Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

regulator PWM problem z podłączeniem?

llero 11 Jun 2010 13:25 5846 21
Renex
  • #1
    llero
    Level 12  
    Witam!

    Chciałem do silnika napędzającego łódź dorobić regulację prędkości opartą na regulatorze PWM, żeby również można było zmieniać biegi "Przód/Tył".
    Regulator już wykonałem (działa poprawnie), lecz mam problem z podłączeniem tego wszystkiego do kupy.
    Udało mi się wymyślić coś takiego:
    regulator PWM problem z podłączeniem?
    Proszę o sprawdzenie poprawności podłączenia.

    Z góry dziękuję i Pozdrawiam!
  • Renex
  • #2
    Jaduda
    Level 32  
    llero wrote:
    Proszę o sprawdzenie poprawności podłączenia.
    Połączenie jest poprawne.
  • #4
    llero
    Level 12  
    Dzięki Panowie za pomoc ,może jeszcze ktoś mi doradzi ,jak poprowadzić przewód od tego pojedynczego wyłącznika,żeby silnik działał z pełną mocą z pominięciem regulatora,bo gdyby na przykład regulator przestał działać wtedy, mógłbym płynąć pełną mocą z pominięciem regulatora.
    Przyszło mi do głowy coś takiego:regulator PWM problem z podłączeniem?
  • #5
    Anonymous
    Anonymous  
  • Renex
  • #6
    llero
    Level 12  
    tranzystor w regulatorze to BUZ-11 a,tak jak jest na rysunku jest źle?
  • #7
    jdubowski
    Tube devices specialist
    llero wrote:
    tranzystor w regulatorze to BUZ-11 a,tak jak jest na rysunku jest źle?


    Może i dobrze, jeszcze zależy czy obie końcówki "-" regulatora są ze sobą połączone - jeśli jest tam opornik (ograniczenie wypełnienia przy maksymalnym prądzie) to przy takim bezpośrednim połączeniu pozostanie w obwodzie i moze pójśc z dymem (duży prąd rozruchowy przy połaczeniu bezpośrednim).
  • #8
    Anonymous
    Anonymous  
  • #9
    llero
    Level 12  
    Regulator jest zrobiony według tego schematu:regulator PWM problem z podłączeniem? Silnik pochodzi z wentylatora chłodnicy od Poloneza i pod obciążeniem będzie pobierał około 10A.
    Proszę o radę jak ,to najprościej podłączyć żeby ,można było pominąć regulator
    Quote:
    Jeszcze lepszy jest stosunkowo tani IRFP064 ( o r d-s około 0,012Ω
    ;).
    .Czy warto w tym przypadku tego BUZ11 zamienić na IRFP064?
  • #10
    Quarz
    Level 43  
    llero wrote:
    Regulator jest zrobiony według tego schematu:regulator PWM problem z podłączeniem? Silnik pochodzi z wentylatora chłodnicy od Poloneza i pod obciążeniem będzie pobierał około 10A.
    Proszę o radę jak [zbędna spacja],[spacja]to najprościej podłączyć żeby [zbędna spacja],[spacja]można było pominąć regulator
    Quote:
    Jeszcze lepszy jest stosunkowo tani IRFP064 ( o r d-s około 0,012Ω
    ;).[zbędna kropka]
    .[zbędna kropka]Czy warto w tym przypadku tego BUZ11 zamienić na IRFP064?

    Tak, ta zamiana ma sens ... (BUZ11 -> 30A, 50V, 0.040Ohm - IRFP064 -> 70A, 60V, 0.009Ohm).
  • #11
    Anonymous
    Anonymous  
  • #12
    Quarz
    Level 43  
    Motronic wrote:
    Układ ma błąd-bramka powinna być połączona z masą odpowiednim rezystorem, szybciej ulegnie "rozładowaniu"
    Ależ to jest oczywista oczywistość, ale jak będzie podłączona do NE555 - przez R2 - to nie jest ten rezystor tu niezbędnym .. :idea: :D ... choć rzeczony rezystor będzie blokował tranzystor w przypadku przerwania połączenia pomiędzy masami, ale należy go przylutować bezpośrednio do wyprowadzeń tranzystora ... :!: 8-O
    Ten "odpowiedni" rezystor to ok. 10 ...
  • #13
    Anonymous
    Anonymous  
  • #14
    janbernat
    Level 38  
    Można dodać na wyjściu NE555 wtórnik komplementarny na BC227/327- bo jednak to przeładowywanie pojemności bramki prądem 250mA to może być mało.
    Może się tranzystor grzać.
  • #15
    Anonymous
    Anonymous  
  • #16
    Quarz
    Level 43  
    Motronic wrote:
    To raz :) I widzisz Quarz, takie chłopy z wiedzą jak Ty są na forum potrzebne.
    A wiesz Kolego Motronic, dziś dostałem od moda z jednego działów "czarnej polewki" ... :!: 8-O

    Motronic wrote:
    Drugą sprawą może okazać się konieczne zablokowanie D-S jak i końcówek silnika kondensatorem o odpowiedniej pojemności.
    Przy dłuższych doprowadzeniach do silnika może uwidaczniać się ich indukcyjność.
    I nie tylko indukcyjność przewodów, ale samego silnika przede wszystkim, a mechaniczny komutator wraz z przerywającymi szczotkami potrafi "uwalić" i 600V MOS-FETa ... :idea: :cry:
  • #17
    llero
    Level 12  
    Motronic wrote:
    Aby działał pełną mocą nalezy zwierać końcówki D-S V-moska lub jak masz bipolarny to C-E

    .Jeżeli dobrze zrozumiałem ;jak podłącze tak jak na tym schemacie,to będzie dobrze?
    regulator PWM problem z podłączeniem?.
    Tranzystor wymienię na IRFP064.
    Pozdrowienia!
  • #18
    Anonymous
    Anonymous  
  • #19
    janbernat
    Level 38  
    No, ale lutownica do rynien- tak z 1kW.
    Hektar miedzi- i do tego przylutować.
    No i Drapajew- tak z ręki?- bym to zrobił na ploterze.
    P.S.
    Bo mam.
  • #20
    Anonymous
    Anonymous  
  • #21
    janbernat
    Level 38  
    No, nie.
    Proponuję tylko usługę.
    Ploter 1.5x1.5m został zmontowany z kawałków w małym pomieszczeniu- i nawet ładnie działa.
    Ale nie da się go wyjąć z tego pomieszczenia bez totalnej demolki.
    Taki mały błąd w myśleniu.
    To tak jak facet zbudował łódkę na strychu- nie dało się jej stamtąd wyjąć.
  • #22
    Anonymous
    Anonymous