Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Mitronik
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jaki zastosować i jak podłączyć stycznik / przekaźnik ?

zmorales 11 Cze 2010 14:48 6130 3
  • #1 11 Cze 2010 14:48
    zmorales
    Poziom 2  

Witam .
    Na wstępie informuję że nie jestem ani elektrykiem ani tym bardziej elektronikiem , stąd może moje pytanie będzie banalne dla zawodowców . Aktualnie w domu mam remont , ekipa budowlana zrobiła co miała zrobic a ja zajmuję się poprawkami po nich . W związku z tym wpadł mi do głowy taki pomysł , którego nie potrafię rozwiązać . W przedpokoju mam sufit podwieszany , na którym zainstalowane będą trzy lampy ( każda po dwie żarówki ) . Lampy te wyłączane są wyłącznikiem dwu klawiszowym ( jaden klawisz - jedna lampa , drugi klawisz - dwie lamy ) . Dodatkowo , dla efektu ozdobnego chcę zainstalować na brzegach sufitu listwę diodową ( ok. 10 metrów ) i chciałbym aby przy wyłączeniu lamp żarówkowych wyłącznikiem klawiszowym na ścianie , automatycznie włączała się listwa diodowa . Wyłączenie listwy diodowej następowałoby albo gniazdkiem na ścianie lub pilotem . Moje pytanie brzmi , co należałoby podłączyć do instalacji aby wyłączenie światła w lampach żarówkowych automatycznie powodowało włączenie listwy diodowej , a zarazem wyłączenie listwy nie powodowałoby zapalenia z powrotem żarówek . Myślałem czy nie załatwiłby sprawy jakiś stycznik przerzucający zasilanie z jednego odbiornika który jest w tym momencie wyłączony na drugi . Będę wdzięczny za pomoc .

0 3
  • Mitronik
  • #2 11 Cze 2010 15:24
    FastProject
    Poziom 28