Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Rover 214 SI świecąca kontrolka SRS- nie mam już siły POMOCY

mysiak 10 Jun 2010 11:45 12168 6
Texa Poland
  • #1
    mysiak
    Level 16  
    Witam. Na początku mojego pierwszego postu chciałbym zaznaczyć, że problem, który tu opisuję jest poruszany na wielu forach, jednak nigdzie nie ma rozwiązania akurat mojego przypadku. Proszę też o wzięcie pod uwagę faktu iż diagnostyka komputerowa, która pewnie wyjaśniła by pewne rzeczy jak na razie odpada ponieważ w moich okolicach w promieniu 100 km nikt nie ma odpowiedniego sprzętu do zdiagnozowania mojego układu SRS.

    A zatem do sedna sprawy:

    Kupiłem auto Rover 214 s.i. 16 v 1997 103 KM. Od samego początku świeci się w nim lampka SRS. Szukając na kolejnych forach wyeliminowałem wszystko co było opisane czyli:
    - Zlutowałem na stałe kable od napinaczy
    - Zmierzyłem napięcie na każdym napinaczu i jest ok. 3.5 V
    - Sprawdziłem napięcie przy poduszce powietrznej celem wyeliminowania uszkodzenia taśmy w kierownicy i tam też jest prąd niezależnie od położenia kierownicy więc wychodzi na to że ów taśma jest sprawna.
    - Zmierzyłem też rezystancję napinaczy i poduszki i każdy element ma ok 4 ohm.
    - Sprawdziłem bezpiecznik zasilania układu SRS i tu ciekawostka: po jego wyjęciu lampka srs żarzy się lekko pulsując z częstotliwością ok 2 razy na sekundę.
    - Oczyściłem całą wtyczkę i piny przy module srs i przy okazji znalazłem tam dwa przewody z wtyczkami nie podłączone do niczego ( prawdopodobnie poduszka pasażera której nie ma w tej wersji samochodu) na których jest też napięcie ok 3.5 V.
    - Podstawiałem w miejsce kostek napinaczy i poduszki żarówkę postojówkę celem wykluczenia błędu - bez najmniejszych zmian
    Normalnie już ręce opadają.
    Jako ciekawostkę dodam jeszcze, że od stycznia ( wtedy kupiłem samochód) lampka sama zgasła prawidłowo może ze 3 razy ale po ponownym rozruchu znów się zapaliła. Podczas rozruchu zauważyłem że lampka srs gaśnie na ok 1 sekundę i zapala się światłem ciągłym.

    Proszę zatem o pomoc i odpowiedź na pytania:
    1. Jak to w końcu jest czy sprawność układu srs załatwia problem palącej się lampki czy koniecznie trzeba skasować błędy po naprawie układu na komputerze i wtedy lampka zgaśnie. - pytam bo zdania są podzielone na forach.
    2. Czy mimo tego że jest napięcie na kostce poduszki kierowcy to taśma może być uszkodzona?
    3. Czy w wolne kable przy sterowniku srs należy wpiąć jakieś rezystory?
    4. Jaką wartość musi mieć rezystor do oszukania sterownika srs - oczywiście tydlko do testu a nie zamontowania na stałe.
    5. Czy żarząca się kontrolka srs po wypięciu bezpiecznika od srs wskazuje na zwarcie czy na uszkodzenie samego sterownika srs??

    Bardzo proszę o pomoc. Mogę się odwdzięczyć jeśli zajdzie taka potrzeba w temacie informatycznym ;) Pozdrawiam
  • Texa Poland
  • #2
    fructon
    Level 33  
    zrób diagnoze srs .a nie szukaj po ciemku bo nie dojdziesz do przyczyny to najbardziej rozsądne wyjscie ,nie skasujesz błedu sterownika na skróty
  • Texa Poland
  • #3
    mysiak
    Level 16  
    Dziękuję za odpowiedź. W takim razie zapytam gdzie mogę się z tym udać w celu diagnostyki. Mieszkam w okolicach Płońska 60 km od Warszawy w kierunku Gdańska. Zapewne najbliższy punkt będzie w Warszawie ale gdzie dokładniej?? I jakie są koszta?? Serdecznie pozdrawiam i czekam na odpowiedzi.
  • #4
    fructon
    Level 33  
    nie uwierze że w twojej okolicy nie ma nikogo z mozliwoscią diagnozy tego układu
  • #5
    darek_wp
    Level 28  
    Kolego fructon rovery nie są bardzo popularnymi samochodami a w dodatku mają dedykowany komputer diagnostyczny. Bardzo możliwe, że w okolicy nie ma takiego kompa (T4 Testbook).
    Kolego mysiak dla testów można w złącze poduszki wpiąć rezystor ok 4 om. Taką też rezystancję pokazał wykonany przez Ciebie pomiar.
    Odnośnie informacji o możliwościach serwisowych i samochodzie zapraszam na forum.roverki.eu
  • #6
    fructon
    Level 33  
    wiekszosc marek ma dedykowany komp diagnostyczny a bardzo dobrze robia je uniwersalne testery np.launch więc wcale nie oznacza to w tym przypadku że musi byc T4 testbook, trzeba spróbowac
  • #7
    mysiak
    Level 16  
    Dzięki kolego Darek_wp. Dziś poszukam jakiś rezystorków i powpinam wszędzie ( zamiast poduszki napinaczy i w wolne wtyczki, które znalazłem) ale szczerze mówiąc ma wrażenie, że to nic nie da bo jednak wartości ok. 4 ohm są we wszystkich pomiarach ale spróbować zawsze warto. Co do dostępności t4 to dzwoniłem do jakiegoś serwisu w warszawie i są gotowi skasować błędy i ma to kosztować od 100 zł wzwyż i nie potrafią określić jak wysoko może to kosztować a na typową usterkę mi to nie wygląda. I tu ponawiam pytanie: jeżeli układ srs jest sprawny to czy lampka srs powinna gasnąć czy jest konieczność skasowania błędów?? A i jeszcze małe spostrzeżenie. Lampka srs gaśnie czasami sama ale tylko wtedy gdy dość długo kręce rozrusznikiem ale nie we wszystkich przypadkach. Czy to jakieś czary?? ;) Serdecznie pozdrawiam i czekam na dalsze sugestie.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Ok kolego fructon słyszałem, że innymi testerami można poczytać w komputerze mojego roverka ale SRS rusza tylko testbook. Chciałbym, żeby ruszyło go coś innego ale to ponoć nie możliwe więc muszę szukać t4 ale najchętniej zrobiłbym to sam. Robiłem już wiele zawiłych rzeczy w tym samochodzie i jestem upartym człowiekiem potrqfie siedzieć miesiącami nad jedną usterką ale tu już zabrakło mi pomysłów.