Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pioneer VSX-407RDS, padl kanal po podlaczaniu komputera

28 Sie 2004 11:08 1402 2
  • Poziom 10  
    Witam
    Wszystko zaczelo sie od zakupu nowej plyty glownej do komputera i podlaczaniu line out audio do amplitunera (niestety zlekcewazylem powage sprawy :) i wtykania wtyczek dokonywalem przy wlaczonych obu urzadzeniach) ... pech, roznica potencjalow itp ... i lekki trzask ... padla karta dzwiekowa na plycie i niestety cos w wzmacniaczu ... co do karty to naciagnalem bogata firme komputerowa, ze sprzedali mi wadliwy sprzet i dostalem nowa plyte ... i teraz ten wzmacniacz ( tu dzialy sie dziwne rzeczy) ... najpierw przestal dzialac kanal prawy tylko na wejsciu na ktorym dokonywalem tego pechowego podlaczenia ( jakies wej DVD) ... na pozostalych wej wzmacniacza type, vcr, cd i tuner wszystko bylo ok ... tzn podlaczylem sobie komputer do vcr i wszystko gralo ....przez tydzien :( ... a pozniej przez konkretnej przyczyny przestal dzialac prawy kanal ze wszystkich zrodel (tzn. jest bardzo wyciszony i trzeszczy).
    ... po zdjeciu obudowy i ogledzinach bez wiekszego rozkrecania moje podejrzenia padly na uklad znajdujacy najblizej wejsc TC9163AN Toshiba (bardzo sie nagrzewa !!!) ... wedlug opisu to chyba wlasnie przelacznik zrodel( ale nie jestem pewien, czy ktos wie ??) ... i teraz pytania, jak myslicie czy to ten uklad moze byc przyczyna awarii, czy cos oprocz tego ? ... moze ktos mial podobny przypadek i mi cos podpowie ... nie mam schematu, oscyloskopu wiec chcialbym sprobowac naprawic najpierw tak na chybil trafil ( ten uklad nie jest drogi wiec mozna zainwestowac) .. ale czy warto, czy moze to byc cos powazniejszego? ... aha, jeszcze dodam ze na wyj sluchawkowym jest tak samo
    pozdrawiam i licze na pomoc
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 24  
    Witam,
    Na 100% uszkodzony jest ten układ scalony (TC9163AN).
    Bardzo częste uszkodzenie w amplitunerach firmy Pioneer.
    Po wymianie powinno być OK.
    Sprawdź też rezystory 330 OHM na wejsciu sygnału (szeregowo z każdym gniazdem sygnałowym).
    Pozdrawiam
    Gobio :)
  • Poziom 2  
    Czy macie może schemat w PDF do Pioneer VSX-407RDS ?? Jeżeli tak to proszę o maila na bluto(malpa)wp.pl.. Dzięki ;-)