Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra G klimatyzacja nie działa, brak napięcia na sprężarce

07 Cze 2010 21:12 17334 16
  • Poziom 14  
    wyczytałem już mnóstwo postów na temat manualnej klimatyzacji z Astrze G, mam taką z 98 roku, 1.4 16v i nie działa klima, po wciśnięciu guzika obroty wzrastają, zmierzyłem napięcie do kompresora - brak, sprawdziłem bezpieczniki(trzy pod kierownicą i za akumulatorem) - całe, wyciągnąłem złącza i prysnąłem kontaktem (przy wyciąganiu tej od strony zderzaka załączył mi się wentylator od klimy na chwilę), nie było tam śladów korozji, podłączyłem napięcie wprost do sprężarki - cisza, gdy zdejmę kostkę z czujnika ciśnienia po prawej stronie chłodnicy wtedy wentylator od klimy chodzi cały czas, czy uszkodzone może być sprzęgło i sterownik chłodzenia?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 14  
    bo podłączyłem napięcie z akumulator pod sprężarkę - stąd wiem że nie działa
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 14  
    ok, jutro sprawdzę, a to że brak napięcia na cewkę to gdzie może być przyczyna?
  • Admin grupy Samochody
    Brak gazu w układzie.
  • Poziom 14  
    nabijane było już dwa razy
  • Poziom 17  
    JAk nie ma ciśnienia w układzie sprężarka się nie załączy. A zaraz po nabicu się załączyła?
  • Poziom 14  
    zmierzyłem opór cewki i na każdym zakresie pomiarowym miernik wskazuje przerwę w obwodzie (1 w pozycji "tysięcy"), odkręciłem korek do nabijania czynnika i wcisnąłem zaworek a tam cisza, czyżby brak gazu? nabijane było w serwisie ale po nabiciu nadal klima nie działała, słaby serwis sobie z tym nie poradził, muszę podjechać do innego.
  • Poziom 17  
    Przed kolejnym nabiciem lepiej poproś by sprawdzili szczelność układu - próba ciśnieniowa.
  • Poziom 37  
    Pomijam fakty uszkodzenia elektrycznego , ale co za talent napełnia klimę bez testu szczelności / jeśli jest nieszczelna to efekt i przyczyna możliwa /
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 14  
    jest moduł chłodzenia sinika tuż za zderzakiem, po lewej stronie
  • Użytkownik usunął konto  
  • Moderator Samochody
    Motronic napisał:
    To ja to widzę tak, że diagnozujesz go, robisz test elementów wykonawczych, rzucasz okiem w parametry i w 15 min wiesz gdzie wsadzić ręce.

    Tak z ciekawości, coś oprócz Tech-a to zrobi? Oczywiście nie chodzi mi tylko o odczyt błędów.
  • Poziom 43  
    KTS, LAUNCH, bez nich też da się posprawdzać podstawowe rzeczy. Co by nie wymyślać- brak ciśnienia, brak przejścia przez cewkę sprzęgła, to rzeczy, które trzeba naprawić a potem ewentualnie brać się za resztę
  • Poziom 17  
    Cewki sprezarek CVC czyli tych stosowanych Oplach mają tendecję do uszkadzania się a dokładniej tzreba by zdemontowac sprzęgło i wymienić bezpiecznik termiczny. Dodam, że jest problem z kupnem odpowiedniego (głownie ze względu na gabaryty oraz parametry termiczno/elektryczne)