Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra F - obrotomierz szaleje bez uruchamiania silnika

13 Cze 2010 15:42 4965 10
  • Poziom 15  
    Mam Astrę F 1,8 16V silnik C18XE benzyna + LPG. Przekręcam kluczyk (nie zapalam!) a obrotomierz zaczyna podskakiwać, skacze 2-3 tys. obrotów i do zera , tak w kółko. Czasami wskazuje nawet wyższe pseudo obroty, a potrafił się też zawiesić, wskazując pozycje poza skalą (zahaczył o element obudowy w pozycji "na godz 13"). Co może być przyczyną? Słaby akumlator?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Zimne luty, uszkodzona instalacja elektryczna, uszkodzenie samego obrotomierza.
  • Moderator Samochody
    Błażej napisał:
    Zimne luty, uszkodzona instalacja elektryczna, uszkodzenie samego obrotomierza.

    Uszkodzony moduł zapłonowy.
  • Poziom 42  
    C18XE ma maduł zapłonowy?
  • Moderator Samochody
    emeryt2 napisał:
    C18XE ma maduł zapłonowy?

    Obojętnie czego by nie miała - uszkodzony wzmacniacz tranzystorowy może działać jako generator. Najważniejsze - samochód odpala? Wstępnie można podłożyć inny zegar, jesli będzie to samo to chyba DIS do wymiany.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 42  
    Tak , z pinu sterownika nr.32.
    Nie ma też żadnego DIS - sa , cewki sterowane bezpośrednio z ECU.
  • Poziom 15  
    Nie wiem czy zapali bo zakręciłem rozrusznikiem kilka razy i padł akumulator (ładuje). Przed awarią dziwne bywało zachowanie samochodu bo w momencie kiedy skakała wskazówka obrotomierza to spod maski słychać było dziwne 'cykanie. Nasłuchiwałem czy to regulacja położenia reflektorów czy silnik krokowy i nie jestem pewien na pewno aparat zapłonowy podawał iskrę - czyli samochód nie zapalony (kluczyk był przekręcony) - obrotomierz skacze - odpinam jeden kabel z aparatu zapłonowego i widzę jak iskra skacze z pomiędzy bolcem a ścianką.
  • Moderator Samochody
    emeryt2 napisał:

    cewki sterowane bezpośrednio z ECU.
    Te cewki to jest właśnie DIS. Tyle tylko że tam chyba są faktycznie bez elektroniki. Jeśli skacze iskra na włączonym zapłonie i nieuruchomionym silniku to niestety uwalony sterownik chyba.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Jak iskrzy na stojącym silniku, to sterownik i jego wiązka do sprawdzenia.

    A dyskusja ta, to kolejny przykład na to, jak ważne jest podanie wszelkich możliwych informacji i danych. Od razu byłoby wiadomo dużo więcej!
  • Poziom 15  
    Chyba padł czujnik położenia wałka rozrządu bo po odłączeniu wtyczki od tegoż czujnika nastała cisza - obrotomierz nie skacze, cewka nie iskrzy. Po podłączeniu wtyczki do czujnika wszystko świruje jak wcześniej.

    => Czujnik wymieniony na nowy kupiony za 20 zł na portalu aukcyjnym i Astra znowu chodzi jak dawniej. Dzięki wszystkim za pomoc.