Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vectra 1.6i z 90r

krzysiek40 28 Sie 2004 13:08 3546 20
  • #1 28 Sie 2004 13:08
    krzysiek40
    Poziom 22  

    Jak sie uruchamia samodiagnoze? Gdzie jest koputer ukryty?
    I jesli mozny to czy ktos nie moglby mi podeslac (krzysiek400@op.pl) lub zamiescic schemat kabla i jakis programik do diagnostyki tego ayta.

    0 20
  • #2 28 Sie 2004 13:25
    zodiak318
    Poziom 34  

    Jeśli to MULTEC (c16nz, e16nz, c16lz,e16lz) to złącze diagnostyczne jest od strony pasażera pod maską przy podszybiu. Trzeba zewrzeć A i B w złączu , są koło siebie przy brzegu ząłcza im są opisane. A kompa nie trzeba podpinać wystarczy odczytać kod błyskowy kontrolki "check engine".
    Pozdrawiam.

    0
  • #3 28 Sie 2004 17:35
    sigi
    Spec od samochodów

    Złącze diagnostyczne jest w komorze silnika ale po stronie kierowcy a nie pasażera - Zodiak 318 się pomylił w pośpiechu.

    Pozdrawiam.

    0
  • #4 28 Sie 2004 17:58
    zodiak318
    Poziom 34  

    W dokumentacji mam dwie wersje od strony pasażera lub kierowcy, ale zdecydowałem się podać że od strony pasażera z uwagi na typ silnika (autor postu podał że to 1,6), dlatego napisałem "Jeśli to MULTEC (c16nz, e16nz, c16lz,e16lz) to ....."
    Od strony kierowcy jest chyba przy innych pojemnościach, choć głowy sobie uciąć nie dam :D . Pozostaje właścicielowi zajrzeć pod maskę , raczej nie będzie problemów ze znalezieniem "kostki".
    Nie piszę tego złośliwie, w Vectrze nie widziałem na własne oczy więc bazuję na dokumentacji.

    Pozdrawiam.

    0
  • #5 28 Sie 2004 18:49
    sigi
    Spec od samochodów

    Nie zrobiłem tego złośliwie, byłem pewny, że się pomyliłeś.


    Pozdrawiam.

    1
  • #6 28 Sie 2004 20:08
    krzysiek40
    Poziom 22  

    Tak zlacza te sa pod maskaod strony kierowcy. Ale im sie dokladnie nie przygladalem. Czy tam jest jakas lamka czy mam ja przypiac. Tych zlacz to jest 2 lub 3 juz nie pamietam.
    Mam jeszcze pytanie czy jak bedzie jakas usterka i ja zlokalizuje to kompa trzeba zresetowac zeby nie chodzil na awaryjnych mapach czy jak to zalatwic. Pytam bo mam problem z temperatura - wskaznik pokazuje ponizej 40 stopni a przeciez powinno byc ok 90 przy normalnej jezdzie.

    0
  • #7 28 Sie 2004 20:17
    sigi
    Spec od samochodów

    Mostkujesz AiB włączasz kluczyk i czytasz z lampki na tablicy dwu cyfrowe kody, pierwszy trzy razy wyświetli się kod 12 potem nie wiadomo jaki. Dokładnie czytaj i zapisuj.Po odczytaniu wyłącz zapłon i wyrzuć mostek z gniazda.

    Pozdrawiam.

    0
  • #8 28 Sie 2004 20:40
    sigi
    Spec od samochodów

    Wskaźnik temp. nie ma nic wspólnego z kodami błędów. Czujnik temp. znajduje się w głowicy. Zdejmij z niego kabelek zewrzyj z masą i zobacz czy wskazanie poszło na full, jeżeli tak to uszkodzony jest czujnik, jeżeli jest na minimum to przerwa na kabelkach.

    Pozdrawiam.

    0
  • #9 29 Sie 2004 02:12
    marck1
    Specjalista od sprzętów RTV

    Sprawdź to co pisze sigi, jeżeli wszystko będzie w porządku tzn. że masz uszkodzony stabilizator napięcia TCA 700Y - znajduje się on na tablicy wskaźników z tyłu.Z tego co wiem kupno nowego stab. jest raczej niemożliwe, ale można zastąpić go odpowiednikiem np. LM7810 lub innym z serii 7810.Problem jest w tym, że wyprowadzenia w/w są zamienione miejscami(nóżka 1 i 3) no i oczywiście demontaż zestawu wskażników, nie jest to takie trudne ala trochę pracochłonne.
    Zobacz tu:

    http://www.vectra-unlimited.pl/

    Znajdziesz tam wszystko co dotyczy Vectry
    Pozdrawiam.

    0
  • #10 29 Sie 2004 08:15
    sigi
    Spec od samochodów

    Sądzę, że stabilizator dobry, bo nic nie wspomina się o złych wskazaniach ilości paliwa.

    Pozdrawiam.

    0
  • #11 29 Sie 2004 13:01
    marck1
    Specjalista od sprzętów RTV

    Być może, ale jak będzie mało paliwa w zbiorniku to nie zwraca się na to uwagi, dlatego pierwsze co powinien zrobić to to co podałeś wyżej.(wyrażnie o tym napisałem)
    Pozdrawiam.

    0
  • #12 30 Sie 2004 11:24
    krzysiek40
    Poziom 22  

    Czy jesli caly czas wyswietla sie kod 12 tzn ze komp nie zarejestrowal zadnej usterki ?? Jesli chodzi o temperature to zwarcie kabelka do masy powoduje ze wskaznik idzie na max. Tzn. ze uszkodzony jest czujnik?? A czy ktos wie jaka powinna byc rezystancja czyjnika przy 90 stopniach a jaka przy 20 ??

    0
  • #13 30 Sie 2004 11:52
    sigi
    Spec od samochodów

    Tak - komputer nie zapamiętał żadnej usterki i masz zepsuty czujnik.

    Pozdrawiam.

    0
  • #14 30 Sie 2004 13:06
    krzysiek40
    Poziom 22  

    Mam jeszcze pytanie ile taki czujnik bedzie mnie kosztowal i czy mozna jakis zamiennik tam zamontowac?? A tak na marginesie to ile wam takie vectry pala ??
    Czy temperatura a tego czujnika jest zczytywana przez kompa??
    Jesli tek to przy jej zanizeniu auto bedzie wiecej palic??

    0
  • #15 31 Sie 2004 16:39
    marck1
    Specjalista od sprzętów RTV

    Czujnik temp. kosztuje ok. 20 PLN oryginał.

    0
  • #16 31 Sie 2004 17:35
    krzysiek40
    Poziom 22  

    No tak ale o rezystancji czujnika lub jego chrakterystyce nikt nie moze nic napisac?? Wtedy moglbym doklednie sprawdzic swoj.

    0
  • #17 31 Sie 2004 20:24
    zodiak318
    Poziom 34  

    Nie wiem jak w oplu ale w vw jest tak :
    przy 20 stopniach C rezystancja ok 2 kilo
    przy 80 stopniach C rezystancja ok 200 omów

    Sądzę że w oplu powinno być podobnie.

    0
  • #18 31 Sie 2004 22:09
    krzysiek40
    Poziom 22  

    A czy czujnik ten ma stecznosc z plynem chlodzacym?? Chodzi mi o to czy po jego wykreceniu nie bedzie mi leciec plyn.

    0
  • #19 31 Sie 2004 22:20
    sigi
    Spec od samochodów

    Różnie jest w oplach, jedne mają styczność z płynem inne nie - skąd ta wątpliwość.

    Pozdrawiam.

    0
  • #20 31 Sie 2004 23:25
    krzysiek40
    Poziom 22  

    bo nie wiem czy wpierw spuscic plyn z chlodnicy czy nie

    0
  • #21 31 Sie 2004 23:29
    sigi
    Spec od samochodów

    Nic nie spuszczaj - czujnik wymieniaj na zimnym silniku, wyleci ci najwyżej naparstek.Ten czujnik ma styczność z płynem jak by ktoś się pytał.
    Pozdrawiam.

    0