Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pralka CANDY CTY 104 jakie łożyska?

Adam - 1952 09 Cze 2010 11:16 3457 5
  • #1 09 Cze 2010 11:16
    Adam - 1952
    Poziom 2  

    Jakie łożyska oraz simmeringi są zamontowane w pralce CTY 104 CANDY

    1 5
  • #2 08 Gru 2013 17:47
    maliniak86
    Poziom 16  

    Witam.
    Jestem świeżo po wymianie łożysk i simeringów w tej pralce candy CTY 104. Jako że w internecie nie ma żadnych informacji podanych jakie są łożyska w tej pralce, postanowiłem napisać o tym tutaj.
    Łożysko 6204 RS - 2szt.
    Simering 22x40x7 - 2szt.
    Łożysko i simering jest osadzony w łożyskowaniu. Takie łożyskowanie można kupić w internecie lecz jest bardziej kosztowne cena to od 40-70zł za sztuke, dlatego najlepiej kupić w sklepie łożyska i simeringi i samemu wybić łożyska z łożyskowania. Oczywiście łożysko i simering jest takie same po obu stronach.
    Mam nadzieje że komuś to się przyda.

    Pozdrawiam

    2
  • #3 13 Sty 2014 21:52
    Tomasz 2000
    Poziom 1  

    Witam wszystkich
    Czy mogę krótki instruktaż jak do tego się zabrać?

    pozdrawiam

    Tomasz

    0
  • #4 27 Mar 2014 17:47
    przemob76
    Poziom 1  

    Witam, prośba do maliniak86.
    Jak dobrać się do łożyska po przeciwnej stronie napędu?

    Z góry dzięki za odpowiedź.

    1
  • #5 27 Mar 2014 20:17
    maliniak86
    Poziom 16  

    Tomasz 2000 napisał:
    Czy mogę krótki instruktaż jak do tego się zabrać?


    Instruktaż dam w wolnym czasie może w weekend....

    przemob76 napisał:
    Jak dobrać się do łożyska po przeciwnej stronie napędu?


    Niestety ale trzeba wyjmować cały zbiornik od góry pralki....

    Albo ciąć blachę obudowy :/

    1
  • #6 03 Sty 2015 10:38
    rohdamn
    Poziom 12  

    Witam.

    Ja również wymieniałem w swojej CTY 104 łożysko, jednak zakupione zgodnie z opisem maliniak86 nie pasowało do mojego modelu, dlatego postanowiłem opisać jak w moim przypadku przebiegała wymiana.

    Narzędzia:
    - klucz nasadowy 13
    - klucz nasadowy 8
    - palnik gazowy
    - klucz nasadowy 30
    - smar
    - śrubokręt krzyżakowy
    - klej do gwintów
    - kombinerki
    - młotek
    - folia aluminiowa
    - smar

    Części:
    - łożysko 6203 ZZ (metalowe osłonki kulek) wym. 12x40x17
    - simering 22x40x7

    Operacja:
    Po zdjęciu obudowy (dwa blachowkręty), zdjąłem pasek napędowy na kole. Po zablokowaniu koła, odkręciłem śrubę mocującą (13) koło do wałka (uwaga, śruba osadzona jest na kleju do gwintów, dlatego trzeba się przyłożyć do jej odkręcenia uważając na delikatne koło aluminiowe). Następnie odkręciłem 6 wkrętów kluczem (8) mocujących piastę/osłonę łożyska. Jest dość dokładnie spasowana więc jej wyjęcie trzeba było wykonać równomiernie odciągając kombinerkami. Pod osłoną znajduje się uszczelka gumowa której nie ruszamy. Po wyjęciu całej piasty usuwamy z jej środka resztki łożyska i simering. Za pomocą, najlepiej prasy, ale również młotka wybijamy łożysko (lub resztki) w stronę "do bębna". Oryginalne łożysko w moim przypadku było wtopione w obudowę więc jego wybicie było trudne. Następnie osadzamy nowe łożysko (ja wykonałem to młotkiem i kluczem nasadowym (30) ponieważ jego średnica jest minimalnie mniejsza niż średnica łożyska. Uderzając w klucz równomiernie rozkładamy siłę na łożysko. Po jego osadzeniu zabezpieczamy plastik folią aluminiową i podgrzewamy palnikiem wewnętrzną część łożyska. Dzięki temu metal delikatnie się rozszerza i ułatwi nam to nałożenie łożyska na wał. Uwaga aby nie stopić plastiku, chodzi o punktowe chwilowe podgrzanie wewnętrznej części łożyska. Nie dłużej niż kilka sekund. Następnie wkładamy nasmarowany od wewnątrz simering (brzuszkiem do bębna, smarem do łożyska) i całość plastikowego elementu nakładamy na wał podtrzymując bęben od środka pralki. Ważne aby osadzić go na wypustkach plastikowych pasujących do otworów centrujących. Delikatnie dobijamy młotkiem i mocujemy w odwrotnej kolejności, wkręty kluczem (8) najpierw trzy na obwodzie aby centrycznie docisnąć plastikową nakładkę. W kolejności po dokręceniu kolejne 3 wkręty. Po równomiernym dokręceniu, mocujemy koło i śrubę na kleju do gwintów kluczem (13). Po założeniu paska napędowego wykonujemy próbę szczelności wykonując pranie z wirowaniem. Jeżeli wszystko jest ok zakładamy osłonę i finito.

    Mam nadzieje że pomogłem.

    1
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo