Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Czy benzyna przwodzi prąd?

adikoto 10 Cze 2010 19:30 8836 13
  • #1 10 Cze 2010 19:30
    adikoto
    Poziom 9  

    Witajcie,

    mam takie pytanie jak w temacie - może głupie ale... . Otóż w moim aucie Opel Senator pompka paliwa jest zanurzona w zbiorniku razem z kablami +/- zastanawiam się czy jak zaleję zbiornik do pełna i na dołach benzyna się rozchlapie po baku nie będzie zwarcia. Tak przeszukuję googla i nic nie mogę wyczytać ciekawego na ten temat. A strasznie mnie to nurtuje. Chociaż myślę ze producent wiedział co robi.

    0 13
  • #2 10 Cze 2010 19:39
    tzok
    Moderator Samochody
  • #3 10 Cze 2010 20:28
    marcys20
    Poziom 18  

    benzyna to ustrojstwo ropopochodne, poprostu lzejsza frakcja ropy naftowej tak samo jak olej ktory jest gestsza frakcja...a skoro olej jest dobrym izolatorem to i benzyna tez nim jest...
    PS. a nie zastanawiales sie czasem nad tym co producent mial na mysli pakujac do baku przewody ktore moga sie urwac i zaiskrzyc?? ;-)

    0
  • #4 11 Cze 2010 17:03
    adikoto
    Poziom 9  

    Skoro jak już wiem benzyna nie przewodzi prądu to i iskra szkody nie wyrządzi? Z reszta wg mnie jest bardzo małe prawdopodobieństwo aby te przewody się urwały ;)

    0
  • #5 11 Cze 2010 19:22
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 12 Cze 2010 04:04
    gabik001
    Poziom 36  

    I element ktory podaje wskazania poziomu paliwa tez.
    Swoja droga zastanawiam sie jaki element przy zanurzeniu w benzynie nie bedzie przewodzil a przy wynurzeniu bedzie? Chodzi mi o to ze tak rozwiazany jest czujnik rezerwy w niektorych markach...

    0
  • #7 12 Cze 2010 07:04
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    :gabik - nie przerażaj takim pytaniem! Przecież tam jest dodatkowy styk załączany z pływaka. Może być magnes i kontaktron, czy czujnik innej technologii.

    0
  • #8 12 Cze 2010 16:19
    tzok
    Moderator Samochody

    Gdzieś zdaje się był patent z żarówką i termistorem jako czujnikiem rezerwy...

    0
  • #9 12 Cze 2010 16:42
    _bono_
    Poziom 13  

    kivors napisał:
    adikoto napisał:
    Skoro jak już wiem benzyna nie przewodzi prądu to i iskra szkody nie wyrządzi? Z reszta wg mnie jest bardzo małe prawdopodobieństwo aby te przewody się urwały ;)

    Benzyna nie pali się bez tlenu, a tego w zbiorniku nie ma. Komutator w silniczku pompy też pracuje w benzynie.

    Nie tyle benzyna co jej opary, które de facto palą się w obecności tlenu.

    0
  • #10 12 Cze 2010 20:22
    gabik001
    Poziom 36  

    Błażej napisał:
    :gabik - nie przerażaj takim pytaniem! Przecież tam jest dodatkowy styk załączany z pływaka. Może być magnes i kontaktron, czy czujnik innej technologii.

    Niestety nie ma zadnego styku.Bo do czujnika poziomu dochadza dwa przewody a do czujnika rezerwy jeden i masa oczywiscie. Jest metalowy walec z otworami na gorze i na dole , przylutowany do precika ktory jest jednym biegunem . Drugi biegun to przewod przechodzacy przez tekstolitowy dekiel tego walca i polaczony wlasnie z tym czyms. Drugi koniec tego czegos przylutowany jest od spodu do dna tego walca. To cos wyglada jak duzy rezystor SMD. To bylo pekniete i przez to rezerwa mi nie swieci. Jak zwarlem bieguny to zaswiecila. Samochod to honda accord 2002 (od 1998 do 2002 napewno i acura TL 2000-2003 tez ma tak samo rozwiazana rezerwe). I ciekawy jestem co to jest...
    Pozdrawiam

    0
  • #11 15 Cze 2010 12:08
    carrot
    Moderator Samochody

    Ten czujnik rezerwy to termistor o tak dobranej charakterystyce, aby nie chłodzony paliwem grzał się tak, aby zaświecić kontrolkę rezerwy

    0
  • #12 16 Cze 2010 22:58
    marek_ka
    Poziom 26  

    adikoto napisał:
    Skoro jak już wiem benzyna nie przewodzi prądu to i iskra szkody nie wyrządzi? Z reszta wg mnie jest bardzo małe prawdopodobieństwo aby te przewody się urwały ;)
    Jest jeszcze takie pojęcie jak energia iskry. Gdybyś z 12V był w stanie uzyskać dostatecznie dużą energię, to do zapłonu nie trzeba by było stosować cewek zapłonowych podwyższających napięcie do kV.

    0
  • #13 16 Cze 2010 23:08
    !@#$%@$^@^
    Poziom 10  

    To durne rozwiązanie z termistorem jest w matizie.
    Pozatym najtrudniejsza robota jest wymiana pompki w słoneczny dzień, ten kto sie nie boi - stawiam !@$#!@#$.
    Bryna paruje jak wściekła.
    Byle zaiskrzenie i bach ciach .
    pozatym znam debili bo włożyli pompkę do miski z benzyną i nie dość że mieli fontanne benzyny bo pompka ciś działała to na domiar jak kończyli sprawdzać to zapalili warsztat i łapki swe.

    0
  • #14 17 Cze 2010 04:33
    gabik001
    Poziom 36  

    carrot napisał:
    Ten czujnik rezerwy to termistor o tak dobranej charakterystyce, aby nie chłodzony paliwem grzał się tak, aby zaświecić kontrolkę rezerwy

    Dzieki ;)

    A waracajac do pracy przy baku to znam goscia co spawal bak bez uprzedniego wypelnienia go woda ( w celu wypchania oparow).
    Po dwoch minutach nic nie slyszal i musial szukac nowego baku....

    0