Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ile wydusze amper z instalacji Citroena C3 1,4HDi ?

08 Cze 2010 20:18 3825 29
  • Poziom 28  
    Witam.
    Posiadam Citroena c3 poliftingowa wersja 2005 1,4HDi.
    Interesuje mnie jaki prąd mogę pobierać z instalacji,aby alternator wyrabiał się z mocą i instalacja elektryczna nie była skrajnie obciążona (grzanie się przewodów itp ).
    Oczywiście w tym momencie będzie powyłączane wszystko co się da tj.Klimatyzacja,światła,radio.
    Prąd będę pobierał prosto z klem akumulatora.
    A więc jaki ciągły prąd mogę pobierać :?:
    Podkreślam słowo "ciągły" bo chwilowe szarpnięcie wyrówna akumulator jak bufor,ale gdy praca ma wynosić około 2 godzin,to już muszę widzieć dokładnie czy instalacja i alternator tyle wytrzyma.
    Samochód będzie rzecz jasna odpalony,ale nie będzie w ruchu.
    Prąd jaki by mnie interesował to 50A - 70A a jak się da to MAX 100A ale tego poboru raczej nie będę stosował.
    Pozdrawiam
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 32  
    witam , autodata podaje ze ten altek ma max wydajność 150A, te 50A to zuzycie w czasie exploatacji, 100A pewnie bez wiekszych problemów tyż poda ,zawsze mozna mu dać dodatkowe chłodzenie np wiatraczek jak to ma byc na postoju przy takim obciazeniu stałym pewnie by trza wzmocnić przewód altek aku musi być minimum 10-15 mm² lepsze te 15 chyba jak pamietam jest tam 6mm² , powodzenia
  • Poziom 26  
    Agregatu prądotwórczego z C3 to chyba jeszcze nikt nie konstruował na Elektrodzie.:D
  • Poziom 28  
    A obecnym stanie bez modyfikowania instalacji jaki prąd moge bezpiecznie uzyskać :?:
  • Poziom 39  
    taaaa
    100A na wolnych obrotach z altka hahaha nawet jeśli tyle da to się usmaży
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 28  
    No bo własnie taki jest plan-przetwornica 1kW na 230v. Obliczyłem,że będzie zużywała jakieś 70A bo prąd jaki będe pobierał to coś około 550Wattt. Kupno normalnego agregatu jest nieopłacalne,bo byłby używany raz na miesiąc na te 2 godziny.

    Myślałem też ewentualnie o przyblokowaniu gazu na nieco wyższe obroty...
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 26  
    Przecież jakiś szajsowaty agregat 2 kW kosztuje mniej niż nowy alternator...Ale podziwiam za iście ułańską fantazję.
  • Poziom 28  
    Nie fantazje tylko ideę.
    Dlatego pytam bo nie jestem obcykany w instalacji samochodowej i wolałem się zapytać fachowców co myślą na ten temat.
    To w takim razie ile mógłbym pobierać :?: 40A :?:
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 28  
    Adrian_1591 napisał:
    Oczywiście w tym momencie będzie powyłączane wszystko co się da tj.Klimatyzacja,światła,radio.
  • Poziom 26  
    Dodajmy jeszcze prawie cały czas włączony wentylator chłodnicy.:D
  • Poziom 28  
    Ile taki wentylator zużyje :?:
    10 A :?:
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 28  
    O cholepka. 25A.
    No ale wliczając światła które by zużyły jakieś drugie 25A (przednie 220Watt + tylnie z 60watt i 20 na pozycyjne,podświetlenie blach itp ) to wyłączając je te 25A moge pociągnąć. No chyba że komputer reguluje moc alternatora względem pobieranej energii która sam oblicza to już inna kwestia.
  • Poziom 28  
    Przedni halogen 110Wat x2 = 220Wat
    Nie czepiajmy się szczegółów bo nie o to chodzi ;)
  • Poziom 28  
    A jeżeli użył bym dodatkowych akumulatorów :?:
    Chodzi mi o 2 sposoby,bo nie wiem który z nich byłby lepszy.
    Pierwszy to dajmy 2/3 akumulatory połączone ze sobą i z nich czerpać prąd,a gdy się rozładują odpalić silnik i podłączyć je pod klemy akumulatora i przycisnąć trochę silnikowi obrotów na jakiś czas (oczywiście nie chodzi o domykanie obrotomierza)
    Drugi to tez połączone akumulatory i już podczas eksploatacji podłączone do instalacji w samochodzie na odpalonym silniku.
    Nie wiem czy do końca mnie zrozumieliście ale w pierwszym sposobie mam na myśli pobieranie z nich prądu i później ładowanie ich samochodem,a w drugim aby działały jak bufor-ale w tym przypadku nie wiem czy altek/regulator napięcia i reszta instalacji nie dostanie po tyłku :|
  • Moderator Samochody
    Pojemność akumulatora nie ma większego wpływu na "odciążenie" alternatora.
    Alternator na wolnych obrotach ma mniej niż 50% nominalnej wydajności.

    Agregat 1kW można kupić już za ok 600zł... wyjdzie taniej niż przetwornica + niezbędne przeróbki instalacji.
  • Poziom 28  
    Kwestie agregatu też obmyślałem - przetwornica i tak mi się przyda do "mniejszych" zastosowań. Chodzi mi o to,że np. na kempingu nie "wrzuce" agregatu do namiotu itp. (dla jasności-kemping i aktualny temat to 20% ogólnego zastosowania,bo wcześniej miałem przetwornice 300W która wcale nie leżała w szafce bo była na bierząco używana ale uległa awarii więc i tak muszę jakąś kupić ;) ) a jeżeli chodzi o akumulatory to i tak mam do nich dostęp.
    Z pytaniem-alternator da rade bez większych przeciążeń naładować 3 akumulatory na raz :?: Akumulatory średnio po 55Ah - oczywiście nie nówki :|
    I czy przewód 10mm2 wystarczy do tego (połączenie akumulatory -----> klemy akumulatora w samochodzie)
  • Moderator Samochody
    Naładować naładuje, problemem pozostaje kwestia w jakim czasie to zrobi... nie ma też specjalnego sensu używać kabli grubszych niż te które łączą alternator z akumulatorem (chyba, że miałby być bardzo długie).

    ...a może przenieś się na camping gdzie mają przyłącze 230V ;)
  • Poziom 28  
    tzok napisał:
    ...a może przenieś się na camping gdzie mają przyłącze 230V ;)

    Hehe :) Ale chodziło też znaczenie biwaku ;)
    A tak już na poważnie.
    Ten przewód 10mm2 to przewód który idzie do bagażnika pod wzmacniacz. Chodzi mi po głowie pomysł,żeby akumulatory trzymać w bagażniku (oczywiście klapa uchylona) (żeby nie stały przy masce i co jakiś czas musiałbym je odłączać,żeby przestawić samochód) i je tam w bagażniku podłączyć (bezpiecznik na przewodzie 5cm od akumulatora 30A),dlatego pytam się czy przewód 10mm2 wystarczy bo już bym miał komplet przetwornica + akumulatory + ładowanie w jednym miejscu.
  • Poziom 29  
    przy 1Kw poboru szybciej będą się rozładowywać niz ładować to tak z praktyki .a jak będziesz miał akumulator słaby to przetwornica nie poleci na altku i nic nie pomoże chyba że dasz baterie kondensatorów i wygładzisz prąd wiem to z doświadczenia nawet inwenter 150W nie chodził na altku bez akumulatora naładowanego.Owszem przedłuży to czas pracy ale niestety badziewne chinskie przetwornice sa niezbyt odporne na tętnienia a z altka to są super zakłucenia .
  • Poziom 28  
    No to zacznę od fundamentów bo widzę,że jest naprawdę sporo niedomówień.
    Co jakiś czas (co tydzień,co dwa) będę musiał mieś dostępny prąd 230v o mocy około 600W przez 2 godziny. Dlatego kupuje przetwornicę ,która prócz tego ,i tak mi będzie potrzebna do innych celów niż to o czym piszę.
    Ze źródeł prądu mam do dyspozycji 2-3 akumulatory i samochód w którego bagażniku jakiś czas temu mam zamontowany wzmacniacz i kondensator 3 Farady i to jest podłączone do masy auta oraz przewodem 10mm2 prosto do akumulatora przy którym jest bezpiecznik na tym przewodzie.
    Prąd jaki będę pobierał nie będzie w 100% jednostajny,bo przykładowo będę taki prąd pobierał przez 5-15-30 minut i przerwa (w zależności co będę robił).
    Dlatego się pytam czy cały zestaw mogę "wrzucić" do bagażnika gdzie podłącze te 2-3 akumulatory pod przewody wzmaka (przez jakiś mocny włacznik) celem naładowania.
    Włącznik po to,aby przy używaniu zestaw był odłączony od instalacji,a przy odpaleniu silnika zacząć ładować akumulatory (jeżeli ktoś mi chce powiedzieć co do podłączania ,że za dużo bawienia się z tym i kombinacji to w praktyce to będzie chwila roboty ;) )
    PS. Przetwornica jest marki niemieckiej,więc nie jestem pewien,czy aby na pewno jest to chinczyk)
  • Moderator Samochody
    Alternator nie służy do ładowania akumulatora, a jedynie do jego podładowywania (uzupełniania ładunku pobranego zeń podczas rozruchu). Nie ma tam żadnych zabezpieczeń i jak podłączysz głęboko wyładowany akumulator to prąd ładowania może wynieść nawet kilkadziesiąt A, co byłoby zabójcze tak dla akumulatora jak i dla alternatora.

    Przy pracującym silniku napięcie dostarczane przez alternator jest wyższe niż napięcie akumulatora, stąd akumulator jest ładowany, natomiast wszystkie odbiorniki są zasilane z alternatora. Żeby prąd zaczął płynąć z akumulatora musiałbyś podłączyć tak duże obciążenie by napięcie spadło do poziomu napięcia jałowego akumulatora (~13.2V), a to oznaczałoby dość poważne przeciążenie alternatora. Kondensator w niczym tu nie pomoże.

    Twoje rozwiązanie przez jakiś czas będzie działać, ale na pewno nie będzie korzystne ani dla akumulatorów ani dla instalacji elektrycznej w samochodzie.
  • Poziom 28  
    adrian1201 napisał:
    chyba że dasz baterie kondensatorów i wygładzisz prąd wiem to z doświadczenia nawet inwenter 150W nie chodził na altku bez akumulatora naładowanego.

    Do tego zmierzałem z kondensatorem ;)
  • Poziom 29  
    A kolego co ty chcesz zasilać z tej przetwornicy jakieś wiertarki czy pralkę bo to też ważna sprawa nie wiem czy nie lepiej zastosować ups ja bynajmniej kiedyś miałem ups jak handlowałem na rynku elektronarzędziami i spisywał się swietnie jedynie musiało być 24v ale dałem dwa aku i było ok
  • Poziom 28  
    Urządzenia silnikowe w tym właśnie wiertarka.
  • Moderator Samochody
    Adrian_1591 napisał:
    Urządzenia silnikowe w tym właśnie wiertarka.

    Na kempingu??? Zainwestuj we wkrętarkę akumulatorową i wybij sobie raz na zawsze zasilanie betoniarki z instalacji samochodu. Wszelkie istniejące przetwornice made in China mają najczęściej podawaną moc szczytową, nijak nie mającą się do faktycznej mocy ciągłej, nie powodującej stopienia urządzenia. Solidna przetwornica 12/220V to koszt dużo wyższy niż małego agregatu spalinowego 600W. Spalony alternator i uszkodzony akumulator będą kosztowały jeszcze więcej.
  • Poziom 28  
    Czytajcie początek tematu a, nie tylko koniec. KEMPING to tylko rzecz poboczna nic mająca nic wspólnego z obecnym wątkiem.