Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 306 1.9 TD, Problem z zaplonem, dymi

Teddy_71 13 Cze 2010 14:48 3579 6
  • #1 13 Cze 2010 14:48
    Teddy_71
    Poziom 8  

    Witam serdecznie.
    Od momentu kiedy oddalem pompe paliwowa do uszczelnienia(cieklo z niej) i ponownym jej wlozeniu zaczely sie problemy z odpalaniem(dodam, ze pompa byla robiona w Sobotce(Diesel Service) a wkladana byla przez znajomego mechanika. Mianowice na zimnym silniku(z rana) auto odpala jakby na 3 gary i przy czym dymi na bialo. Na cieplym odpala odrazu. Dowiedzialem sie, ze moze to byc wina zle ustawionego zaplonu, koncowki wtryskow moga przelewac( przed uszczelnianiem pompy auto odpalalo normalnie), badz swiece zarowe do wymiany. Swiece byly wymieniane rok temu, 4 dni temu ustawiany mialem zaplon( robiony w warsztacie metoda na "sluch") Pomoglo na 3 dni( tem. na dworze powyzej 20 stopni rano), dzis juz znowu to samo + 4-5 sek krecenie zanim auta zalapalo(opady deszczu w nocy i tem 13 stopni z rana). Akumulator wymieniany 2 tyg temu. Dodam, ze po wymianie akumulatora i przy podwojnym grzaniu swiec auto zapalalo od reki przez okres 5 dni.
    Gdzie, moze tkwic problem? czy w tych koncowkach, czy mozliwe, ze zle zostal ponownie ustawiony zaplon? prosze o pomoc

    0 6
  • Sklep HeluKabel
  • #2 13 Cze 2010 15:17
    coperfild
    Poziom 32  

    witam piszerz ze po odpaleniu dymi na biało czyli nie spala paliwa sprawdz wtryski i ciśnienie na cyl.

    0
  • Sklep HeluKabel
  • Pomocny post
    #3 13 Cze 2010 18:24
    zbyniuś
    Poziom 26  

    To że świece były wymieniane rok temu nie znaczy że są dobre trzeba je sprawdzić to podstawa

    0
  • Pomocny post
    #4 13 Cze 2010 19:09
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 13 Cze 2010 22:26
    kwok
    Poziom 39  

    świece możesz sprawdzić ale raczej stawiam na wtryskiwacze ale najbardziej stawiam na zasilanie świec (jego brak)
    dlaczego wtryskiwacze skoro przed były dobre:
    1 zakład w którym naprawiano pompę testował ją na szajsownym/brudnym paliwie którego pewna ilość pozostała w pompie i zaraz po zamontowaniu poszła do wtryskiwaczy co je załatwiło (mało prawdopodobne)
    2 podczas montażu nie zachowano zasad higieny i dostał się brud do wtryskiwaczy (nie wiem jaki mechanik ale różne rzeczy w życiu widziałem)
    3 podczas montażu/demontażu został odłączony/uszkodzony przewód do świec - sprawdzić czy faktycznie zasilanie świec jest (prawdopodobieństwo równe z powyższym)

    0
  • #7 17 Cze 2010 18:10
    Teddy_71
    Poziom 8  

    Powodem były 3 spalone świece. grzał tylko na 1. Dziekuje za pomoc

    0