Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Odrzucenie gwarancji naprawienia telefonu

08 Cze 2010 19:10 2247 12
  • Poziom 15  
    Telefon SE W910i

    Mam kontynuację z tematu link otóż skracając treść: raz telefon był serwisowany i bez przeszkód, ale naprawa (wymiana softu) nie pomogła.

    Odesłano telefon do tego samego serwisu, gdzie odrzucono gwarancję ponieważ jest jakaś "niezgodność IMEI". Wcześniej problemu nie było, ale paragon wrócił z wypisanym IMEI (długopisem), którego wcześniej wpisu (w druku) nie było.

    Dodam jeszcze, że telefon kupiony był w Anglii w sieci sklepów Argos.

    Znajomy wysłał list w tej sprawie do Warszawy (chyba chodzi mu o SE) i odpowiedź negatywna przyszła po kilku miesiącach. A gwarancja wkrótce się skończy.

    Proszę mi powiedzieć: czy SE zawsze robi taki problem gdy szykuje mu się droższa naprawa sprzętu? Do kogo się można zwrócić z takim problemem, sąd konsumencki?

    P.S. Mam nadzieję, że dobrze wybrałem dział.]
  • Poziom 19  
    to nie SE tylko regeneris w 100-licy wszystki sprzety tam trafiaja i to nie pierwszy taki przypadek
  • Poziom 34  
    Ja mam pytanie - czy telefon był kupiony bezpośrednio przez znajomą w Anglii czy np. na allegro wraz z dowodem zakupu (paragonem) ?
  • Poziom 15  
    Serwis SE w Bytomiu.

    Mówisz jak sobie z nimi poradzić? Pewnie trzeba kość pamięci wymienić albo inny hardware i im się nie pali.


    Olek: osobiście byłem przy zakupie w Anglii.
  • Poziom 16  
    Kolego, w umowie gwarancyjnej, jeśli podany masz czas usunięcia/przystąpienia do usunięcia usterki, a ten czas się wydłużył, z przyczyn serwisu, możesz go zaskarżyć, ale nie wiem czy będzie to warte świeczki.
  • Poziom 34  
    Teraz telefon wogóle się niewłącza? Masz możliwość sprawdzenia numeru IMEI płyty głównej i porównania go z IMEI na naklejce pod baterią oraz tym, który jest dopisany na paragonie?

    Sprawa wygląda tak, że za granicą często na paragonie niejest podany numer IMEI a karta gwarancyjna jest inna lub wogóle niewydawana. W Polsce potrzebny jest dowód że dany dowód zakupu pochodzi od konkretnego aparatu. Zapewne w czasie pierwszej naprawy serwis dopisał nr IMEI aby ten paragon niemógł być użyty z innym telefonem. IMHO i tak masz sporo szczęścia, gdyż za pierwszym razem technik wykazał się niekompetencją i powinien anulować prawa gwarancyjne za ingerencje w oprogramowanie (zdjęty simlock). Jednak wtedy wszystkie dokumenty musiały się zgadzać. Teraz skoro odmówiono naprawy z powodu niezgodności IMEI to któryś z trzech (telefon/naklejka/paragon) niezgadza się z innymi. Najpierw ustal który, a później będzie można myśleć co może być przyczyną.
  • Poziom 15  
    Zależy mi na darmowym serwisie. Znajomy odda na czas, do lipca czy sierpnia musi zdążyć.

    Prawdopodobnie spróbujemy jeszcze oddać go do innego serwisu (ale osobiście a nie kurierem) i może nikt nie zrobi problemu.

    Zakładam jednak czarny scenariusz - zwrot.
  • Poziom 15  
    Sony Ericsson Mobile Communications International A B S.A. Oddział w Polsce
    ten organ przyjął i odrzucił

    IMEI sprawdzałem ten co jest na naklejce na telefonie i znaleziono taki w IMEI number analysis które wygooglowałem (nie wiem po co, ale wiem teraz że taki jest przypisany do tego w910i). Na paragonie jest tylko ten długopisem wypisany za pierwszym razem podczas serwisowania przez chyba serwisanta. Na telefonie nie mam jak sprawdzić bo się nie włącza ale pewnie jest ten co na naklejce.

    Aparat wrócił w pudełku z jakiegoś k810i czy innego z oczywiście innym IMEI. Może dlatego odrzucono, bo złe pudełko? No ale chyba aż takimi kretynami oni nie są.
    Aż takimi.
  • Poziom 34  
    Na pewno pudełko nie ma z tym związku. Sciągnij jakiś darmowy programik - może setool - i zaczytaj telefon, powinien wyświetlić się numer IMEI płyty głównej. Jeśli odrzucili naprawe ze względu na niezgodny imei to MUSI być gdzieś różnica pomiędzy płytą/naklejką/paragonem. Po pierwszym powrocie z serwisu oddawałeś go na ściągnięcie simlocka? Może w nieuczciwym punkcie podmienili Ci płytę główną na jakiegoś szrota. Może też na paragonie serwisant wypisał zły IMEI i tu jest różnica. Żeby się odwoływać musisz najpierw wiedzieć na jakiej podstawie sewris odmówił naprawy gwarancyjnej.
  • Poziom 12  
    Jeżeli na twoim paragonie nie było orginalnie numeru imei od W910i
    to nie powinni ci go naprawiać, a dopisywanie go długopisem nic juz nie da.
    A niezgodność imei to właśnie to że go tam nie było na paragonie
    co do simlocka to sprawa nie dotyczy już SE
    A ten serwis w Bytomiu nie serwisuje od czerwca juz SE
    Oddaj do regenersis
  • Poziom 15  
    konradepo napisał:
    Jeżeli na twoim paragonie nie było orginalnie numeru imei od W910i
    to nie powinni ci go naprawiać


    Taki dostałem paragon od sprzedawcy i pewnie wszyscy taki dostają. Człowieku nie każ chodzić ludziom na zakupy każdej elektroniki / samochodu / czegoś z prawnikiem by zbadać czy wszystko jest poprawnie. Tym bardziej że sklep jest zaufany.

    Trudno, trzeba się będzie sądzić.


    A IMEI na paragonie WYDRUKOWANEGO nie ma - to już pisałem. Na telefonie na naklejce taki sam jak wypisany przez serwisanta ręcznie na paragonie. Softwarem nie sprawdzałem dopiero w weekend.
  • Poziom 15  
    Kontynuacja tematu. Telefon jest w Anglii i szukam dla niego serwisu. Ktoś zna jakiś albo wie chociaż jak szukać? Strona oficjalna SE ma jakiś remont chyba bo szukarka serwisu nie działa.
  • Poziom 34  
    Gwarancyjnego niemasz co szukać, odmowa naprawy gwarancyjnej jest równoznaczna z cofnięciem praw gwarancyjnych, żaden serwis SE na świecie niebędzie mógł przyjąć tego telefonu do darmowej naprawy. Poszukaj jakiegoś prywatnego punktu.