Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 407 pali bezpiecznik F6 10A

Malczyk2000 13 Cze 2010 20:26 8437 7
  • #1 13 Cze 2010 20:26
    Malczyk2000
    Poziom 15  

    Witam,

    Problem polega na tym że po włączeniu zapłonu od razu pali bezpiecznik F6 10A w skrzynce pod kierownicą, samochód ma automatyczną skrzynię biegów która jest między innymi na tym bezpieczniku i auto stoi unieruchomione w centrum miasta. Proszę o informację co sprawdzić zanim wezwę lawetę, silnik odpala ale wyświetla się błąd ESP (też jest na tym bezpieczniku). Zrobiło się to po postoju samochodu na upale +33st bo rano przyjechałem bez problemów do pracy a po pracy już nie ruszyłem.

    pozdrawiam

    -1 7
  • #2 13 Cze 2010 21:53
    fleshmen
    Poziom 2  

    ESP to kontrola trakcji może któryś z czujników przy kołach jest uszkodzony albo na nim jest jakieś zwarcie ,przetarty czy soś takiego. nie jestem specjalistą ale może pomogę.pozdrawiam. :D

    0
  • Pomocny post
    #3 13 Cze 2010 22:18
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #4 13 Cze 2010 22:22
    zbyniuś
    Poziom 26  

    Elektroniczna automatyczna skrzynia biegów, stycznik sprzęgła, lusterko elektrochromatyczne, lusterko w osłonie przeciwsłonecznej, lampka oświetlenia mapy, złącze diagnostyczne, kalkulator poduszek powietrznych, czujnik kąta kierownicy, podwójny czujnik ESP, osłona przeciwsłoneczna panoramicznego dachu (407SW), lampki sufitowe z przodu i z tyłu
    To masz na tym F6 wg instrukcji obsługi sporo szukania .

    0
  • #5 14 Cze 2010 09:16
    Malczyk2000
    Poziom 15  

    georgesgr napisał:
    F6 zasila sporo rzeczy, m.in. dzwignie terowania skrzynia, dlatego nie mozna jechac.
    Musisz znalezc obwod, ktory ma zwarcie. Odlacz kolejno zlaczki 16 pinowe szra i zielona. Zobaczysz, ktora powoduje zwarcie. To zawezi pole poszukiwan.
    Pozdrawiam, Georges


    Dziękuję za poradę która bardzo mi pomogła bo samochód z racji automatu miał zablokowane przednie koła więc holowanie nie wchodziło w grę. Otóż z samego rana zrobiłem jak piszesz tj. odpiąłem szarą kostkę i założyłem nowy bezpiecznik, po włączeniu zapłonu bezpiecznik się nie przepalił, skrzynia auto zaczęła działać ale wyświetlił się błąd poduszek powietrznych i przekreślony kluczyk na wyświetlaczu. Problem tylko był taki że silnik nie odpalał. Wcześniej zauważyłem że po przepaleniu bezpiecznika nie działała roleta dachu panoramicznego, więc tak profilaktycznie zdjąłem panel dachowy z przełącznikiem od dachu i odłączyłem tam wszystkie kostki tj. od oświetlenia oraz od silniczka rolety i pokrętła oraz kostkę która idzie do lusterka. Po tym zabiegu podłączyłem szarą kostkę i silnik odpalił, nie ma błędu ESP i skrzynia działa poprawnie, bezpiecznik już się nie przepala. Wygląda na to że zwarcie jest właśnie w module od otwierania rolety zapewne w silniczku lub w lusterku.

    Dziękuję kolego za pomoc, bardzo pomogłeś. Teraz muszę tylko zerknąć co z tym otwieraniem rolety.

    0
  • Pomocny post
    #6 14 Cze 2010 11:56
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 17 Maj 2012 11:16
    endriu649
    Poziom 2  

    Witam :)
    Jestem nowy u Was i nie wiem czy można po tak długim czasie odświerzać temat ale, mam taki sam problem z bezpiecznikiem f6 pod kierownicą, zrobiłem wszystko jak tu jest napisane, nawet odpiełem wszystkie złączki i dalej to samo, pomyślałem może to żarówka któraś od stopu ale nie :( tez poodpinałem posprawdzałem i nic, nie podpinając kabli do lamp tez przekreciłem zapłon i bezpiecznik strzelił. całe szczeście ze mam manualna skrzynie biegów nie jak kolega Malczyk, umnie polega problem na tym że, wyswietla mi błąd ESP, Tempomatu, a co najgorsze swiatła stopu nie świecą, reszte błędów tak samo jak wyżej, byłem u mechanika na komputerze powiedział mi "trzeba rozprówać wszystko i szukać" wstrzymałem się z tym jak narazie, dzwoniłem do innych mechaników i niechcą się tego podjąć jedynie serwis, stało się to wczoraj na postoju,prażyło słońce i zasłoniłem rolete panoramy, radyjko grało aż wkoncu jak zawsze wywietlił mi sie komunikat z energia i odłączył wszystko, zawsze tak robi po jakimś czasie po uruchomieniu silnika zaczeły mi się te błędy pokazywać, co najlepsze i w sumie najgorsze nigdy bym się nie spodziewał że nie będą świeciły mi Swiatła Stop, zrobiłem jeszcze z tą usterka około 450km i cud ze nikt mnie nie pocałował w tyłek, jeżdząc po wrocławiu lub wracając autostrada do domu, proszę o jakieś wskazówki gdzie jeszcze mogę szukać zanim samochód pojedzie na serwis.

    Peugeot 407 SW 04-05r 2.0 HDI 136 Koni
    Wersja Platinum

    Błędy wyświetlane na Komputerze:
    U1325 - Niespójne dane pochodzące z podwójnego czujnika
    U1305 - Niespójne dane pochodzące z czujnika kąta skretu kierownicy
    C1384 - Sygnał pedału hamulca
    U1105 - Brak komunikacji z czujnikiem kąta skrętu
    U1125 - Brak komunikacji podwójnego czujnika

    Było to przy spalonym bezpieczniku więcej błędów nigdzie nie znalazło

    Proszę o pomoc, Auto mi jest strasznie potrzebne a wariatem nie jestem żeby ryzykować bez świateł stop.

    0
  • #8 23 Maj 2012 08:43
    endriu649
    Poziom 2  

    Problem rozwiązany, zwarcie robiły lampki od lusterka w osłonie przeciwsłonecznej po stronie kierowcy, kable byly cale spalone po usunieciu kabli i wyczyszczeniu błędów wszystko wróciło do normy :)

    okablowanie znajduje się w słupku miedzy przednią szybą a drzwiami :)

    Pozdrawiam

    0