Mimo, że na co dzień tak nie pędzę, nie chciałbym się kiedyś na autostradzie zdziwić.

    Moją uwagę zwrócił uchwyt SF-40 - mocowanie na klapę (sedan) bez wiercenia dziury na antenę montażową. Nie ma limitu prędkości, ale przed montażem trzeba zedrzeć lakier z wewnętrznej strony klapy, co mi jednak trochę nie odpowiada. Podobno można też spiłować śruby mocujące, ale wtedy antena nie będzie miała masy. Pytanie: a może można tą masę poprowadzić jakimś kablem, z innego miejsca?

    Sprzęt ma być używany sporadycznie, na trasach. Nie wykluczam przekładania go do innych samochodów. Co najlepiej wybrać do takich zastosowań, o jakich napisałem?
  • Poziom 18  
    Ten uchwyt ma jedną brzydką cechę. Jak te śruby na imbuz mocujące do nadwozia uchwyt przyrdzewieją to niczym tego nie odkręcisz. Nie piszesz jaki samochód masz. Jak samochód ma relingi dachowe do kup lepiej uchwyt mocujący antenę do relingu. Co do masy ja uchwyt SF40 zamontowałem raz ( i później żałowałem) nie darłem lakieru z karoserii nie prowadziłem żadnych dodatkowych mas do nadwozia i było wszystko dobrze
    Pozdrawiam
  • Poziom 13  
    Samochód Audi A6 c5 sedan, nie ma relingów. Z przyrdzewieniem (chyba?) nie ma problemu, będzie mocowany zazwyczaj na jeden dzień (sama trasa), ewentualnie tydzień - dwa (bardzo rzadko, pewnie z raz - dwa razy do czasu wymiany samochodu).
  • Poziom 18  
    W takim układzie zainwestuj w największą podstawę magnetyczną. Zabawa w przykręcanie i odkręcanie na parę dni tego uchwytu to zły pomysł. Te śróbki imbuzowe szybko Ci się obemkną
  • Poziom 13  
    Właśnie dlatego założyłem ten temat - nie widziałem większej podstawy, niż do 200km/h.
  • Poziom 18  
    podstawa magnetyczna to jest jedyne sensowne rozwiązanie, ale możesz zrobić jeszcze inaczej jak masz na dachu miejsca gdzie można zamontować relingi ( tam jest gwint do przykręcenia) to możesz zrobić sobie sam uchwyt do anteny. W załączniku masz mój uchwyt z VW CADDY jeździł ze mną 2 lata teraz czeka na zamontowanie w nowym samochodzie. Mocowany był w miejscu na reling
  • Poziom 13  
    Nie mam na dachu niczego, co by przypominało miejsce na relingi, zresztą nie widziałem nigdy A6 c5 sedan z relingami.

    Nie wątpię, że podstawa magnetyczna jest sensowna, ale proszę zwrócić uwagę na temat wątku i mój poprzedni post.
  • Poziom 18  
    Myślę że wyczerpaliśmy temat. Masz 2 możliwości podstawa magnetyczna lub ten uchwyt innej opcji bezinwazyjnej nie ma
  • Poziom 13  
    Mimo wszystko dalej czekam na odpowiedzi bardziej "wyczerpujące temat".

    Tak, jak już napisałem - uchwyt na miejsce mocowania relingów nie pasuje do mojego samochodu, a podstawy magnetycznej z gwarancją choćby do 240 nie widziałem. W dalszym ciągu jestem w punkcie wyjścia.
  • Poziom 11  
    Moim zdaniem mało krytycznie lub też zbyt krytycznie podchodzisz do owej "gwarancji prędkości".
    Możemy o niej mówić wyłącznie w przypadku anteny zintegrowanej fabrycznie z podstawą magnetyczną.
    W przypadku gdy do podstawy wyposażonej w gniazdo jest wkręcana dowolna antena CB; to należy zapytać sprzedawcę dla jakiej konkretnie anteny jest owa gwarancja. Na to czy taki zestaw ( podstawa + antena ) będzie dobrze trzymał się dachu samochodu ma wpływ nie tylko prędkość z jaką będziesz się poruszać, ale również parametry anteny: masa i wymiary. Im większa powierzchnia boczna anteny, tym większy stawia ona opór. Zatem długa, gruba antena o wielkiej obudowie cewki u podstawy nie jest zalecana w przypadku, gdy myślisz o szybkiej jeździe.
    Proponuję poszukać w sklepach CB podstawy magnetyczne o jak największej średnicy magnesu i anteny o mniejszej długości. Są takie około 0,6m ~0,8m długości, które co prawda posiadają mniejszą sprawność niż te długie o długości 1,2 ~1,6 m ; ale za to będziesz mógł szybko jeździć.
  • Poziom 30  
    "Nieinwazyjnie mocowana antena do większych prędkości" możne być zamocowana na haku holowniczym.
  • Poziom 18  
    Możesz zamontować sobie tzw antenę triflex ( 3 anteny w jednej. CD UKF GSM) montujesz w miejscu anteny od radia. Znajdziesz na znanym portalu aukcyjnym
  • Poziom 28  
    i ta antena jest do wszystkiego i do niczego - badziewie totalne, szczególnie jeśli chodzi o pasmo CB.

    Jedyne wyjście na bezpieczny montaż anteny to uchwyt to tylnej klapy. Weź też pod uwagę długość anteny, wiadomo, im dłuższa (lepsza dla pasma CB) tym większe opory i przy 200km/h 1,5metrowa antena może być już anteną poziomą :)

    Wydaje mi się, że z magnesami nie jest aż tak źle. Ja mam malutką antenkę president missouri i 2 tyg temu wytrzymała 220 km/h na niemieckiej autostradzie.