Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kawasaki ER5 pali bezpiecznik IG przy ostrym przyspieszaniu

Decade 10 Cze 2010 23:24 1569 1
  • #1 10 Cze 2010 23:24
    Decade
    Poziom 8  

    Witam. Mam do czynienia z nietypowym problemem z instalacją elektryczną mojego Kawasaki ER 5, rocznik 99 (motocykl).

    Otóż, problemy zaczeły się zaraz po zakupie, w lutym od wyładowującego się z czasem akumulatora. Stopniowo tracił prąd, co miesiac trzeba go bylo podpinac pod prostownik, ale zwalilem wine na to ze akumulator byl stary i nieodpowiedniej (zbyt małej) pojemnosci.

    Kiedys wymieniajac żaróweczke w podswietleniu zegarow zrobilem gdzies zwarcie i spalilem bezpiecznik IGNITION. Zajrzalem do puszki, okazało się ze byl wsadzony 15 A zamiast nominalnych 10 A. Wymieniłem na 10 A.

    Pojezdzilem ze 2 miesiące, i w czasie ulewy spaliło mi bezpiecznik IG.
    Wymienilem na nowy i jezdzilem dalej.

    W ciagu dalszych 2 miesiecy, palilo mi bezpieczniki coraz częściej, zdarzyło się nawet raz przy ostrym przyspieszaniu, i raz przy strzale ze sprzegła (moto zgasło w trakcie unoszenia przodu, w powietrzu). W koncu wsadziłem tak jak było, 15 A i mialem spokój.
    Po około 2 tygodniach zdechł mi akumulator, w ogóle się nie ładował podczas jazdy. Po naładowaniu prostownikiem wystarczył na 2 dni, i rozładowywał się.
    W koncu kupiłem nowy akumulator, taki jak trzeba.
    I okazało się że również nie ma ładowania. Pojechalem do elektryka, obadal instalacje miernikiem, zawyrokował że regulator napięcia jest do wymiany, ponieważ się grzeje nadmiernie i daje przy podkręconych obrotach 11,45 V przy włączonych swiatlach mierzone na klemach, i pozniej przy odłączonym akumulatorze. Nie wiem czy tym manewrem elektryk go do konca nie zabił, ale podobno zna sie lepiej na prądzie niż ja.

    Nastepnego dnia przy ostrym ruszaniu spaliło mi bezpiecznik 15A! postawilem moto odczekalem chwile, wsadzilem 10tkę. Motocykl zapalil i zgasł przy próbie ruszenia. Dopchalem go do kolegi, stalismy 2 godziny gadalismy, wymienilem bzpiecznik, zapalilem, pojechałem dalej. Zrobilem 2 kilometry, i przy ostrym przyspieszaniu znow spalilo bezpiecznik. Wsadzilem kolejny i spokojnie dojechalem do domu.

    Nastepnego dnia czyli dziś rano chciałem wyjechac motocyklem z garażu, a że z garazu wyjazd mam pod górkę, zgasł mi na górce. Sprobowalem po powrocie z uczelni drugi raz. To samo. Po wymianie bezpiecznika, wypchnieciu z garazu, odpaleniu na górze, nagrzaniu, moglem zjechac i wjechac do garażu. ale po wyjechaniu z garazu chcialem wyjechac na ulice, sprawdzic czy powciskanie kostek mocniej nie rozwiazalo problemu, i przy ruszaniu na trawie (nie ostro..) zgasł. zmienilem bezpiecznik jeszcze raz, ruszylem jeszcze delikatniej, wyjechalem na droge, przepałowalem kilka razy, tym razem nic się nie upalilo.

    Czy to wszystko pochodzi od padającego regulatora napiecia, który na dniach wymienię? Czy regler swoją drogą a to przepalanie to jakis problem z zaplonem albo silnikiem?

    Dodam jeszcze ze wczesniej to przepalanie bezpiecznikow mialo charakter jakby faktycznie zamakały kable, bezpiecznik po przepaleniu i wymianie potrafil sie przepalic przy dotknieciu przycisku rozrusznika, natomiast teraz nie pali przy odpalaniu, a przy ruszeniu.
    A odkrecalem mu na biegu jałowym i nie przepala, regulator tez wtedy nie zyskuje na temperaturze. Ja nie widzę zwiazku pomiedzy napieciem regulatora i obciazeniem silnika, i obawiam sie ze sam regulator nie rozwiaze sprawy.. stad to pytanie tutaj.

    slyszalem ze nadmiernie nagrzany regulator napiecia robi zwarcie. czy to prawda?

    dodam ze nie mam elektrycznej pompy paliwa, tylko kranik podcisnieniowy, wiec nie ma opcji zeby pompa paliwa go przepalala.

    kable przy lampie sa dokladnie obejrzane i zaizolowane, zastanawialem sie jeszcze nad jakims kablem ze startą izolacją w boczkach motocykla, który powodowany przyspieszeniem dotykałby np ramy i powodowal zwarcie, obejrzałem to pobieznie ale sam tam duzo nie zdzialam.

    pozdrawiam :)

    0 1
  • #2 16 Cze 2010 19:51
    Decade
    Poziom 8  

    Teraz to juz pali przy minimalnym przyspieszaniu, pod górke w ogole nie jedzie. Gasnie od razu.
    nie wiem co sie moglo popsuc. Mialem wymienic dzis regulator na nowy, ale ta "nówka" okazala sie byc jeszcze bardziej spalona.

    Czy cieply regulator, czy zimny nie robi mu to różnicy. Przepala jednakowo.

    0