Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ogromne zużycie oleju w silniku 2.5 td Iveco Daily

lordjim78 12 Jun 2010 20:09 8883 13
  • #1
    lordjim78
    Level 10  
    Witam.
    Mam następujący problem, chodzi o ogromne zużycie oleju w silniku.
    Opiszę teraz co naprawialiśmy.
    Wymieniliśmy uszczelniacze na zaworach, co się okazało po rozebraniu głowicy, że w remontowanym silniku nie było ich wcale, założyliśmy więc nowe. Zmieniliśmy pierścienie, założyliśmy Goetza( chyba jakoś tak się nazywały) i wymieniliśmy panewki. Wymieniliśmy także turbinę i co się okazało, że po remoncie silnik bierze więcej oleju niż przed nim mimo, że w remontowanym silniku nie było uszczelniaczy i pęknięte były dwa pierścienie. Silnik chodził do końca i brał mimo tych pękniętych pierścieni 5 litrów na miesiąc, to przy tonażach jakie wozi nie było aż tak drastyczne, no ale chcieliśmy zmniejszyć pobór a co się okazało sami widzicie. Teraz zużywa 5 litrów na dwa kursy czyli jakieś 50 kilometrów przy tonażu 2500 kg. Proszę o jakąś radę , bo już nie wiem co robić. Silnik jest z roku 1992.



    Dodano po 3 [minuty]:

    Dodam jeszcze, że nie ma żadnych wycieków, sprawdzaliśmy odmę, uszczelki na misie, głowicy, gdzie się dało jedyne co dziwi to że pod miską olejową korek spustu oleju jest spocony. Ehhhh ale to pewnie nic takiego, błądzę już po omacku.
  • #2
    magnum460
    Level 14  
    Zdejmij wąż za turbiną do kolektora ssącego i zobacz czy ta turbina po remoncie nie pcha tam oleju, który przedostaje się ze smarowania turbiny. Druga z możliwości to nowe pierścienie na stare tuleje co daje marny efekt a co gorsze to też jest możliwe że są obrócone pierścienie i efekt będzie dokładnie odwrotny do zamierzonego. Może też być pęknięta głowica ale to mało prawdopodobne ponieważ wcześniej nie brał tyle oleju. Sprawdź turbinę bo to bez ingerencji a później zostaje głowica do góry, ja stawiam na pierścienie, a z ciekawości- nie wymieniliście tulei czy tłoki pracują bezpośrednio w bloku.
  • #3
    lordjim78
    Level 10  
    A więc tak turbina nie pcha oleju do kolektorów. Co do pierścieni fakt nie wymienialiśmy tulei bo mechanik stwierdził, że są dobre, a pierścionki ustawiliśmy tak żeby każdy miał inną pozycję na tłoku i według schematu " top" - to do góry. Głowica różni się teraz tylko tym, że ma uszczelniacze zaworów a wcześniej nie miała. Nie jest popękana. Silnik przy docieraniu wziął tylko śladowe ilości oleju a teraz to masakra. Czy mogło dojść już do przegrzania pierścieni po tak krótkiej eksploatacji stan oleju był na bieżąco monitorowany. Silnik jest dwa tygodnie po naprawie. A może ująć mu trochę mocy z turbiny. No tak zapomniałem dodać że oleju napędowego też zaczął więcej łykać.
  • #4
    bartez844
    Level 20  
    pierscienie do wymiany
  • #5
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    bartez844 wrote:
    pierscienie do wymiany

    Za takie porady powinno się banować. Pierścienie założone na "pałę", dobrane tylko w/g średnicy cylindra, bez spasowania z kanałem tłoka. W tej chwili silnik do kompleksowego remontu - z wymianą tłoków i tulei włącznie, inaczej nic tego nie będzie.
  • #6
    lordjim78
    Level 10  
    Oki dzięki wszystkim za porady. Ogólnie rzecz ująć błąd mechanika tylko teraz koszty naprawy będą straszne ehhh taki to już los poczciwego człowieka. Spróbuję jeszcze raz wymienić te pierścienie tylko teraz tak jak należy z tulejami i tłokami zobaczymy co z tego wyniknie. Ach te turbo same kłopoty. Pozdrawiam LordJim78 i dziękuję za pomoc.
  • #7
    lordjim78
    Level 10  
    Hmmm skonsultowałem się jeszcze z jednym mechanikiem i stwierdził, że może to być przyczyna głowicy, źle ustawionych zaworów. Fakt po założeniu uszczelniaczy jeden z zaworów klekotał i mechanik mi go ustawiał a czy to dobrze zrobił tego nie wiem , tyle tylko, że nie klekocze i fakt od tego momentu olej zaczął znikać w zastraszającym tempie - czy źle ustawione zawory mogą być przyczyną takich objawów ?
  • #8
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    lordjim78 wrote:
    czy źle ustawione zawory mogą być przyczyną takich objawów ?

    Nie, nie mogą - powiedz temu mechanikowi że jest idiotą. Czasem zdarzały się wyrobione, bądź cofnięte prowadnice zaworów i one potrafiły być przyczyną takich objawów. Ale raczej u Ciebie - tutaj na 90 - kilka procent to co wyżej napisałem.
  • #9
    lordjim78
    Level 10  
    Oki dzięki, więcej już się nie doszukuje. Zrobię tak jak napisałeś.
  • #10
    Megawe
    Level 34  
    Jakie założyliście pierścienie olejowe ?
    Jeżeli 3 częściowe tzn. 2 pierścienie oddzielne i sprężyna to postaraj się o jednolite pierścienie ze sprężyną.
  • #11
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Megawe wrote:
    postaraj się o jednolite pierścienie ze sprężyną.

    O ile takie były przewidziane do tego silnika i są w zasięgu. Zresztą 3 komplet na te same tłoki? To nie ma prawa być dobrze.
  • #12
    lordjim78
    Level 10  
    Założone były trzy pierścienie dwa oddzielne i jeden ze sprężyną co ciekawa zmierzyliśmy dzisiaj ciśnienie i wynosi ono na każdym tłoku po 25 a z odmy kopci jak szalony. Ciśnienie to wydaje mi się prawidłowe przy tym roczniku silnika i jego wyeksploatowaniu, ale oczywiście mogę się mylić, jeśli nie to dlaczego tak kopci z odmy.
  • #13
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Taką wspaniałą kompresję w cylindrach zapewnia w tej chwili nie zgarnięty z gładzi olej. Zupełnie nie rozumiem po co tyle piszesz - chyba tylko po to żeby Cię pocieszyć. Pruj silnik, nie ma innej rady.
  • #14
    lordjim78
    Level 10  
    Odpowiedziałem tylko na pytanie a że jestem dociekliwy chcę po prostu wykluczyć wszystkie inne możliwości, a chyba innych tak naprawdę nie ma. Fakt liczyłem po cichu, że może to coś innego, bo znowu rozbierać silnik i znowu narażać się na koszty no ale to na pewno lepsze niż inwestowanie w olej :cry:

    Dodano po 2 [minuty]:

    Dzisiaj przechodzę do działania, napiszę po remoncie czy to pomogło.