Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
PLC Fatek
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mirlight 2 (Domowy Ambilight o ulepszonej konstrukcji)

mirley 13 Cze 2010 15:19 29796 54
  • Mirlight 2 (Domowy Ambilight o ulepszonej konstrukcji)

    Witam

    Chciałbym dzisiaj przedstawić mój ostatnio zakończony projekt. Przedstawiony układ jak sama nazwa wskazuje jest domowej konstrukcji Ambilight'em. Jest to druga wersja opisywanej w ubiegłym roku Mirlight'a (http://mirley.firlej.org/mirlight) wyposażona w kilka modyfikacji. Całość oparta jest o mikrokontroler jednoukładowy ATMEGA16 i zestaw trójkolorowych diod LED. Urządzenie składa się ze sterownika i połączonych z nim modułów diodowych, po trzy diody połączone równolegle. Mirlight 2 posiada 8 niezależnych kanałów generujących barwy w zależności od średniego koloru na brzegach ekranu. Posiada również dodatkowe wyjście dla ostatniego kanału, przez co można podłączyć dwa moduły u dołu ekranu. Łączność z komputerem zapewnia interfejs USB przez wbudowany konwerter USB<->RS-232 firmy FTDI. Oprogramowanie sterujące zostało napisane w języku Python i działa z powodzeniem pod systemem Windows i Linux (Testowane było pod Archlinux i PLD Titanium, w wersjach 64-bitowych). Program sterujący umożliwia zdefiniowanie obszarów uśredniania koloru dla każdego z kanałów, oraz konfigurację szybkości przejść kolorów, potrzebną, gdy obraz na ekranie zmienia się bardzo szybko. Dodatkowo urządzenie ma możliwość odbioru transmisji RC5 i sterowanie odtwarzaczem filmów. Działanie zarówno części sprzętowej, jak i programu uległo znacznej poprawie. Odświeżanie kolorów jest teraz zdecydowanie szybsze, przy jednoczesnym wyeliminowaniu błędów w transmisji.

    Mirlight 2 (Domowy Ambilight o ulepszonej konstrukcji)

    Sercem układu sterownika jest mikrokontroler U1 (ATMega16) wraz z rezonatorem kwarcowym X1 (16MHz) i kondensatorami C1 (22pF) i C2 (22pF). Złącze Prog umożliwia zaprogramowanie mikrokontrolera bez wyjmowanie procesora z podstawki. Układ U3 (FT232RL)jest konwerterem USB-RS232. Zapewnia on bezproblemową pracę pod wszystkimi systemami operacyjnymi i jednocześnie sam dba o poprawność transmisji po USB. Zarówno po stronie programowej jak i sprzętowej jego obsługa jest identyczna jak portu szeregowego. Złącze USB1 jest klasycznym gniazdem USB B, stosowanym w większości sprzętu komputerowego. Kondensatory C9 (10nF), C10 (100nF) i C11 (4,7uF) filtrują napięcie zasilania dla układu U3. Rezystory R4 i R5 są pomocne przy badaniu podłączenia kabla do portu USB, gdyż cały układ zasilany jest z zewnętrznego zasilacza 5V. R4 podciąga stan portu mikrokontrolera do potencjału masy jak wtyczka jest odpięta, a R5 uniemożliwia zasilanie procesora poprzez wyprowadzenie portu w przypadku gdy zewnętrzny zasilacz jest odłączony. Rezystory R2 (4,7k) oraz R3 (10k) odpowiedzialne są za dopasowanie poziomów logicznych miedzy standardami 5V i 3.3V (zwykły dzielnik rezystancyjny) oraz sterowanie wejściem reset układu U3. Dzięki temu niezależnie czy najpierw zostanie włączony kabel USB a potem włączone będzie zasilanie, czy odwrotnie, komputer poprawnie wykryje urządzenie w systemie. Złącze Z1 jest miejscem podłączenia zasilania 5V, przeważnie bezpośrednio z zasilacza w komputerze, gdyż taka ilość diod może w skrajnym przypadku pobierać prąd większy niż 1,6A. Kondensatory C5-C6(100nF) oraz C3-C4(100uF) filtrują napięcie zasilania. W drugiej wersji Mirlight'a zmienione zostały moduły diodowe na takie ze wspólną anodą. Uprościło to konstrukcję buforów wyjściowych poprzez zastosowanie układów U4-U6 (ULN2803). Kanały podłączone są do sterownika za pomocą tasiemek 10 żyłowych za pośrednictwem popularnych złącz FD10 i wtyczek FC10 (FC1- FC8, FC8B). Tak duże złącze zostało wybrane ze względu na łatwość montażu takich tasiemek i brak konieczności lutowania przewodów. W przypadku przeróbki czy wymiany kanału, wystarczy wyciągnąć wtyczkę. Rezystor R1 (220R) oraz kondensator C7 (100uF) stanowią obwody zasilania dla odbiornika podczerwieni U2 (TSOP1736).





    Mirlight 2 (Domowy Ambilight o ulepszonej konstrukcji)

    Diody D1-D3 wykonane w technologii SMD stanowią podstawę dobrego działania układu. Rozpraszanie barw w takich diodach jest znacznie lepsze niż w odpowiednikach do montażu przewlekanego. Rezystory R1-R9 ograniczają prąd poszczególnych struktur LED. R1, R4 i R7 (180R) mają mniejszą wartość aby zapewnić jednakową moc świecenia wszystkich barw (widzianą przez oko). Pozostałe rezystory mają wartość 330R. Wartości tych elementów mogą być zmieniane, w zależności od zastosowanych diod, tak aby zapewnić odpowiedni prąd na każdą ze struktur LED.

    Montaż sterownika nie jest trywialny ze względu na obecność układu w bardzo małej obudowie SSOP28. Trzeba tutaj bardzo uważać przy wykonywaniu samej płytki, jak potem przy lutowaniu układu, zwracając uwagę na to aby zamontować go poprawnie (można skorzystać z rysunku montażowego w odbiciu lustrzanym bo układ jest od spodu). W drugiej kolejności należy wlutować wszystkie zworki (6 sztuk) oraz rezystory. Pod układ U1 dobrze jest dać podstawkę, podobnie jak pod bufory U4-U6. Kolejność pozostałych elementów jest dowolna, z tym że złącza FD10 dobrze jest zamontować na samym końcu.

    Wykonanie płytek z diodami wymaga zastosowania cienkiego laminatu, np 0.8mm, gdyż wtedy będzie można lekko wygiąć dany kanał i dopasować do krzywizny monitora. Montaż paneli diodowych (9 sztuk) nie jest trudny ale pracochłonny, gdyż wymaga przylutowania wielu elementów. W tym wypadku jest wiele możliwości montażu. Można wlutować rezystory klasycznie od strony elementów, a diody od strony ścieżek, lub wszystkie elementy umieścić po stronie ścieżek, jak pokazują fotografie. Złącze na taśmę (kątowe) musi być przylutowane od strony druku, i wymaga to niewielkiej wprawy i cienkiego grota lutownicy. Poza tym montaż płytek z diodami nie sprawi żadnego problemu.

    Zdjęcia projektu:
    Mirlight 2 (Domowy Ambilight o ulepszonej konstrukcji) Mirlight 2 (Domowy Ambilight o ulepszonej konstrukcji) Mirlight 2 (Domowy Ambilight o ulepszonej konstrukcji) Mirlight 2 (Domowy Ambilight o ulepszonej konstrukcji) Mirlight 2 (Domowy Ambilight o ulepszonej konstrukcji) Mirlight 2 (Domowy Ambilight o ulepszonej konstrukcji) Mirlight 2 (Domowy Ambilight o ulepszonej konstrukcji)



    Konstrukcja mechaniczna układu nie sprawia tyle problemów jak miało to miejsce dla wcześniejszej wersji projektu. Mirlight 2 nie wymaga żadnej obudowy, a same płytki mogą być przymocowane do monitora za pomocą taśmy do luster (super mocna taśma dwustronna o strukturze piankowej). Z tego też powodu płytki paneli diodowych lepiej jeśli nie mają żadnych rezystorów po stronie elementów. Umożliwi to łatwe przyklejenie ich do monitora. Dodatkowo cienki laminat z którego zostały wykonane panele diodowe, umożliwi dopasowanie kształtu płytki do krzywizny z tyłu monitora.

    Prowadzenie przewodów taśmowych należy dokładnie przemyśleć, żeby jak najmniej zakłócały one normalne użytkowanie monitora (np ni zasłaniały otworów wentylacyjnych itp). Aby uniknąć zbędnej plątaniny kabli sterownik powinien znaleźć się możliwie w środkowej pozycji za monitorem. Zdjęcia projektu przedstawiają propozycję montażu.

    Po wykonaniu układu sprzętowego należy ściągnąć oprogramowanie:
    http://github.com/downloads/grizz-pl/mirlight/winexe_mirlight08beta.zip


    Strona domowa projektu:

    http://mirley.firlej.org/mirlight2

    Proszę o uwagi, opinię itp

    Ps. Wszystkie pliki które są wymagane do działania układu są już umieszczone. Proszę o przeniesienie tematu do działu w którym go założyłem


    Fajne!
  • PLC Fatek
  • #2 13 Cze 2010 17:49
    tomekk_nt
    Poziom 9  

    Elegancka sprawa. A jak to wyszło cenowo?

  • #3 13 Cze 2010 17:52
    mirley
    Poziom 17  

    Sprawa nie jest tania bo same diody wyniosły mnie około 80zł, pozostałe części to ATMEga16 i elementy dyskretne i mnóstwo złącz. razem myślę że w 200zł się zamknie za same części.

    Dużo czasu zajmuje robocizna i to jest główną trudnością. Dodam dziś wieczorem albo jutro zdjęcia z działania układu bo jeszcze nie zdążyłem zrobić

  • #4 13 Cze 2010 23:48
    michal.bedzin
    Poziom 15  

    Znowu piękny projekt. Jak dokładnie wygląda praca układu pod linux'em. Działa on pod Wine bo w linku znalazłem wyłącznie .exe? Czy może jakiś inny sposób jest wykorzystany? (Nie znam wymienionych przez Ciebie dystrybucji - korzystam z dystrybucji debianowych - Debian/Ubuntu)

  • #5 14 Cze 2010 00:41
    Duch__
    Poziom 31  

    Witam

    Zastosowanie Atmegi16 było podyktowane tylko i wyłącznie odpowiednią ilością wyprowadzeń, gdyż patrząc po objętości kodu wnioskuje że zajmuje on raptem kilkanaście procent pamięci flash procesora?

    Czekam niecierpliwie na film z działania układu :D

    Pozdrawiam Duch__

  • PLC Fatek
  • #6 14 Cze 2010 01:31
    mirley
    Poziom 17  

    Praca pod linuxem wygląda tak samo, na github'ie są w zakładce source całe źródła programu w pythonie. A obsługa tego języka pod linuxem to podstawa, więc myślę że problemu pod ubuntu czy debianem nie będzie. Trzeba doinstalować pakiet PySerial, natomiast jeśli chodzi o sterowniki do układu FTDi to pod archlinux i pld nie było nic wymagane, poprostu po wpięciu wtyczki pojawiło się urządzenie typu tty....

    Tworzenie exe było konieczne bo z doświadczenia wiem że potem inni mają problem wpisać pod windowsem w konsoli polecenie wywołujące program w pythonie :)

    Użycie atmegi podyktowane potrzebą zastosowania wielu pinów, multipleksować się za bardzo nie da bo jasność spada.

  • #7 14 Cze 2010 02:43
    markovip
    Poziom 34  

    Po długim czekaniu i nieudanej próbie uruchomienia pierwej wersji Mirlighta (sprawka Win Vista 64bit i PySerial), w końcu się doczekałem!

    Jako że Twoja stroną Mirley wywala błąd 404 i nie mogę sprawdzić, zapytam - czy uC z poprzedniej wersji będzie działał tak samo z tą?

    Los chciał, że zaplanowałem zbudować moduły LED, bazując na technologii SMD i w tamtym roku zakupiłem identyczne diody LED. (możesz podać mi referencję Twoich?)

    Jeżeli wszystko pójdzie dobrze, jutro płytka ląduje pod młotkiem. :)
    I tu moje pytanie, można liczyć na inny format z mozaikami ścieżek? Niestety do frezarki CNC wchodzą tylko pliki z rozszerzeniem gerbera (.gbr). Mogę je eksportować np. z programu NI Ultiboard v11 (.ewprj). Jest jakaś nadzieja? Ewentualnie .dfx?


    Oczywiście gratuluję udanej konstrukcji i samozaparcia w dążeniu do ulepszeń.
    Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi.

  • #8 14 Cze 2010 07:53
    mirley
    Poziom 17  

    Mikrokontroler jest ten sam ale program musisz wymienić, ten nowy działa całkowicie lepiej.

    Diody LED kupiłem na aukcji internetowej, nie było tam żadnej karty katalogowej czy modelu poza informacją "LED smd plcc 5060 3x Chip"

    Co do ścieżek to nie udostępniam plików do automatycznej produkcji płytek

  • #9 14 Cze 2010 09:09
    wojlej
    Poziom 17  

    A nie można byłoby zintegrować tego systemu z monitorem? Bez potrzeby połączenia przez USB? Żeby układ sam, pobierając informacje z monitora sterował diodami? Tak jak jest to w fabrycznym ambilight. Wtedy można by zbudować coś takiego dla telewizora plazmowego czy LCD.

  • #10 14 Cze 2010 10:20
    Mad Bekon
    Poziom 23  

    Na +: Efekciarskie, sprawne, powoduje że robi się WOW.

    Na -: Za duże.

    Uważam, że układ można było sporo zminiaturyzować korzystając choćby z wersji SMD zastosowanych układów.

    Dodatkowo ilość tych kabli oraz to, że kolega zastosował złącza 10 pinowe dla 4 potrzebnych pinów jakoś nie przypadło mi do gustu.

    Uważam, że lepszym rozwiązaniem byłoby zastosowanie rejestrów przesuwnych na każdej z płytek z diodami i puszczenie magistrali od płytki do płytki.
    Gdyby się to czasowo nie wyrabiało, można by zastosować jakieś malutkie tanie mikrokontrolerki które przyjmowałyby informację jaki kolor mają wyświetlać a PWM realizowały samodzielnie.

    Na płytkach z diodami jest dużo miejsca, spokojnie można było wsadzić 6 tranzystorów SMD (3x2) i pominąc ULNy.

    To tyle z moich przemyśleń.

    Na konieć na duży +:
    Zastosowanie Pythona dzięki czemu kod jest przenaszalny bezproblemowo. Sam używam linuksa i windowsa, więc wybieram rozwiązania przenaszalne.

    Pozdrawiam

  • #11 14 Cze 2010 11:46
    piotrva
    Moderator na urlopie...

    Cóż, bardzo duży plus za pomysłowość i wykonanie.
    Przychylę się jedynie do tego, aby układ nie wymagał podłączania do komputera, tylko współpracował z samym telewizorem, tak aby można było używać tego urządzenia także oglądając telewizję, czy film poprzez kino domowe.
    Choć szczerze sam nie mam pomysłu jak można by to zrobić...

  • #12 14 Cze 2010 14:07
    owocowy89
    Poziom 20  

    Uważam tak samo jak piotrva. Chętnie podkusił bym się o zrobienie czegoś takiego, ale jeśli dałoby się uzyskać taki efekt z sygnału RGB, wtedy miałbym ambilight bez komputera, a to dla mnie ważne, bo telewizor oglądam, ale jeśli chodzi o filmy z komputera, to prawie że nigdy.. No ale jak ktoś ogląda z komputera to bardzo ciekawe urządzonko.

  • #13 14 Cze 2010 15:45
    Dawid_20
    Poziom 17  

    Wykonanie tego pod zwykły TV jest raczej mało realne. Przedstawione rozwiązanie jest idealne dla osób posiadających duży monitor, lub dla HTPC (śmiesznie by to wyglądało przy CRT:]). Osobiście bardzo rzadko oglądam TV, a telewizor właściwie pracuje tylko pod HTPC, więc mógłbym się pokusić o to miłe dla oka rozwiązanie, niestety póki co czasu brak;/

  • #14 14 Cze 2010 19:12
    mongoł2000
    Poziom 18  

    Świetny projekt!Wykonałem wcześniejsze Twoje wersje Mirlight, z tą różnicą że użyłem kwarc 18,432(przekłamania zerowe ponoć) oraz wszystko zrobiłem na 3 płytkach : góra i dwa dołączane po bokach. Warto właśnie wszystko zrobić w smd i zminimalizować wymiary, następnie można elegancko wszystko zmieścić w rurce pcv z wyciętymi otworami na diody. Też nie podoba mi się że trzeba mieć zewnętrzne źródło zasilania, dla kogoś kto używa laptopa do oglądania filmów to strasznie niewygodne, może nastepna wersja będzie używać multipleksowania aby ograniczyć prąd a wtedy byłoby możliwe korzystanie tylko z USB?

  • #15 14 Cze 2010 22:22
    mirley
    Poziom 17  

    Co do tych wszystkich uwag i propozycji:

    1. Nie ma mowy o integracji tego z monitorem..... nie wyobrażam sobie w jaki sposób miałbym czytać sygnał z DVI lub HDMI. Przynajmniej narazie nie rozwiązałem tego problemu... dodatkowo jest na ostatnim miejscu bo każdy komp ma USB i nie problem to podłączyć. Problem za to jest z uśrednianiem kolorów w mikrokontrolerze, jak w pierwszej wersji programu która powstała to mój procesor był zajęty na 50%, cieszyłem się że nie 100% zanim nie przypomniało mi się że mam core2duo :).... teraz już jest lepiej bo QT4 jest w tym dobre.

    2. Co do wielkości i dużych złącz i elementów. Oczywiście że można użyć elementów SMD, to co tu przedstawiam to jest tylko propozycja. Tylko należy się zastanowić czy ma to sens w przypadku gdy płytka i tak musi mieć te 12cm albo więcej żeby diody rozstawić..... przy sterowniku owszem można by dać SMD..... Jest jeszcze jeden powód dlaczego jest jak najwięcej zwykłych elementów... zwiększa to szanse że ktoś to zrobi i pomoże w testowaniu i ulepszaniu projektu. Duże złącza 10 pinowe..... nie znalazłem złącz na tasiemkę 4 pinową :) a nie mam zamiaru korzystać z złacz śrubowych, lub takich na goldpiny, gdzie musze każdy kabelek osobno przylutować do wtyczki. W pierwszej wersji mirlight lutowałem to cały dzień. Ten problem trzeba jeszcze przemyśleć, jak narazie nie jest to coś co by przeszkadzało w użytkowaniu. O tranzystorach myślałem ale ostatecznie zostały ULN

    3. Odpalenie tego pod linuxem to była podstawa, na Windowsa działa bo jak wspomnieliście wcześniej python to potęga jeśli chodzi o programowanie

    4. Współpraca mirligth z telewizorem nie jest mozliwa z tego samego powodu co z monitorem bezpośrednio. Fabryczny sprzęt ma dostęp do wewnętrznej elektroniki telewizora, ktróra i tak obrabia obraz. Zrobić takie coś na podstawie sygnałów z TV wygląda na zrobienie drugiej elektroniki przetwarzanie tego obrazu a pewnie to nie będzie warte zachodu.... narazie mam takie zdanie może się to kiedys zmieni.. Poza tym oglądałem w tym roku telewizor prze około 1h :)

    5. Obiecuję że zamieszcze zdjęcia i filmik z nowego mirlighta, ale jestem teraz trochę zajęty i muszę zorganizować trochę czasu na to.


    6.Zasilanie bezpośrednio z USB raczej odpada.... w przypadku laptopa jeszcze dało by się to zrobić bo 500mA z USB da się pociągnąć (dla laptopa będzie mniej diod). O multipleksowaniu raczej nie będę nigdy myślał, bo jakbym chciał zmniejszyć jasność diod to nie kombinował bym gdzie znaleźć najjaśniejsze wersje w rozsądnej cenie.
    Poza tym utrudni to sterowanie w takim przypadku, gdyż wszystko działa na 24 programowych kanałach PWM o małej rozdzielczości (100 wartości wypełnienia)

  • #17 14 Cze 2010 23:15
    Kociak1984
    Poziom 14  

    Osobiście nawet nie wiedziałem że są zaciskarki do IDC... Jeśli komuś to pomoże: imadełko, 2 małe deseczki przyklejone do szczęk. Proste i skuteczne.

  • #19 18 Cze 2010 17:03
    mirley
    Poziom 17  

    Witam

    Próbowałem zrobić filmik, ale niestety mój aparat to nie kamera i efekt jest marny... wręcz znacznie zaniża efekt działania urządzenia. Wykonałem zdjęcie pokazujące efekt działania:

    Mirlight 2 (Domowy Ambilight o ulepszonej konstrukcji)

    Zachęcam do wykonywania układu i dzielenia sie uwagami.... niestety w tym przypadku najważniejsze jest wrażenie na żywo, czego żaden filmik czy zdjęcie nie jest w stanie oddać

  • #20 19 Cze 2010 02:08
    markovip
    Poziom 34  

    Owszem da się, jednak do tego potrzeba jasnego obiektywu i matrycy co najmniej APS-C. Oraz oczywiście dobrego aparatu.

    Jak się postaram, to takie zdjęcia wrzucę. ;)

  • #21 19 Cze 2010 10:20
    conaada23
    Poziom 9  

    mirley napisał:
    Witam

    Próbowałem zrobić filmik, ale niestety mój aparat to nie kamera i efekt jest marny... wręcz znacznie zaniża efekt działania urządzenia.


    Ja bym jednak dalej postulował za umieszczeniem filmiku. Przy czym można wyraźnie zaznaczyć że film nie oddaje wiernie efektu. Ciekawi mnie jak szybko reaguje układ na zmianę ekranu. Na YT widziałem że reakcje home made ambilighta były dość długie... nawet 2 sekudny przy zmianie kolorystyki ekranu, co moim zdaniem jest nie do przyjęcia.

  • #22 19 Cze 2010 23:29
    mirley
    Poziom 17  

    W takim razie około poniedziałku lub wtorku postaram się wrzucić jakis filmik ale reakcja na zmiane koloró jest natychmiastowa i oddaje wszystkie przeskoki nagłe kolorów (np. błyski lampy aparatu w CSI :) ). Obecnie szybkość działania ograniczona jest przez obliczenia na komputerze (minimalny czas skanu to obecnie ustawiony jest na 10ms). Sprzęt jedynie odbiera paczkę danych, liczy sumę kontrolną i steruje diodami

  • #23 20 Cze 2010 15:22
    Gonza
    Poziom 27  

    Właśnie, powiedz mi mirley, jak to u Ciebie wygląda. Bo sam mało oglądam filmów na komputerze, ale np. CSI dość często. Ale obecnie u góry i na dole mam czarne pasy przy odtwarzaniu w w SubEdit Player (nowy monitor od 2 miesięcy, 22 cale o proporcjach ekranu 16:10 - LG W2220P). Jak to wyeliminować, gdybym chciał zbudować Mirlighta?

  • #24 20 Cze 2010 21:18
    markovip
    Poziom 34  

    Gonza napisał:
    Właśnie, powiedz mi mirley, jak to u Ciebie wygląda. Bo sam mało oglądam filmów na komputerze, ale np. CSI dość często. Ale obecnie u góry i na dole mam czarne pasy przy odtwarzaniu w w SubEdit Player (nowy monitor od 2 miesięcy, 22 cale o proporcjach ekranu 16:10 - LG W2220P). Jak to wyeliminować, gdybym chciał zbudować Mirlighta?
    Powiększyć obraz? :D
    W wielu odtwarzaczach (o ile nie we wszystkich) jest opcja powiększenia obrazu. Wiąże się to co prawda z pogorszeniem jakości, ale coś za coś...

  • #25 21 Cze 2010 09:38
    mirley
    Poziom 17  

    ja używam smplayera i on ma bardzo dobrą funkcję panScan, inne programy które miałem powiększają obraz byle jak i przeważnie nie centrum obrazu a od któregoś z rogów.

    poza tym możesz sobie ustawić w oprogramowaniu mirlighta skąd ma kolory pobierać i ostatecznie ustawisz sobie trochę niżej a nie na brzegu ekranu

  • #26 24 Cze 2010 16:35
    mirley
    Poziom 17  

    Przesyłam filmik, jednak za wiele z niego nie widać.... jak dotrę do lepszego sprzętu nagrywającego to pojawi się coś lepszego:


    Link

  • #27 04 Lip 2010 23:45
    drag0n666
    Poziom 9  

    Witam,
    Przyznam że podoba mi się ;)
    Już kiedyś myślałem nad zrobieniem czegoś podobnego.
    Jak tylko będę miał trochę wolnego czasu i funduszy postaram się złożyć coś podobnego i przedstawić wyniki :)
    Pozdrawiam.

  • #28 06 Lip 2010 09:47
    dan53
    Poziom 11  

    Moja uwaga: światło tych LED odbija się od ściany za monitorem. Ściany mają różne kolory. Warto by dorobić układ "kalibrujący", który korygowałby barwy tego układu pod kątem właśnie koloru ściany.

  • #29 06 Lip 2010 21:04
    mirley
    Poziom 17  

    Nad kalibracją już zastanawialiśmy się jednak na razie ważne jest testowanie układu w podstawowej wersji. Sama kalibracja w programie sprowadzi sie poprzez pomnożenie zmiennej prze liczbę 0-1 określającą natężenie koloru od 0 do 100%

  • #30 12 Lip 2010 18:17
    galgann
    Poziom 16  

    Witam, ciekawa konstrukcja, ile miejsca zajął program w atmedze?