Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sprężarka klimatyzacji Megane II 1.9 DCi 2004r.

12 Cze 2010 12:45 7269 6
  • Poziom 17  
    Witam, do spręzarki klimatyzacji dochodzą 2 kable, czarny i pomarańczowy, na którym z tych kabli musi pojawić się napicie aby spręzarka została załączona?
    Pytam gdyż mam problem z klimatyzacją otóż jest napełniona i szczelna, czujnik ciśnienia jest ok.
    Po podlaczeniu sprezarki prosto pod akumulator załącza się lecz chłodzi naprawde bardzo słabo.
    Po włączeniu klimatyzacji (Climatronik) na wyświetlaczu pojawia się napis AC i na pomarańczowy kabel po około 5 sekundach dochodzi napięcie 13-14V, czyli wszystko prawidłowo, zawsze klimatyzacja załączała się z czasem. Na czarnym kablu zaś napięcie jest po zgaszeniu samochodu w na pomarańczowym znika. Aby klimatyzacja zadziałała czy na czarnym kablu musi być napięcie cały czas?

    Rurka na której znajduje się czujnik ciśnienia gazu w układzie po właczeniu spręzarki jest przerażająco goraca również chłodnica, pewnie to normane?
  • Poziom 42  
    Na czarnym ma być masa, na pomarańczowym plus po włączeniu klimy. Rurka po stronie wysokiego ciśnienia może być ciepła ale nie gorąca. Sprawdzić ciśnienie w układzie bo jest za wysokie i wyłącza klimę, wentylator skraplacza włącza się po włączeniu klimy, ile czynnika załadowano do układu?
  • Poziom 17  
    Czynnik ładowany był w zeszłym roku, dzisiaj pojechałem dobić bo klimatyzacja nie działała, gosciu sprawdził i powiedział że nie ma sensu nabijać bo ciecz jest.
    W zeszłym roku klimatyzacja działała, nic nie było teraz nabijane wieć istnieje możliwość ze ciśnienie czynnika się podniosło ?

    masę wziąłem stałą z akumulatora i na kablu czarnym jest napiecie 13-14V oraz na pomarańczowym, czarny kabel Oznaczony B który powinien byc masą tak naprawdę nią nie jest. Sprawdzałem przejście, czarny kabel z masą silnika i nic.

    gdy podałem napięcie na sprężarkę klimatyzacja włącza się, przez 5 sekund leci zimniutkie bardzo przyjemne na aktualną pogodę powietrze po czym po okolo 20 sekund już przestaje mimo pracującej sprężarki.

    Wentylator, hmm gdzie on się znajduję, nic takiego nie słyszę, po załączeniu słychać tylko dość głośne syczenie gazu. wentylator na chłodnicy chyba nie pracuje.

    Dotykając chłodnicy oparzyłem się tak bardzo że muszę chodzić teraz w opatrunku.
  • Poziom 26  
    Jedź do gościa niech odzyska czynnik z olejem, zrobi podciśnienie, załaduje odpowiednią ilość oleju, barwnika, gazu, zrobi test ciśnień, sprawdzi klimę na szczelność i będzie po kłopocie. Z całą pewnością to twój fachowiec to kowal a nie mechanik.
  • Poziom 17  
    Zgadłeś kolego i to dosłownie, robił mi on również auto po wypadku poprostu klepane młotkiem sam bym to lepiej zrobił, kowal :)
    Ale jak mówisz podjade niech zrobi jak mowisz.

    Jeszcze takie pytanie, jeden gościu mowi że do nabicia klimatyzacji potrzeba 2 zaworów w układzie, ten "kowaL" mowi że zrobi się to jednym, tym głównym pod maską. Jaka jest prawda?
  • Poziom 19  
    Przecież Renault ma tylko jeden port. Na niskim ciśnieniu ma zawor od wysokiego ciśnienia , a wysokie sprawdza się komputerkiem diagnostycznym ,tak że samą maszyna klimy dokładnie sie nie sprawdzi. A z opisu wynika że brak jest chłodzenia skraplacza.
  • Poziom 17  
    Panowie dalem rade rozwiązać problem.
    Przyczyną były przerwane kable masowe od sprzęgła sprężarki oraz wentylatora.