witam
Wiem,ze zakładam temat jak setki innych, no ale każdy ma inny sprzęt i cięzko coś interesującego mnie znaleźć.
Otóż jestem elektromechanikiem samochodowym i na codzień zajmuje się elektryka,elektronika, diagnoza komputerowa itp.
W nagłośnieniu nie siedzę głęboko, wiec potrzebuje trochę rady:)
Postanowiłem nagłosnic sobie nieco lepiej moje auto czyli megane coupe
Z tyłu jest subik magnat xpress obecnie 12'' napędzany CP 602,ale to chwilowo,bo juz zakupiłem RF p1s410'' , który to ma śmigać pod obecnym wzmacniaczem, starałem się wybrać głośnik,który ten wzmak będzie w miarę kontrolował, dlatego zdecydowałem sie też na zmniejszenie z 12'' na 10''
Buduje mu obecnie obudowę BR wg danych litrażowych producenta, ale on docelowo trafi do auta za około tydzień, wiec na razie nie o nim, a o przodzie.
Na przód zamiast trójdrożnych pioneer'ow poszedł zestawik odseparowany PB s-6c, bo już go parę razy słyszałem i w swojej klasie cenowej myślę,ze wypada dobrze.
Drzwi oczywiście wywalone rolką SOUDALA.
Do napędzania systemiku kupiłem wzmacniacz SOLING s-210 moc 2x85rms przy 4 ohm - taki stary poczciwy, ale o dobrej ogółem opinii.
Teraz po spięciu wszystkiego dźwięk nie jest tak "dobry" jak być powinien (chyba,ze spodziewałem się zbyt wiele)
Pierwsza sprawa to nie mogę zestroić glosności radia z systemem, tzn skale glosności mam do 66 a na skręconym na maxa gain'ie na wzmacniaczu moge na radiu zrobic max na 30, bo potem juz charczy( tez nie wiem czy to przesterowanie z braku mocy czy po prostu głośniki juz chcą wyzionąc ducha, bo głośniej nie zagrają)
Następna sprawa to jak dopasować moc ze wzmacniacza do glosników? Czy może on być skręcony na maxa, a sterować radiem czy lepiej gdyby był podkręcony bardziej(może wtedy nie byłoby przesterowań), ale wtedy na radiu to już chyba tylko do 10 bym mógł zrobić
Radyjko które mam do BLAUPUNKT MODENA MP54
Co do wątpliwosci to wszystko mam na pewno dobrze podpięte, spięte itd, grube przewody bezpośrednio z akumulatora przez bezpieczniki, przekroje przewodów głośnikowych 2,5mm kwadrat na żyłe, dobrze poprowadzone, poprawione punkty masowe z aku, karoserią, silnikiem, poprawiony przekrój przewodu alternatora, zaekranowana, zmasowana maska itp. ---> choroba zawodowa:D
Kwestia jest tylko teraz w spasowaniu tego zestawiku ze wzmakiem i radiem żeby to ładnie grało, a najlepiej to chciałbym mieć tak ustawione bym mógł zrobić na radiu glosność na full i miałem taka nadzieje,ze tak będzie sieę dało, a tu klops:D
Chce to ładnie zgrać dopóki nie mam suba nowego, bo wtedy bym tylko z tym suba zestawił, a tak wszystko naraz to już w ogóle się zagubię.
Dzięki z góry za wszelkie rady.
Wiem,ze zakładam temat jak setki innych, no ale każdy ma inny sprzęt i cięzko coś interesującego mnie znaleźć.
Otóż jestem elektromechanikiem samochodowym i na codzień zajmuje się elektryka,elektronika, diagnoza komputerowa itp.
W nagłośnieniu nie siedzę głęboko, wiec potrzebuje trochę rady:)
Postanowiłem nagłosnic sobie nieco lepiej moje auto czyli megane coupe
Z tyłu jest subik magnat xpress obecnie 12'' napędzany CP 602,ale to chwilowo,bo juz zakupiłem RF p1s410'' , który to ma śmigać pod obecnym wzmacniaczem, starałem się wybrać głośnik,który ten wzmak będzie w miarę kontrolował, dlatego zdecydowałem sie też na zmniejszenie z 12'' na 10''
Buduje mu obecnie obudowę BR wg danych litrażowych producenta, ale on docelowo trafi do auta za około tydzień, wiec na razie nie o nim, a o przodzie.
Na przód zamiast trójdrożnych pioneer'ow poszedł zestawik odseparowany PB s-6c, bo już go parę razy słyszałem i w swojej klasie cenowej myślę,ze wypada dobrze.
Drzwi oczywiście wywalone rolką SOUDALA.
Do napędzania systemiku kupiłem wzmacniacz SOLING s-210 moc 2x85rms przy 4 ohm - taki stary poczciwy, ale o dobrej ogółem opinii.
Teraz po spięciu wszystkiego dźwięk nie jest tak "dobry" jak być powinien (chyba,ze spodziewałem się zbyt wiele)
Pierwsza sprawa to nie mogę zestroić glosności radia z systemem, tzn skale glosności mam do 66 a na skręconym na maxa gain'ie na wzmacniaczu moge na radiu zrobic max na 30, bo potem juz charczy( tez nie wiem czy to przesterowanie z braku mocy czy po prostu głośniki juz chcą wyzionąc ducha, bo głośniej nie zagrają)
Następna sprawa to jak dopasować moc ze wzmacniacza do glosników? Czy może on być skręcony na maxa, a sterować radiem czy lepiej gdyby był podkręcony bardziej(może wtedy nie byłoby przesterowań), ale wtedy na radiu to już chyba tylko do 10 bym mógł zrobić

Radyjko które mam do BLAUPUNKT MODENA MP54
Co do wątpliwosci to wszystko mam na pewno dobrze podpięte, spięte itd, grube przewody bezpośrednio z akumulatora przez bezpieczniki, przekroje przewodów głośnikowych 2,5mm kwadrat na żyłe, dobrze poprowadzone, poprawione punkty masowe z aku, karoserią, silnikiem, poprawiony przekrój przewodu alternatora, zaekranowana, zmasowana maska itp. ---> choroba zawodowa:D
Kwestia jest tylko teraz w spasowaniu tego zestawiku ze wzmakiem i radiem żeby to ładnie grało, a najlepiej to chciałbym mieć tak ustawione bym mógł zrobić na radiu glosność na full i miałem taka nadzieje,ze tak będzie sieę dało, a tu klops:D
Chce to ładnie zgrać dopóki nie mam suba nowego, bo wtedy bym tylko z tym suba zestawił, a tak wszystko naraz to już w ogóle się zagubię.
Dzięki z góry za wszelkie rady.