Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Thalia 1,4 8V zamek centralny i awaryjne

panda25 12 Jun 2010 23:33 5607 7
  • #1
    panda25
    Level 10  
    Witam,
    szukałem na forum, ale tego nie znalazłem.
    Otóż dzisiaj pojawił się problem - przy zamykaniu samochodu pilotem zwykle mrugają światła awaryjne (zamknięcie - 2 razy, otwarcie - jeden raz). Dzisiaj awaryjne przestały mrugać do mnie. Zamek się zamyka.
    Dodatkowy objaw - nie gaśnie lampka podsufitowa (normalnie gaśnie po odpaleniu silnika, albo bodajże minutę po zamknięciu drzwi).
    Wyjąłem wszystkie bezpieczniki i próbowałem naocznie cos stwierdzić. Nic nie stwierdziłem.
    W kilku newralgicznych miejscach (odpowiadających za zasilenie lampki sufitowej, centralny zamek, moduł zespolony, elektryczne blokowanie drzwi) podmieniłem na próbę bezpiecznik - bez efektu.
    Proszę o sugestie
    I pozdrawiam
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • Helpful post
    #2
    tomrom1985
    Level 30  
    Moim zdaniem musisz dokładniej sprawdzić centralkę CZ
  • Helpful post
    #3
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Sprawdź wyłączniki krańcowe.
  • #4
    panda25
    Level 10  
    Dziękuję za podpowiedzi. Pytanie tylko, czy jaki lajkonik w tych sprawach mam co w ogóle grzebać przy tym? Czy raczej zdać się na elektryka?
  • Helpful post
    #5
    milejow
    Level 43  
    Jak masz podstawowe pojęcie o elektryce to do dzieła. Krańcówki podają masę, gdy wszystkie drzwi są zamknięte to po zadziałaniu zamka, kierunki migną, przy którychkolwiek otwartych zamek zamknie ale kierunki nie potwierdzą tego. Będziesz mieć problem z wymontowaniem krańcówek ze słupków, zatrzaski trzymające to prze.......a sprawa
  • #6
    panda25
    Level 10  
    Dziękuję za odpowiedź.
    Mam MOCNO podstawowe pojęcie o elektryce, choć logika wcześniej mi podpowiadała, że skoro pilot zamyka, a światła nie mrugają - to może być problem albo niedomkniętych drzwi (sprawdziłem, albo zamknięcie obwodu (co na jedno chyba wychodzi?).
    Natomiast zastanawia inna sprawa - świecąca stale lampka podsufitowa?
    Jak to powiązać z brakiem masy?
  • #7
    milejow
    Level 43  
    Jak thalia rocznik 02 i wyżej to lampka świeci po zamknięciu drzwi jakiś czas, chyba, że włączysz zapłon to gaśnie natychmiast i to jest prawidłowe. Sprawdź, po otwarciu których drzwi lampka się nie zapala. Przy sprawnych krańcówkach, po zamknięciu pilotem, lampka ma zgasnąć natychmiast
  • #8
    panda25
    Level 10  
    Witam!
    Przepraszam, że dopiero teraz kończę wątek.
    No cóż, mieli rację Ci, co stawiali na wyłącznik krańcowy (drzwi kierowcy).
    Acz to nie koniec problemów pd hasłem "elektryka u Turka". Bowiem w międzyczasie zaczęła się historia z klimatyzacją, która potrafi się zbuntować i nie włączyć, by po jakimś czasie jazdy jednak uznać, że da trochę chłodu (tzn. włącza się)
    A nie dalej jak dzisiaj włożono mi nową krańcówkę, wróciłem do domu i zauważyłem, że ...nie działa mi zamek przy bagażniku (spod pilota). Podjechałem do mechanika, zauważył, że jeden z kabelków był zerwany. Zlutował, ale nie rozwiązało to problemu. Więc czekam na następną wizytę, bo jak uznał - trzeba jednak przejrzeć całą "ścieżkę" (pomiar na "wylocie" wskazuje ponoć na problem w elektryce, a nie siłowniku).
    Summa sumarum - pewnie szlag bierze to Clio. Nadchodzi 7 lat na liczniku, wcześniej niewielkie problemy, z pamiętanych - dwukrotnie czujnik położenia wału (taka pierdółka co to nie pozwalała silnika odpalić), teraz dojdzie chyba zawieszenie (stęka, skrzypi i piszczy), ale to raczej normalne zużycie.