Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Creative Gigaworks G500 - subwoofer odcina napięcie

borys24so 10 Jun 2010 16:25 10436 16
  • #1
    borys24so
    Level 10  
    Witam. Czytałem posty w podobnym temacie jednak nie znalazłem pasującego do mojego problemu.
    Otóż po włączeniu pilota, praktycznie w tej samej sekundzie sub. rozłącza się słychać pstryknięcie. Po wyłączeniu sub. z tyłu znów jest pstryk i ponownie mogę go włączyć. wszystko odłączyłem tylko został sub. i pilot. Pilot jest dobry gdyż sprawdzałem na innym zestawie. Proszę o jakieś sugestie w tej sprawie. pozdrawiam

    Proszę poprawić temat postu. Regulamin pkt. 11.
    GM
  • #2
    Marcin_ekspert
    Level 10  
    Jeśli sub nie był rozkręcany i nikt nic nie kombinował, żeby go jakoś włączyć, to wymień przekaźnik DONG WOO na polski niski 12V 8A (o ile dobrze pamiętam). Gotowe. Przekaźnik wymieniłem prawie rok temu i głośniki chodzą świetnie. Mój subcio w upalne dni nagrzewa się do 50-60°C. I nie jest to jakiś problem, zastosowane koncówki (3x tda8922bth i tda8920bth) mogą się nagrzewać do 90-100°C i bedą działać prawidłowo. Bzdurą jest żeby montować dodatkowe radiatory w tym subie.

    Usunąłem treści nie związane z tematem i proszę autora o poprawienie pozostałych błędów w treści postu.
    GM
  • #3
    egdo
    Level 10  
    A jak usunąć tą pastę, pianę czy cokolwiek to jest, bo cały przekaźnik jest nią pokryty?; i jedno czy dwu stykowy?
  • #4
    borys24so
    Level 10  
    Marcin_ekspert wrote:
    Jeśli sub nie był rozkręcany i nikt nic nie kombinował, żeby go jakoś włączyć, to wymień przekaźnik DONG WOO na polski niski 12V 8A (o ile dobrze pamiętam). Gotowe. Przekaźnik wymieniłem prawie rok temu i głośniki chodzą świetnie. Mój subcio w upalne dni nagrzewa się do 50-60°C. I nie jest to jakiś problem, zastosowane koncówki (3x tda8922bth i tda8920bth) mogą się nagrzewać do 90-100°C i bedą działać prawidłowo. Bzdurą jest żeby montować dodatkowe radiatory w tym subie.

    Usunąłem treści nie związane z tematem i proszę autora o poprawienie pozostałych błędów w treści postu.
    GM


    Też tak myślę, że gdyby radiator był potrzebny to by go creative zamontował. Myślę jednak, że jedna końcówka jest spalona gdyż była oblana(nóżki wszystkie z jednej strony) tą pianką razem z tymi kondensatorami i od tej końcówki pianka ta jest ciemno brązowa. Na kondensatorach też. Więc musiało nieźle się nagrzać. Wyskrobałem i oczyściłem nóżki i są one ciemne i matowe a nie jak pozostałe. Nawet pasta termo przewodząca ściemniała na tym jednym układzie. Może dobrze z radiatorem nie stykał ten układ i się grzała aż się spaliła. Już zamówiłem więc po wymianie układu napiszę czy pomogło.

    A do kolegi niżej to po prostu trzeba to wyskrobać chyba.
  • #5
    lysy158
    Level 10  
    Jeśli to w czymś pomoże to niektóre suby miały taką niby fajną opcję że się przy zbyt niskim dźwięku przełączały w STANDBY (czuwanie), miało to zaoszczędzić pobór energii. Nie mam pojęcia co za "fenomen" to wymyślił, ale to był fakt. W moim np. czegoś takiego niema.
  • #6
    Marcin_ekspert
    Level 10  
    Usuwałem tą piankę małym, starym, ztępionym śróbokrętem płaskim, podważając kawałek tej pianki, i za ten kawałek odrywałem szczypcami większy, z zachowaniem ostrożności. Piankę wystarczy odkleić od pcb na około przekażnika, a potem wylytować.
    Creative Gigaworks G500 - subwoofer odcina napięcie Creative Gigaworks G500 - subwoofer odcina napięcie
    Jak widać na zdjęciu, wymieniłem też kondensatory, bo pogłośniając na max sub trochę "chrapał". A "GlueGun" można stosować do zniwelowania drgań.
  • #7
    borys24so
    Level 10  
    Czy może mi ktoś powiedzieć jak pomierzyć stabilizator w tym subwooferze?? Kupiłem miernik i za bardzo nie wiem na, który przedział i jaki zakres ustawić. Gdzie przytknąć czerwoną a gdzie czarną i czy w tym samym czasie czy, którąś prędzej a później drugą? Wiem gdzie jest na stabilizatorze wejście masa i wyjście. W ogóle to gdy włączę miernik na obojętnie jaki zakres w polu DCV lub ACV to na wyświetlaczu przed zerami jest minus. Czy tak ma być? Prośba o pomoc.
    Moderated By Grzegorz Markowski:


    Przenoszę do bardziej właściwego działu.
    Regulamin pkt. 8.1.
    GM

  • #8
    egdo
    Level 10  
    Witam, zmieniłem przekaźnik na RELPOL jak pokazał Marcin_ekspert, jakiś czas był spokój, ale teraz przy włączeniu subwoofer charczy lub przekaźnik zaczyna zwierać i rozwierać obwód co objawia się charakterystycznym uderzeniem membrany subwoofera. Uderzenia są bardzo częste i głośne koło 2-3 na sekundę. Możecie jakoś pomóc?

    PS.
    Kiedyś coś czytałem że źle dobrany przekaźnik zaczyna zachowywać się jak "brzęczek"- o ile nie przekręciłem:)
    Pozdro
  • #10
    talib1985
    Level 1  
    Nie jest to rozwiązanie ale tymczasowo daje rade znaleziona na forum creativa :

    I have the easiest solution! It worked for me great now. and it cost literally 30 cents!. That Dong Woo relay! put a small magnet on the top of the housing. It will keep the fault protection circuit from closing the switch. The magnet will overide the coil magnetic field. Works like a charm... no messing around with that **bleep** glue!

    Czyli krótko mówiąc na przekaźniku kładziemy mały magnesik (najlepiej przykleić) i zestaw dziala. Od razu mówię ze o nie może być jeden z tych czarnych przypominających węgiel ponieważ są za słabe.

    Jak na razie działa mi to od 3 godzin ale traktuje to jako środek tymczasowy do wymiany przekaźnika. Mam nadzieje że pomogło. :]
  • #11
    borys24so
    Level 10  
    :D:D:D Problem rozwiązany. Więc nie było to spowodowane diodami zenera, przekaźnikiem, stabilizatorem( sam go uwaliłem i musiałem wymienić), ani też zielonym bezpiecznikiem na płytce wzmacniacza. Po prostu w miejscu gdzie z płytki zasilacza wychodzą 4 kabelki zakończone wtyczką, którą się wpina do kolejnej płytki był problem, który powodował natychmiastowe rozłączenie subwoofera po uruchomieniu na pilocie. Dodam, że płytkę tą prędzej przelutował mi znajomy elektryk w celu wyeliminowania zimnych lutów. Jednak albo zrobił to niedokładnie albo nie wystarczyło to więc odlutowałem te kabelki całkowicie oczyściłem gniazda lutownicze gdyż był tam ten klej, oskrobałem bardziej te 4 kabelki i wlutowałem. I działa. Warto też przelutować gniazdo, w które wchodzi ta wtyczka gdyż ktoś na forum miał identyczny problem i to mu pomogło.
  • #12
    egdo
    Level 10  
    ja oddałem swój sprzęcior do "mechaniora" coś tam powymieniali i stwierdzili że usterki nie usunęli, więc zawiedziony zaniosłem go do domu, podłączyłem żeby zobaczyć jak teraz się zachowuje i od tamtej pory jest podłączony i działa. Mam woreczek części które wymienili jeżeli ktoś się w tym odnajdzie mogę wrzucić fotki.
    Pzdr
  • #13
    API13
    Level 11  
    Właśnie dopadł mnie problem z tymi głośnikami.
    Wczoraj wyłączyłam jak dnia każdego a dziś rano po włączeniu usłyszałem głuche bubbbb o zgasło, kolejne próby potwierdziły wystąpienie problemu.

    Szybkie googlowanie podpowiedziało: odetnij diodę, sprawdź przekaźnik, zimne luty.
    Przekaźnik zmierzyłem wydawał się ok więc wyciąłem diodę, przekaźnik zaczął pstrykać więc to również nie to. Zimnych lutów widać nie było ale kontrolnie przeleciałem zasilacz.
    Nie rozwiązało to problemu.
    Niesiony odgłosem suba przy włączeniu, którego do dziś nie było postanowiłem iść tropem wzmacniacza głośnika basowego i to był strzał w 10'kę. Wylutowałem TDA8920BTH i włączyłem / gra, zamówić muszę koniec mocy, a przy okazji wymienię przekaźnik.
  • #14
    dany535
    Level 2  
    Przyczyną wyłączania zestawu nie jest jeden element - tak można wywnioskować z faktu, iż Creative reklamowany zestaw wymieniał na nowy, a nie bawił się w wymianę np. przekaźnika. Metodą prób ustaliłem, że wina leży w zasilaczu. Należy usunąć cały klej (który po jakimś czasie zaczynał przewodzić) oraz wymienić kilka elementów wymienionych poniżej. Zestaw od 7 miesięcy działa bez problemów.
    Elementy do wymiany:
    -Tranzystor 2SA1015 – 2szt.
    -Dioda Zenera 0.5W-15V – 2szt.
    -Przekaźnik elektromagnetyczny FINDER 40.52.9.012.000 (Styki: DPDT; U cewki :12V DC; 220R, 8A,230V) – 1szt.
    -Kondensator elektrolityczny HC1V109M22050HA ( 10000uF; 35V; Ø22x50mm ) – 2szt.
    Koszt ok. 30-40zł

    Należy pamiętać, że elementy na płytce trzeba zabezpieczyć klejem na gorąco (takim np. 160 stopni C), ponieważ wewnątrz panuje spore ciśnienie i mogłyby się rozkiwać i urwać.
  • #15
    rsa2
    Level 9  
    Marcin_ekspert wrote:
    Usuwałem tą piankę małym, starym, ztępionym śróbokrętem płaskim, podważając kawałek tej pianki, i za ten kawałek odrywałem szczypcami większy, z zachowaniem ostrożności. Piankę wystarczy odkleić od pcb na około przekażnika, a potem wylytować.
    Creative Gigaworks G500 - subwoofer odcina napięcie Creative Gigaworks G500 - subwoofer odcina napięcie
    Jak widać na zdjęciu, wymieniłem też kondensatory, bo pogłośniając na max sub trochę "chrapał". A "GlueGun" można stosować do zniwelowania drgań.


    Witam,
    podepnę się pod temat. Wyłączały mi się te głośniki "pykając" gdy je tylko włączyłem pilotem. Prześledziłem forum, wymieniłem przekaźnik i teraz nawet nie świeci się światełko z tyłu subwoofera.

    Użyłem przekaźnika Relpol RM85 DC12V, AC 250V 16A.
    Widzę, że ten przekaźnik nieco różni się od Twojego (inny schemat na wierzchu).
    Nie bardzo się znam - poza parametrami czy one mają inne podłączenia?
    Czy ja coś popsułem przy okazji innego i kupując taki sam przekaźnik jak Ty masz dalej nie będzie działało?
  • #16
    rsa2
    Level 9  
    rsa2 wrote:
    Marcin_ekspert wrote:
    Usuwałem tą piankę małym, starym, ztępionym śróbokrętem płaskim, podważając kawałek tej pianki, i za ten kawałek odrywałem szczypcami większy, z zachowaniem ostrożności. Piankę wystarczy odkleić od pcb na około przekażnika, a potem wylytować.
    Creative Gigaworks G500 - subwoofer odcina napięcie Creative Gigaworks G500 - subwoofer odcina napięcie
    Jak widać na zdjęciu, wymieniłem też kondensatory, bo pogłośniając na max sub trochę "chrapał". A "GlueGun" można stosować do zniwelowania drgań.


    Witam,
    podepnę się pod temat. Wyłączały mi się te głośniki "pykając" gdy je tylko włączyłem pilotem. Prześledziłem forum, wymieniłem przekaźnik i teraz nawet nie świeci się światełko z tyłu subwoofera.

    Użyłem przekaźnika Relpol RM85 DC12V, AC 250V 16A.
    Widzę, że ten przekaźnik nieco różni się od Twojego (inny schemat na wierzchu).
    Nie bardzo się znam - poza parametrami czy one mają inne podłączenia?
    Czy ja coś popsułem przy okazji innego i kupując taki sam przekaźnik jak Ty masz dalej nie będzie działało?


    rsa2 - włożyłeś zły przekaźnik. użyj takiego, jak Marcin_ekspert. Jeśli próbowałeś włączać głośniki przy złym przekaźniku sprawdź bezpieczniki, mogły się przepalić.
    Przy okazji wymień też stabilizator napięcia. Po wymianie tych dwóch elementów Twoje głośniki znów będą działały.
  • #17
    Marcinoleszcz
    Level 1  
    Panowie może ktoś mi też dopomoże. Kupiłem zestaw g500 na Olx lecz jak się okazało zostałem oszukany i zestaw nie do końca jest sprawny. Podłączyłem wszystkie głośniki i jak się okazało nie działają 3 z 5 satelitę. Głośnik centralny oraz dwa tylne charcza/skrzypią. Wszystko działa dobrze jako zestaw 2.1 :). Czy miał ktoś taki przypadek o w jakiś sposób sobie poradził.? Wielkie dzięki z góry za podpowiedź.