Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

AUDI A4 1,8 5V ADR 1996 - klima ciężka praca silnika...

pablos_one 11 Cze 2010 09:54 4293 6
  • #1 11 Cze 2010 09:54
    pablos_one
    Poziom 9  

    Witam

    Od 7 miesięcy posiadam Audi A4 (jak w temacie) wcześniej nie miałem problemów z klimą, po kupnie auta pojechałem na serwis (spuszczenie, napełnienie, spr. szczelności, wymiana filtra pyłkowego) i tam usłyszałem od serwisanta że klima działa jak należy i tylko jej używać.

    W zimie klima nie chciała się włączać, czasami włączyła się na chwile i wyłączała się automatycznie, serwis twierdzi że w zimie klima działa inaczej bo jest zimno :) ale jeśli chciałbym nagrzać auto wilgotnym powietrzem to też nie da rady? ...trochę tego nie rozumiem ale ok.

    Moje pytanie tyczy się letniej pory, otóż kiedy temperatura powietrza na dworze jest w granicach od 10 do 20 stopni wszystko jest OK klima pracuje w automacie czy tez w manualu, nie wyłącza się chłodzi i działa poprawnie, przy załączaniu silnik lekko zaczyna drgać ale to chyba normalne.
    W momencie kiedy na dworze temperatura przekroczy 21 stopni i więcej silnik przy załączeniu klimy zaczyna wyraźnie drgać (czuć to w całym aucie), obroty spadają co najgorsze zachowuje się tak jak by stracił kilka koni mocy, ruszanie z 1 biegu jest takie jak bym miał ciężką przyczepę doczepioną, odczuwalne jest mocniejsze drganie silnika, dzieje się tak samo przy wyższych biegach normalnie przy wyłączonej klimie przy prędkości 30-40km/h redukuję bieg do 3 i jedzie jak burza w momencie kiedy klima pracuje auto przy tych prędkościach i redukcji do 3 zachowuje się tak jakby jechało pod górę...

    Wyłączam klimę problem znika i wszystko działa jak najbardziej poprawnie, silnik wraca do normy, komfort jazdy bez zarzutów...

    Czy to normalne że przy wysokich temp. powietrza klimatyzacja tak potrafi obciążyć pracę silnika że traci swoją rzeczywistą moc? Czy powodem może być uszkodzenie któregoś z elementów klimatyzacji???

    Proszę o poradę, może ktoś już spotkał się z tym przypadkiem...

    0 6
  • Pomocny post
    #2 12 Cze 2010 10:10
    gajdek419
    Poziom 17  

    Normalne jesto to, że przy wyższych temperaturach zewnętrznych spręzarka bardziej obciąza układ - musi spręzyć czynnik do wyższego ciśnienia w porównaniu do sytuacji gdy na zewnątrz jest chłodniej.
    Druga sprawa, którą warto by na początek sprawdzić to stan skraplacza (wymiennik ciepła przed chłodnicą cieczy chłodzącej) czy nie jest zasyfiony brudem - jeżeli tak to tzreba by go oczyść a powinno pomóc.

    1
  • #3 12 Cze 2010 10:38
    pablos_one
    Poziom 9  

    Tak myślałem że temp. zewnętrzna ma wpływ na taką pracę.

    Ostatnio przy tych wysokich temp. zew. zauważyłem że pod autem kapie mi czysta woda być może właśnie z tego wspomnianego wymiennika (skraplacza)...

    Jak dostać sie do tego elementu i gdzie on jest umieszczony??
    Lepiej zrobić to na serwisie czy samemu uda się bez usterek :)

    Pozdrawiam i dzięki za odp.

    0
  • #5 13 Cze 2010 11:30
    gajdek419
    Poziom 17  

    woda pod samochodem pochodzi z powietrza, które jest schładzane przez parownik (wymiennik ciepła ukryty pod deską rozdzielczą).
    A skraplacz, który chcesz wyczyścić jak napisał poprzednik jest przed chłodnica cieczy

    0
  • #6 13 Cze 2010 13:01
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    sprawdz prace wentylatorów, jezeli nie działaja poprawnie masz pewnie za duze cisnienie i stad za bardzo obciazony silnik.

    0
  • #7 15 Cze 2010 09:10
    pablos_one
    Poziom 9  

    wentylatory pracują idealnie...

    0