Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

sprężarka klimatyzacji - Galaxy 1.9 TDI/90KM 96r.

m_mati 11 Cze 2010 20:12 4439 9
  • #1 11 Cze 2010 20:12
    m_mati
    Poziom 8  

    Witam.
    Jestem po wymianie sprzęgiełka elektrom. i łożyska koła pasowego w sprężarce klimatyzacji. Ale mam pytanie. Czy nakrętka mocująca sprzęgiełko powinna być skręcona na full??? Bo gdy dokręcę na maksa, to sprzęgiełko stoi w miejscu tzn. przy wyłączonym silniku nie można nim ruszyć (czuć meeega duży opór). Po uruchomieniu silnika i nawiewom w trybie ECO sprzęgiełko czasami delikatnie się kręci- pojedyńcze obroty, zaś przy klimie normalnie śmiga. Przy czym całe koło pasowe, tak samo jak rolka alternatora są meeeega gorące (czy to normalne?).
    Z kolei jak odebrałem furę od mechanika, to na trybie eco z koła dochodziło lekkie brzęczenie blaszek (w trybie klimy było cichutko). Zniknęło dopiero jak mocniej dokręciłem nakrętkę i wcisnąłem tam troszkę smaru grafitowego. Ale zastanawiam się, właśnie nad siłą dokręcenia i czy to sprzęgiełko w trybie eco powinno się czasami obracać, czy tez ma stać w miejscu. Jakie są Wasze sugestie?
    Dzięki Pozdrawiam.

    0 9
  • #3 11 Cze 2010 21:20
    m_mati
    Poziom 8  

    Ja sam nie naprawiałem. Samochód był w serwisie klimy. Chodzi o to, że jak go odebrałem, to zaczęło w czasie jazdy w trybie ECO brzęczeć (okresowo). Dlatego po dojeździe do domu sam mocniej skręciłem nakrętkę, psiukłem smaru i wtedy przestało brzęczeć. Stąd moje pytania. Po całkowitym odkręceniu nakrętki sprzęgiełko nie chce się ruszyć - abym mógł je wyjąć. Dlatego zastanawiam się, czy powinienem dokręcić nakrętkę na full, kontrując sprzęgiełkiem, czy też nakrętką samą do pierwszego oporu. Gdy nakrętka dokręcona jest słabiej sprzęgiełko w trybie pracy nawiewów eco częściej łapie pojedyńcze obroty. W serwisie auto było w Wawie a ja mieszkam w Grodzisku, więc mam problem podjechać tym bardziej, ze weekend, próbuję cosik sam zdziałać. Dlatego chciałem się upewnić.

    0
  • #4 12 Cze 2010 09:42
    gajdek419
    Poziom 17  

    wygląda na to, że:
    - zbyt mala szczelina pomiędzy kołem pasowym a tarczą sprzęgła
    - niedokręcona nakrętka tarczy sprzęgła
    To, że okresowo brzęczy świadczy tylko i wyłącznie o tym. Nakrętka powinna być dokręcona na 20Nm (można powiedzieć, że na full).

    0
  • #5 07 Sie 2011 12:08
    bodzior
    Poziom 16  

    Wróć do tego serwisu z reklamacją bo to ich wina.

    0
  • #6 08 Sie 2011 22:45
    sobol350
    Poziom 15  

    Reklaacja!!!.brak podkładki regulacyjnej sprzegła-lub za mała jej grubość(nie poprawna reguacja) skutkuje to wytarciem sprzęgla, okładziny koła pasowego oraz spaleniem cewki kompresora z powodu wysokiej temperatury tarcia( niektórych przypadkach poleci jeszcze "dławica"lub"uszczelnienie czołowe" jak kto woli.

    pozdrawiam

    0
  • #7 09 Sie 2011 21:09
    milejow
    Poziom 42  

    sobol350 napisał:
    Reklaacja!!!.brak podkładki regulacyjnej sprzegła-lub za mała jej grubość(nie poprawna reguacja) skutkuje to wytarciem sprzęgla, okładziny koła pasowego oraz spaleniem cewki kompresora z powodu wysokiej temperatury tarcia( niektórych przypadkach poleci jeszcze "dławica"lub"uszczelnienie czołowe" jak kto woli.

    pozdrawiam

    Ale masz neta, rok poślizgu:D

    0
  • #8 10 Sie 2011 21:06
    sobol350
    Poziom 15  

    Popatrz na post wyżej (kto był pierwszy)??? fakt iplus to nie jest to.Pozdrawiam 3-mcie sie.

    0
  • #10 08 Wrz 2011 08:17
    sobol350
    Poziom 15  

    Ma być tyle żeby sprzęgło nie ocierało o koło,a zarazem szczelina pomiędzy kołem a sprzęgłem była jak najmniejsza. Sam musisz sobie dobrać. Daj nową nakrętkę z teflonem i popraw klejem do gwintów,ponieważ lubią się odkręcać.Podkładki też są specjalne(twarde).
    Dokręć mocno(nie zerwij gwintu) .Pozdrawiam

    0
  Szukaj w 5mln produktów