Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Metalwork
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Młot Hilti TE-905-AVR jak zresetować

daduszeryf 11 Jun 2010 10:47 41425 37
  • #1
    daduszeryf
    Level 28  
    Tak jak w temacie w młocie hilti TE-905-AVR zapaliła się kontrolka serwis i młot nie działa jak zrobić reset w tym młocie.Może ktoś się z tym spotkał.Bardzo bym był wdzięczny za pomoc.
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • Metalwork
  • #2
    slaff
    Level 15  
    Z tego co mi wiadomo nie jesteś w stanie sam skasować tej kontrolki. Jak na razie Hilti skutecznie zabezpieczyło swoje sprzęty dając sobie wyłączność na ich serwisowanie. Pozostaje iść do serwisu.
  • #3
    petermon
    Level 20  
    Dokładnie jak napisał kolega wyżej:- Hilti kasuje błąd prawdopodobnie wymieniając chipa, jednorazowa pamięć- kiedyś coś takiego zasłyszałem na targach.pozdrawiam
  • #4
    daduszeryf
    Level 28  
    Z tego co ja się dowiedziałem to w Łodzi jest fachman co to robi za 150zł.To znaczy ,że jakoś to można.
  • #5
    petermon
    Level 20  
    Nie fachman , tylko nie uczciwy pracownik....reszta jest milczeniem...
  • #6
    krzysgrom
    Level 13  
    Nie wiem co jest nie uczciwego w wiedzy ale cena za usługe jest dobra. Nie uciwie postępuje HILTI za reset żąda 500zł . A tak pozatym sam bym się chciał diowiedzieć jak to zresetować (bo wkładam elektroniki se starej 905 i jest OK i nie ma żadnego czipa co wyłancza młot po przepracowanej liczbie godzin). Ci co wiedzą jak to zresetować modlą się aby to jak majdłużej było tajemnicą .
  • Metalwork
  • #7
    naprawa21
    Level 10  
    elektroniki hilti są kodowane na około 120 moto godzin po tym czasie zapala się dioda serwis .
    elektroniki są zalane więc czipa się nie wymienia jest zegar odpowiada za motogodziny
    są tacy co resetują ale na jaki czas to nie mówią czasem jest to połowa lub kilka motogodzin

    koszt resetu 300zł brutto
  • #8
    Miracle Woman SM
    Level 18  
    Jest pamiątka i trzeba ją przywrócić do stanu dziewiczego.
  • #9
    jasiekx
    Level 11  
    Witam jest firma w Gliwicach GREG-POL zresetowali mi najpierw HILTI TE 76 ATC
    następnie TE 76-P ostatnio zawiozłem TE 905 AVR I wiertnice DD 500 wszystko chodzi bez zarzutu miałem już nauczkę z serwisami pseudo nieautoryzowanymi HILTI rozgrzebali mi wiertnice nie zresetowali ponoć uszkodzona była elektronika ale przy tym uszkodzili chłodzenie elektroniki woda zalała środek maszyny więc podziękowałem takim serwisom polecam wszystkim zresetowali mi tą niby uszkodzoną elektronikę i naprawili chłodzenie za niewielkie pieniądze ich strona www.gregpol.biz.pl
  • #10
    bochos
    Level 2  
    Ja nie jestem z serwisu i miałem ten sam problem z TE 75 (świeci czerwona dioda) a raczej świeciła. Po przeczytaniu wszystkich waszych opini na ten temat oglądnięciu zalanej płytki a właściwie to co z niej wystaje i informacja o tym serwisowym pilocie dało mi to do myślenia i rozgryzłem to w godzine. Wymaga to nawet kolejności postępowania.Powiem wam że sam byłem zdziwiony że to takie proste.Pomyślcie sami co do tego pilota: nie jest na podczerwień bo wiertarka niema odbiornika,ani radiowy bo kto by wstawiał tam jego odbiornik najbardziej realny jest zbliżeniowy.Ktoś podpowiedział że pogrzebać przy włączniku a tam trzeba przyłożyć tego pilota(wnęka obudowa włącznik)tam jest jego odbiornik.Jak ktoś jest zainteresowany może napisze dalej o pilocie i procedurze postępowania bo to chyba było najtrudniejsze do rozkminienia.:idea:
  • #11
    krzysgrom
    Level 13  
    No kolego dalej trzeba złamać TABU Hilti ja siedziałem na tym nie raz i i efektów zero. Po prostu jestem cienki z elektroniki.
  • #12
    jasiekx
    Level 11  
    Witam kolegę bochos jesteś w błędzie bo trzeba siedzieć w narzędziach Hilti krótko i zwięźle HILTI TE 75 NIE MA MOTO GODZIN !!! Starszy model HILTI więc świecąca dioda może znaczyć jedno kończące się szczotki !!! a jeżeli chodzi o reset elektronik w HILTI to korzystam firm www.gregpol.biz.plrobią solidnie
  • #13
    bochos
    Level 2  
    pomyliłem numer bo to 76 a w ogóle to moja prywatna i nierobie elektro-narzędzi. Zastanowił mnie górny kontaktron w pobliżu którego niema magnesu gdy przyłożyłem do niego magnes przestała mi świecić dioda.
  • #14
    naprawa21
    Level 10  
    te 76 ma tylko prosty moduł sterujący j jak świeci ci kontrolka to tylko kączą ci się szczotki
    chyba że to jest te 76p lub 76 p atc lub 76 atc tam są zegary motogodzin

    Proszę poprawić treść postu - liczne błędy ortograficzne - zgodnie z regulaminem pkt. 15. Zmienić treść możesz za pomocą przycisku "zmień " po prawej stronie postu.[dzimi]
  • #15
    peterwojtas
    Level 11  
    Koledzy sorry za odgrzebywanie tematu, ale niedawno trafiła w moje ręce maszyna hilti te 46 ATC i nie posiadam klucza a mruga dioda serwisu jak się wciśnie przycisk. Reszta sprawna, tylko elektronika zablokowana. Może ktoś doradzi co z tym fantem zrobić?
  • #16
    adammc

    Level 26  
    Witam
    Odkopię troszkę temat,
    Mianowicie mam taki młot 905 AVR z elektroniką nie ma już problemu.
    Czy ktoś rozbierał już mechanikę takiego młota?
    Przeprowadziłem gruntowny remont tzn, wymiana łożysk oringów uszczelniacza
    i młot nadal traci udar po kilku sekundach pracy po wyłączeniu i ponownym włączeniu kuje jak szalony ale znów przez kilka sekund.
    Młot dostałem już po jakimś fahmanie,być może brakuje czegoś?
    Moje pytanie : czy pomiędzy tłokiem a bijakiem nie powinna się znajdować jakaś sprężyna?
    Bo objaw jest taki jakby tłoki zlepiały się ze sobą.

    Dodano po 19 [minuty]:

    Jednak google jeszcze działa , zdążyłem przed ACTA .
    Znalazłem parts list i nie ma tam sprężyny. :(
  • #17
    peterwojtas
    Level 11  
    A więc tak: żle że sam wziąłeś się za naprawę automatyki. Hilti pracuje na specjalnym oleju, który musi być idealnie odmierzony, aby ciśnienie powstałe wewnątrz maszyny nadało mocy udarowi, a jednocześnie nie rozwaliło szczelnie zamkniętego korpusu. Uderzenie zależne jest od tego na jakich obrotach pracuje silnik, który jest stabilizowany cały czas przez elektronikę. Możliwe że nie masz sprawnego paska magnetycznego na wentylatorze wirnika ( przez co silnik dostaje zbyt wysokie obroty i tłoczek pływający zawisa w nicości w tulei, nie mając czasu uderzyć w bijak), albo zgubiłeś plastikową kulkę która znajduje się w tulei i wypada po wyciągnięciu jej z korpusu. Napewno nie masz już odpowiednio przesmarowanej maszyny i musisz oddać ją do serwisu hilti, bo nigdzie nie znajdziesz informacji ile oleju wlać, nawet jak kupisz oryginalny. Pozdrawiam
  • #18
    adammc

    Level 26  
    Sprawa wygląda inaczej troszkę.
    Młot dostałem już rozgrzebany a właściciel kupił go jako uszkodzony bo taki był i dał za niego 200zł, poprzedni właściciel nie obiecywał cudów.
    Kupiłem taki zestaw naprawczy oringi itp plus olej, łożyska dokupiłem i wymieniłem sam.
    Na pewno wszystkie częsci wstawiłem tak jak było wcześniej.
    Nie bylo pewności, że maszyna jest kompletna.
    W serwisie powiedzieli 1900zł za regenerację co spłoszyło właściciela i kupił na czas wyburzenia basenu młot za 1500 zł i robotę zrobił , na siebie już zarobił i wciąż działa, tak więc sprawa hilti jest przesądzona więc nie ma co się dziwić właścicielowi, że nie chce pchać juz w to kasy i serwisować starego wysłużonego młota w autoryzowanym serwisie.

    Nie obrażając serwisantów, na marginesie też kiedys pracowałem w serwisie lecz w innej branży, nie każdy serwisant się zna a z kolei nie każdy kto serwisantem nie jest jest matołem, co innego sprawa dostępu do oryginalnych części i serwisówek.

    Pozdrawiam.
    Ps w środku nie było żadnej kulki, więc może w tym tkwi przyczyna.

    Dodano po 16 [minuty]:

    Aha dodam na marginesie, że nie brałem się sam za naprawę automatyki, bo i tak zalana klejem jest.
    Sprawę rozwiązałem tak jak w poniższym artykule na stronie 3:
    http://www.datasheetcatalog.org/datasheet/Temic/mXyzutru.pdf

    Dodano po 41 [minuty]:

    W sumie to mnie natchnąłeś i może tak być że nastawiłem zbyt duże obroty.
    Jutro nastawię tak jak w instrukcji 2200 1/min, rzeczywiście objaw jest taki jakby tłok zawisał w nicości.
  • #19
    AWJR1951
    Level 20  
    Witam,podłączę sie do tematu mimo że temat stary.Mój problem z młotem jest identyczny jak opisał kolega (Daduszeryf) z małym wyjątkiem,nie pali się kontrolka Serwis a silnik pracuje.Mam prośbę czy może mi ktoś udzielić info na temat elektroniki,czy te cięte przewody są spowodowane ingerencją postronnych osób, czy zostały przerwane w trakcie produkcji.
    Pozdrawiam.
    Młot Hilti TE-905-AVR jak zresetować
  • #20
    peterwojtas
    Level 11  
    Widzisz kolego pomiędzy tymi diodami jest taki otworek. Tam jest odbiornik podczerwieni. Do odblokowania elektroniki potrzebujesz jakiejkolwiek podczerwieni (stara irda do komunikacji komputer - telefon) i odpowiedniego programu. Z programem nie pomogę, ale mogę jedynie powiedzieć, że zbliżasz irde do czujki podczerwieni, odpalasz program i kasujesz. W niektórych przypadkach pomaga zwarcie wyprowadzeń na silnik (ale nie pamiętam czy akurat w tym modelu bo od roku nie naprawiam hilti). Co do wizualnej oceny wydaje mi się że masz elektronike ok. Nie odbiega niczym od tych co widywałem.

    Dodano po 1 [minuty]:

    hehe sorry ale nie zauważyłem tych uciętych kablu. No bez nich raczej nie pogonisz maszyny... :P

    Dodano po 3 [minuty]:

    te kable powinny chyba być do włącznika podłączone (nie pamiętam już niestety). Bo zasilanie silnika jest w gnieździe i wpina się przy dokręcaniu rękojeści. Musi pomóc ktoś kto widział taką elektronikę niedawno na oczy.
  • #21
    AWJR1951
    Level 20  
    Witam.Dzięki za opowiedz.
    Pozdrawiam.
  • #22
    peterwojtas
    Level 11  
    Młot Hilti TE-905-AVR jak zresetować

    Jak widzisz kolego podebrałem zdjęcie z allegro. Widać na nim że kable skierowane są do włącznika. Ktoś ominął coś przy włączniku dlatego nie masz tych kabli. Jeżeli maszyna się uruchamia to nie stresuj się tym.
  • #23
    AWJR1951
    Level 20  
    Owszem maszyna się uruchamia ale kłuje w trakcie ruszania silnika i jak silnik po wyłączeniu zwalnia, ale na obrotach brak kłucia.Ja tak myślę a może się mylę że może to być spowodowane wysokimi obrotami silnika.Miarka oleju jest prawidłowa co do końca nie mam pewności ale w zestawie naprawczym który kupiłem na ebay w Niemczech były łożyska szczotki i ten olej.Jak mi już wiadomo to nikt szczegółowej informacji nie udzieli,to tak jak by podcinał drzewo na którym siedzi.
    Pozdrawiam.
  • #24
    peterwojtas
    Level 11  
    W tym przypadku obroty są za wysokie. Elektronika stabiliuje napięcie w granicach 180v i odpowiednio go dodaje w przypadku obciążenia (kiedy widzi że wirnik zwalnia) i ujmuje kiedy maszyna nie jest obciążana. W ten sposób zachowuje odpowiednie ruchy tłokiem, który popycha tłoczek pływający, uderzający w bijak i powodujący udar. Ten tłoczek pływający jest jednym z najważniejszych elementów. Kiedy silnik dostaje za wysokie obroty (uszkodzony czunik obrotów, lub pasek magnetyczny na wirniku) tłoczek pływający staje w miejscu w tuleji ponieważ zbyt częste uderzenia tłoka właściwego powodują dla niego ścianę i nie nadają mu prędkości. Jeżeli udar jest przy starcie i zwalnianiu, to tylko usterka paska albo czujnika (chociaż nigdy nie miałem do naprawy elektroniki ze względu na czujkę). Obstawiam pasek na wentylatorze. Odkręć go i zbliż do wiórków z jakiegoś cięcia szlifierką. Przykleją się co jakiś czas. Jeżeli widzisz że odległości są równe, sprawdź odległość, albo zabrudzenie czujki. Jeżeli nie przykleja się np w 1/3 to wentylator do wymiany (około 180zł). Co do gałęzi o której piszesz to są tutaj ludzie którzy spędzili pare lat na serwisie takich sprzętów a dzisiaj robią całkiem co innego i jak mogą pomóc to pomagają ;]

    Dodano po 3 [minuty]:

    Dodam tylko że kiedy elektronika nie widzi paska magnetycznego, daje na silnik pełne napięcie z sieci przez co silnik dostaje za wysokie obroty, a reszte napisałem wyżej.
  • #25
    AWJR1951
    Level 20  
    Jeszcze jedno,czy można na 100% się sugerować ta ilością oleju który miałem w tym zestawie naprawczym?
  • #26
    peterwojtas
    Level 11  
    ile go kolego podałeś? Każdy model ma inną ilość...

    Dodano po 8 [minuty]:

    Szczerze Ci powiem, że nie wiem ile dokładnie ma dostać ten model. Pamiętam proporcje na mniejsze młotki. Ale z tym nie powinno być problemu, ważne żeby ciśnienie wewnętrzne nie wywaliło go przy dłucie, bo jak będzie za dużo to tak zrobi. Jak jest mniej to problemu nie będzie, ważne żeby było wszystko przesmarowane. I moja rada to podać do przekładni smar, a nie pracować na samym oleju. Mobilux jest dobrym samarem do tego. Ustabilizuj obroty i sprawdź kłucie. Jak jest odpowiednie to olej ilość oleju. Te młotki mają dużo większą tolerancję na olej niż mniejsze, bo mają dużą komore na korbowód i tam spływa większość oleju.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Hmmm... Po przemyśleniu dochodze do wniosku, że mogłeś przesadzić z olejem, co powoduje zbyt ciężką pracę młota i zwiększenie obrotów na silniku. Odlej do czegoś olej, tylko nie zabrudź i odpal młot na niewielkiej ilości. Jak odzyska kłucie to nalej doświadczalnie. Z tego co pamiętam puszka hilti ma 1 litr, a to zdecydowanie za dużo.

    Dodano po 5 [minuty]:

    pamiętaj żeby nie odpalić go całkiem na sucho. Najpierw odpal tak jak jest, żeby się przesmarował i wtedy odlej do czegoś reszte. Skręć i sprawdź. Jak odzyska kłucie, dolej około 1/3 litra i powinno być ok. Mniejsze młotki (te76, te804) używają w sumie z przekładnią około 120ml, a ten ma dużo więcej w komorze niż one. Myślę że w granicach 250 powinno być ok.

    Dodano po 13 [minuty]:

    Prosze Kolego. Masz pełny schemat serwisowy swojego Hilti na którym widać, jakie ilości oleju i gdzie masz podawać. Około 63ml do komory, ale czytaj uważnie bo często są strzałki i napisane inne wartości w różnych miejscach maszyny...
    Attachments:
  • #27
    peterwojtas
    Level 11  
    Poprwaka, 67+-3ml

    Dodano po 2 [minuty]:

    Do przekładni 20+-3ml, czyli całkiem inaczej niż pisałem wyżej, za co przepraszam. Te młotki faktycznie pracują prawie na sucho. Odlej olej i strzykawką podawaj odmierzone ilości. Wtedy powinno być wszystko ok.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Po schemacie widze, że masz całkowicie ominiętą elektronikę. Masakra. Kable powinny iść tak jak na ostatniej stronie (11). Z podłączeniem powinieneś sobie poradzić, ale zabawy troche jest. Lutownica w łąpe i do dzieła. Pytanie tylko po co ktoś omijał elektronikę. Bez niej nie będzie pracować jak trzeba bo zapodaje od razu to co w sieci. Nie masz stabilizacji. Możesz jeszcze zrobić układ zbijający napięcie na około 180v, ale musi być jakiś stabilizowany. Powodzenia :) Kable musisz napewno odratować bo kłucia nie będzie.
  • #28
    daniel2401
    Level 1  
    Ile mam wlac oleju do młota hilti TE 500 i czy to moze być olej typu HIPOLIT
  • #29
    peterwojtas
    Level 11  
    Poszukaj kolego service manual w internecie do tej maszyny i tam masz wszystko podane. Pozdrawiam.
  • #30
    AWJR1951
    Level 20  
    Witam.
    Olej TURMOPOL 20HD wlać 68 max.70ml radził bym kupować tylko w oryginalnym opakowaniu,żadne zastępcze.
    Pozdrawiam.