Witam
Mam problem ze znalezieniem usterki w samochodzie skoda Octavia z 2001r 1.9 TDI silnik ASV.
Problem polega na ciągłej pracy wentylatorów chłodnicy.
Po przekręceniu kluczyka załączają się oba wentylatory.
Kod błędu jaki wyrzucił launch x431 to:
18080 P1672
Silnik dmuchawy chłodzenia silnika, prędkość 1 - otwarty obwód zwarcie do masy.
Sprawdzałem okablowanie i jest w porządku.
Co zauważyłem:
Jak wentylatory pracują to można wyciągnąć kluczyk ze stacyjki a one nadal się kręcą. Dopiero wyjęcie bezpiecznika na akumulatorze wyłącza wiatraki lub wyciągnięcie wtyczki (tej z cienkimi kablami nie z grubymi idącymi do wentylatorów) ze sterownika wentylatorów.
Po włożeniu ich ponownie wentylatory nie startują aż do momentu ponownego włączenia stacyjki.
Jak wtyczka jest wypięta wentylatory nie startują.
Wypinałem już czujnik na chłodnicy, czujnik ciśnieniowy klimatyzacji.
Czyżby siadł sterownik?
Ma może ktoś schemat takiego sterownika:
Numery sterownika: 1 J0 919 506 K
89 8972 000
Opis wyjść:
WP Bi -NTC T2 15 Tmot HL
P K 31 T4 MK RES +NTC
Mam problem ze znalezieniem usterki w samochodzie skoda Octavia z 2001r 1.9 TDI silnik ASV.
Problem polega na ciągłej pracy wentylatorów chłodnicy.
Po przekręceniu kluczyka załączają się oba wentylatory.
Kod błędu jaki wyrzucił launch x431 to:
18080 P1672
Silnik dmuchawy chłodzenia silnika, prędkość 1 - otwarty obwód zwarcie do masy.
Sprawdzałem okablowanie i jest w porządku.
Co zauważyłem:
Jak wentylatory pracują to można wyciągnąć kluczyk ze stacyjki a one nadal się kręcą. Dopiero wyjęcie bezpiecznika na akumulatorze wyłącza wiatraki lub wyciągnięcie wtyczki (tej z cienkimi kablami nie z grubymi idącymi do wentylatorów) ze sterownika wentylatorów.
Po włożeniu ich ponownie wentylatory nie startują aż do momentu ponownego włączenia stacyjki.
Jak wtyczka jest wypięta wentylatory nie startują.
Wypinałem już czujnik na chłodnicy, czujnik ciśnieniowy klimatyzacji.
Czyżby siadł sterownik?
Ma może ktoś schemat takiego sterownika:
Numery sterownika: 1 J0 919 506 K
89 8972 000
Opis wyjść:
WP Bi -NTC T2 15 Tmot HL
P K 31 T4 MK RES +NTC