Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Scenic 2.0 16V F4R740 źle dawkowane paliwo

maciuś1 08 Cze 2010 10:32 8365 8
  • #1 08 Cze 2010 10:32
    maciuś1
    Poziom 12  

    Witam Wszystkich !
    Otóż rok temu stałem się posiadaczem tegoż samochodu i od początku mam z nim problemy, ale ostatnio mam problem z silnikiem a dokładnie z jego kalkulatorem wtrysku. Problem jest taki, że po uruchomieniu zimnego silnika wszystko jest ok, obroty w granicach 1000 - 1100 i silnik rozgrzewa się, ale w miarę nagrzewania obroty spadają i silnik zaczyna pracować nie równo, zaczyna nim szarpać i gubić cykle zapłonu (na ucho ). Na rozgrzanym silniku jest już całkiem źle ponieważ wypadanie zapłonów staje się nagminne i silnik ma problemy z utrzymaniem wolnych obrotów. Z moich obserwacji wynika że silnik nagrzewa się bardziej niż powinien, następną rzeczą jest strzelanie w układzie wydechowym po przygazowaniu na postoju. W samochodzie zamontowana jest instalacja gazowa BRC SEQUENT
    która do tej pory spisywała się doskonale ale gdy zaczęły się problemy z pracą na PB to i na LPG też zaczęło się kaszanić. Ale wróćmy do benzyny.
    Czynności jakie do tej pory zrobiłem.
    Posiadam skaner diagnostyczny FR704 i nim odczytałem błędy kalkulatora wtrysku - brak błędów.
    Sprawdziłem układ zasilania w paliwo - pompka ok a obok pompki układ stabilizacji ciśnienia paliwa wymienione o-ringi ,ciśnienie w układzie około 3,5 bar
    Posiadam sondę can clip i podłączyłem ją do auta - wszystko pracuje poprawnie , brak błędów tylko pewne wartości z odczytów mam jakieś dziwne, a mianowicie
    czas otwarcia wtrysków na biegu jałowym to 3,2 - 3,6 ms następnie temperatura silnika to 92 - 96 °C i co mnie najbardziej niepokoi to pierwsza sonda tlenu faluje w granicach 68 - 720 mV a druga ma stały poziom 420 mV z niewielkimi wahnięciami.
    W następstwie tej usterki wymieniłem już komplet świec i dwie cewki zapłonowe (jedna przestała dawać iskrę a druga pękła chyba z temperatury).
    sytuacja na gazie jest jeszcze gorsza dlatego że jazda na rozgrzanym silniku jest niemalże niemożliwa - nierówna praca silnika i brak mocy przy przyśpieszaniu oraz szarpanie silnika. Jedynie co mogłem zrobić to zmniejszyłem przerwy między elektrodami świec na 0,7 mm i troszkę się poprawiło ale tylko na gazie. Ewidentnie słychać że losowo przestają pracować cylindry ale clip nic nie podaje o wypadaniu zapłonów na którymś z cylindrów i ogólnie procentowo jest 0%
    Czujnik spalania stukowego też jest ok bo clip też go odczytuje. Ze wszystkich obserwacji wyciągam wniosek że mam zbyt ubogą mieszankę i nie wiem jak temu zaradzić. W jaki sposób podnieść dawkowanie paliwa, czy potrzebne będzie przeprogramowanie kalkulatora a jeżeli tak to jakim wsadem lub jak wyedytować aktualną mapę wtrysku. Czy podane wartości są prawidłowe dla tego silnika. Proszę o pomoc bo sam już nie daję rady. Pozdrawiam

    0 8
  • #2 08 Cze 2010 11:27
    bartek_j
    Poziom 35  

    Aleś elaborat napisał, nie chce mi się czytać wszystkiego.
    Całkowicie błędnie podchodzisz do problemu, nie ma potrzeby nic programwoać.
    Najpierw pojeździj z 50 - 100 km na benie bez przełączania na gaz.
    Najprawdopodobniej źle ustawiona instalacja gazowa przestawia ci mapy w sterowniku. "kalkulatrorze"
    A skąd pomysł że idzie na ubogo ? sonda z grubsza oscyluje. Jak by szedł permanentnie na ubogo to by miał błąd w sterowniku..
    W sondach nic niepokojącego.

    0
  • #3 08 Cze 2010 11:38
    maciuś1
    Poziom 12  

    Czyli co ? Skasować nastawy adaptacyjne i jeździć 100 km na benzynie ?
    A sonda tlenu nie ma oscylować w granicach 200 - 900 mV - u mnie jest 200 mV mniej.

    0
  • #4 08 Cze 2010 11:47
    bartek_j
    Poziom 35  

    Nic nie kasować, samo się zaadaptuje.
    sondą lambda się raczej nie przejmuj, gdzie wyczytałeś że ma być tak a nie inaczej ? To jeszcze może z jaką tolerancją ten pomiar? ;)

    0
  • #5 08 Cze 2010 13:22
    maciuś1
    Poziom 12  

    Pomiar odczytany z clipa i BRC SEQUENT i obydwa się pokrywają. Może ktoś kto miał podobny przypadek lub może mierzył napięcie sondy tlenu w tym typie silnika poda jaka powinna być poprawna wartość napięcia wyjściowego sondy.
    Czy ten kalkulator SIEMENS SIRIUS 32 ciągle koryguje mapę wtrysku skoro piszesz, że bez kasowania nastaw adaptacyjnych się obędzie ?

    0
  • #6 08 Cze 2010 14:00
    bartek_j
    Poziom 35  

    Wiesz co, niby masz pojęcie coś ci tam świta, ale w ogóle nie słuchasz rad.
    Więc jak tak to radź sobie sam albo lepiej jedź do kogoś kto potrafi i ci to zrobi.
    Nie ma chyba nic bardziej denerwującego na elektrodzie jak juzerzy którzy nie dają sobie pomóc. Co gorsza, wydaje im się że wiedzą lepiej. A niech sobie radzą sami.

    0
  • #7 08 Cze 2010 19:56
    maciuś1
    Poziom 12  

    Ech.. ostre słowa.

    Cytat:
    Nie ma chyba nic bardziej denerwującego na elektrodzie jak juzerzy którzy nie dają sobie pomóc. Co gorsza, wydaje im się że wiedzą lepiej. A niech sobie radzą sami.

    Ja nie napisałem nic takiego czym mógł bym Ciebie urazić ale skoro tak to przepraszam, "juzerem" też się nie czuję więc nie obrażaj mnie. Dane na temat sondy wziąłem z DIALOGYS-a więc raczej z pewnego źródła. Twój patent z jazdą na benzynie nie wiem jak wykonać ponieważ z każdą godziną samochód coraz gorzej pracuje, gaśnie na wolnych obrotach a reakcja na przyciśnięcie pedału gazu to brak przyspieszenia i strzały w tłumiku oraz potężne szarpania silnikiem. Nie to że nie chcę posłuchać się tego co mi radzisz ale nie chcę rozwalić silnika lub jego zawieszenia - bądź co bądź samochód jest jeszcze w dobrym stanie i chciałbym nim jeździć a nie dokładać więc szukam sposobu żeby zrobić to co napisałeś.

    0
  • #8 08 Cze 2010 20:01
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    wywal gaz, wymien cewki swiece i wtryski i bedzie dobrze

    0
  • #9 08 Cze 2010 22:03
    maciuś1
    Poziom 12  

    Cytat:
    wywal gaz, wymien cewki swiece i wtryski i bedzie dobrze

    Czy to żart ?

    0