Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Lotus Evora 414E - kolejna sportowa hybryda

kamilsos 12 Cze 2010 07:13 1404 2
  • Lotus Evora 414E - kolejna sportowa hybryda

    Wśród producentów samochodów dostrzec można formującą się już od jakiegoś czasu tendencję do produkowania ekologicznych samochodów z zacięciem sportowym. Lotus postanowił nie odstępować swojej konkurencji i stworzył model Evora 414E - nowoczesny samochód rozwijający 414 KM mocy. Pojazd został zaprezentowany na targach motoryzacyjnych w Genewie.

    Lotus Evora 414E - kolejna sportowa hybryda

    Cześć elektryczna to dwa silniki o mocy 207 KM dysponujące momentem obrotowym 400 Nm. Każdy z silników napędza jedno koło niezależnie. Auto zasilane jest przez zestaw baterii litowo-polimerowych, zapewniających wysoką gęstość energetyczną, sprawność, wydajność prądową. Akumulatory są w stanie dostarczyć 100kW mocy wyładowania. Zamontowane są centralnie aby zapewnić stabilność i bezpieczeństwo pojazdu.

    Lotus Evora 414E - kolejna sportowa hybryda

    Maksymalny zasięg to 483 km. Przyśpieszenie do 100 km/h zajmuje nowemu Lotusowi 4 sekundy. Ładowanie baterii zajmuje mniej niż 12 godzin, a pojazd można zostawić na noc podpięte do standardowego gniazdka elektrycznego. Gniazdo ładowania zostało sprytnie ukryte pod tylnim mocowaniem tablicy rejestracyjnej.

    Lotus Evora 414E - kolejna sportowa hybryda

    Dodatkowy zasięg umożliwia silnik Lotus Range Extruder – 1.2 litrowy, 3 cylindrowy, 48 konny silnik nowej generacji specjalnie stworzony do zastosowań w samochodach hybrydowych. Przełączenie się na silnik spalinowy pozwala przejechać dodatkowe 56 km. Podczas pracy silnika spalinowego ładowane są akumulatory co pozwala na częściowy odzysk energii.

    Evora 414E Hybrid została także wyposażona w interesującą technologię o nazwie HALOsonic Internal and External Electronic Sound Synthesis, która imituje dźwięki mocnego silnika rekompensując fanom samochodów sportowych brak tradycyjnego, głośnego, żłopiącego paliwo silnika pod maską, a jak zapewnia producent także zwiększając bezpieczeństwo przechodniów, którzy dzięki dźwiękowi wcześniej zorientują się, że zbliża się do nich jakiś pojazd.

    Projektanci postanowili, że zarówno nadwozie, jak I wnętrze samochodu będzie utrzymane w kolorze miedzi, barwie często kojarzonej z układami elektronicznymi. Satynowe wykończenie pięknie podkreśla ozdobne elementy imitujące obwody elektryczne. Dach przeszklono aż po część, w której umieszczony jest napęd, dzięki czemu można go podziwiać z zewnątrz.

    Fajne! Ranking DIY
    O autorze
    kamilsos
    Poziom 13  
    Offline 
    kamilsos napisał 106 postów o ocenie 23, pomógł 0 razy. Mieszka w mieście Lublin. Jest z nami od 2008 roku.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • #2
    glutek
    Poziom 14  
    nie rozumiem w końcu, dwa silniki łącznie ponad 400 km, a "moc wyładowania" 100kW ?
  • #3
    kamilsos
    Poziom 13  
    To oznacza że baterie są w stanie dostarczyć przez chwilę prąd o wartości około 500A zakładając że ich napięcie znamionowe wynosi 200V (100000W / 200V = 500A). Jest to moc szczytowa i nie ma ona bezpośredniego wpływu na moc mechaniczną pojazdu. Dla przypomnienia moc mechaniczna = praca / czas