Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Czy syrena jest ładowana podczas czuwania? Fiat Stio

14 Cze 2010 01:42 6241 22
  • Poziom 10  
    Cześć,

    mam problem z syreną we fiacie stilo. Alarm fabryczny. Zaraz po wyłączeniu auta (musi pracować silnik) zamknięciu i uzbrojeniu słyszę Dźwięk bip czyli ok

    po jakimś czasie nie słychać tego dźwięku ani po otwarciu ani po zamknięciu auta.

    Z tego co wiem, syrena ma własne zasilanie (informacja z instrukcji, że po odłączeniu akumulatora będzie wyła)

    u mnie niestety nie wyje, alarm uzbrojony, odłączam klemę i nic, czasem po podłączeniu wyje i mogę alarm zdezaktywować ale jeżeli wyje to skąd bierze napięcie jeżeli nie była by doładowywana/zasilana

    Czy możliwe jest, że po uzbrojeniu auta syrena tylko czyta czy jest napięcie i nie korzysta z niego do doładowywania? Dotychczas nie było żadnego problemu nawet w zimowe super mrozy. (8 lat)

    jeżeli faktycznie ładowanie odbywa się tylko podczas jazdy, wiadomo w ile taki akumulator powinien się naładować?

    będę wdzięczny za sugestie.

    P.S.

    Alarm jako alarm działa, po wykryciu próby kradzieży, migają kierunkowskazy i itp

    po przekręceniu kluczyka komp informuje o próbie włamania.

    Pozdrawiam
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 43  
    Sprawdz czy na syrence jest wejscie na maly kluczyk jak jest to go przekreć. Pozatym przy takim czasie jak wspominasz ( 8 lat ) to aku w syrence do wymiany lub cała syrenka
  • Poziom 10  
    syrenka jest niewidoczna pod podszybiem, i wg mnie nie ma tam miejsca na żaden kluczyk.

    Dzisiaj pomimo przejażdżki nie chciała robić bip.przy zamykaniu auta.

    Auto stało w garażu a rano zaraportowało próbę włamania. Wiem że alarm potrafi monitorować spadek napięcia na akumulatorze, który jest sprawny. Być może raportuje próby włamania bo akumulator padł w syrenie? tak zachowują się alarmy przy słabym akumulatorze syreny?

    pozdrawiam
  • Poziom 43  
  • Poziom 10  
    dzięki, ale tym gorzej dla mnie.

    czyli problem mogę mieć złożony. Po pierwsze dziwne alarmy, nie wiadomo dlaczego, bo komp nie informuje co było źródłem, po drugie syrena która nie bipa i nie wyje, być może padła po tym jak wiecznie wyła a ja nie słyszałem i stała się jej krzywda łącznie z akumulatorem.

    pomimo, że deaktywyje ultradwięki i wstrząsy alarm i tak się włącza, czyli może ma problem z akumulatorem, lub z jakimś zamkiem, ale nie sądzę bo auto nie monituje problemów z otwartymi drzwiami.

    Pozdrawiam

    p.s.
    jutro umówiłem się w ASO na diagnozę, być może są w stanie odczytać, co jest źródłem alarmów.

    Pozdrawiam
  • Poziom 43  
    Raczej zaproponuja wymiane centralki i syrenki . Skórka nie warta wyprawki lepiej zalozyc inny alarm
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 10  
    nie ma takiej opcji, ma być fabryczny. Stilo to mocno skomplikowane elektrycznie auto. Jeżeli padła centralka to czemu generalnie działa?

    potrzebował bym konkretnych informacji. co do ładowania akumulatora tej syreny.

    pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Prawie sobie poradziłem,

    ale opisuje co i jak

    schemat alarmu

    Czy syrena jest ładowana podczas czuwania? Fiat Stio

    rozmieszczenie kostek itp

    Czy syrena jest ładowana podczas czuwania? Fiat Stio

    opis działania

    Centralka alarmowa wbudowana jest w Body Computer, który znajduje się mniej więcej pod kierownicą, tam gdzie panel z bezpiecznikami.

    Urządzenie alarmowe zapewnia obwodowe i objętościowe zabezpieczenie przed kradzieżą.

    Specjalna jednostka kontrolna (wbudowana w Body Computer) sprawdza:

    stan drzwi i pokrywy bagażnika i silnika, za pośrednictwem wyłączników w zamkach (zabezpieczenie obwodowe)
    ruch wewnątrz nadwozia za pośrednictwem czujników objętościowych. (kontrola objętościowa);
    ciągłość przewodów zasilających układ;
    włączenia wyłącznika zapłonu.
    Centralka posiada funkcję autodiagnostyczną, która rozpoznaje i zapamiętuje usterki i stany awaryjne centralki i elementów układu; ponadto sprawdza stan przewodów połączeniowych i zapamiętuje ilość wykonanych włączeń i alarmów.

    Logika funkcjonowania centralki może być zmodyfikowana w taki sposób, aby zaspokoić przepisy prawa, które regulują stosowanie systemów alarmowych obowiązujących na różnych rynkach.

    Odnośnie szczegółowego opisu patrz

    Wszystkie elementy zewnętrzne połączone są z Body Computer przez specjalny obwód szeregowy.

    Syrena alarmowa zamontowana jest z przodu samochodu, pod pokrywa, z lewej strony komory silnika.

    Do kontroli drzwi i bagażnika są zastosowane te same wyłączniki z systemu blokady drzwi.

    Odpowiedni wyłącznik kontroluje natomiast, czy zamknięta jest pokrywa silnika.

    Czujniki pojemnościowe kontrolują, czy nie ma intruzów w samochodzie. Umieszczone są one w lampie sufitowej przedniej: każdy z nich składa się z nadajnika i odbiornika; sygnał wysyłany przez nadajnik odbierany jest przez odbiornik drugiego czujnika i odwrotnie; w przypadku wystąpienia zakłóceń centralka wysyła sygnał alarmowy .

    Poprzez naciśnięcie odpowiedniego przycisku znajdującego się obok czujników, można włączyć / wyłączyć funkcję: gdy czujniki są odłączone świeci się dioda znajdująca się obok przycisku.

    Dioda urządzenia alarmowego znajduje się obok gałki zabezpieczenia drzwi kierowcy: daje sygnały funkcji blokady drzwi. Patrz E3040 ZAMEK CENTRALNY (BLOKADA DRZWI)

    Przy włączony alarmie, dioda miga z częstotliwością 0,8 Hz, aby pokazać stan samochodu zablokowanego (funkcja ostrzegawcza).

    Funkcja ostrzegawcza jest włączana również wtedy, kiedy jedne z drzwi lub pokrywa bagażnika nie są dokładnie zamknięte.


    Antena odbiornika pilota podłączona jest bezpośrednio do Body Computera, w którym znajdują się wszystkie właściwe układy elektroniczne.


    Opis funkcjonowania
    System alarmowy zarządzany jest przez centralkę alarmową wbudowaną w Body Computer M1 : zasilany jest z akumulatora przez obwód maxifuse CPLB99 - styk 18 konektora F i przez obwód zabezpieczony bezpiecznikiem F39 - styk 17 konektora F; zasilanie poprzez kluczyk wyłącznika zapłonu (INT) dochodzi na styk 9.

    Body Computer M1 odbiera na wejściu sygnały 'otwarte drzwi' na styk 8 (drzwi przednie po stronie kierowcy), na styk 25 (drzwi przednie po stronie pasażera), na styk 26 (drzwi tylne lewe) i na styk 26 (drzwi tylne prawe) złącza E. są to te same sygnały, które powodują zaświecenie świateł Patrz E2510 LAMPA OŚWIETLENIA WNĘTRZA SAMOCHODU .

    Pokrywa komory silnika sterowana jest poprzez wyłącznik I10, który połączony jest ze stykiem 24 złącza B M1 , natomiast sygnał nieprawidłowo zamknietej pokrywy bagażnika przesyłany jest z wyłącznikak I11 , który połączony jest ze stykiem 24 złącza E. (jest to ten sam wyłącznik, który służy do zapalania za pośrednictwem innego styku, lampy oświetlenia komory bagażnika Patrz E2520 PODŚWIETLENIE SCHOWKA - PODŚWIETLENIE BAGAŻNIKA - PODŚWIETLENIE DASZKA PRZECIWSŁONECZNEGO .

    Syrena P90 zasilana jest przez Body Computer M1 , ze styku 34 złącza B i połączona jest z obwodem szeregowym styku 25.

    Czujniki objętościowe K62 zasilane są przez Body Computer M1 , ze styku 39 złącza E i połączone są z obwodem szeregowym styku 7 złącza D.

    Zespół K62 zasilany jest kluczem (INT) przez obwód zabezpieczony bezpiecznikiem F49 w skrzynce bezpiecznikowej pod deską rozdzielczą B2 ; znajduje się w nim przycisk wyłączający czujniki objętości

    Dioda ostrzegawcza E40 , znajdująca się na drzwiach przednich po stronie kierowcy, połączona jest ze stykami 6 i 8 złącza C w M66 , a stąd poprzez linię CAN z Body Computer M1 .

    Antena-odbiornik P93 wysyła do Body Computer M1 sygnał sterujący drzwiami i systemem alarmowym, łącząc się ze stykami 21 i 31 złącza A.

    Antena - odbiornik RF P93 wysyła do Body Computer M1 sygnał otwierania / zamykania drzwi a także szyb i dachu otwieranego, łącząc się ze stykami 21 i 31 złącza B Patrz E3040 ZAMEK CENTRALNY (BLOKADA DRZWI) .


    moje boje

    kostka jest przy akumulatorze. leży sobie tam luźno i nie ma problemów korozyjnych - czyli dobrze.

    Niestety winna jest syrena a dokładnie elektronika a dokładniej montażysta który ją składał i nie dotrzymał wymagań technologicznych dla wyrobów motoryzacyjnych (czystośc jonowa na poziomie profesjonalnym lub militarnym - wiecej można poczytać na stronach ITR). Na płytce pozostał topnik, który z czasem zmienia się w sole powodując korozje i zwarcia

    w moim przypadku złącze od akumulatora było niewłaściwie przylutowane, a właściwie było przylutowane, ale pozostały szkodliwe osady po tym procesie (lutowanie).

    Do syreny idą 3 przewody. +12 masa i rozkazy z komputera M1 któryu jest centralką alarmową jednocześnie

    po restarcie zasilania syrena przez chwilę pracuje potem śmierć i cisza.

    tak wyglądała korozja


    Czy syrena jest ładowana podczas czuwania? Fiat Stio

    a tak styki we wtyczce akumulatora który swoja droga pomimo czasu jest w pełni sprawny.

    Czy syrena jest ładowana podczas czuwania? Fiat Stio

    niezły syf.

    Przez sole padł komponent oznaczony jako zp8

    czyli dekodując dioda zenera BZX84-C9V1

    podejrzanymi są też elektrolity, bo góry maja trochę napuchnięte.

    http://pl.farnell.com/nxp/bzx84-c9v1/dioda-zener-250mw-9-1v/dp/251628

    wymienię go i będę sprawdzał dalej czy odżyje.


    tak wygląda syrena

    Czy syrena jest ładowana podczas czuwania? Fiat Stio

    a tak flaki

    Czy syrena jest ładowana podczas czuwania? Fiat Stio



    nie podjżewam, ze syrenka czasami nie wyje przez tą diodę zenera. Ona tylko zabezpiecza akumulatror. Bardziej stawiam na elektrolit.

    powymieniam i zobaczymy

    ma ktoś schemat od tej syreny?

    syrena firmy meta

    Pozdrawiam

    Edit,

    jak już ją zmuszę do wycia, czyli włączyć alarm i odłaczyć akumulatror (nie wuje a powinna) ponownie podłączyć akumulator za którymś razem zaczyna wyć i po odłączeniu akumulatora dalej wyje i to nieźle.

    Czyli jak już wystartuje to działa. "Śmierdzi" mi tutaj elektrolitami

    Pozdrawiam
  • Poziom 43  
    To żaden oryginał tylko zwykła Meta jakich pełno jeździ w autach
  • Poziom 10  
    ale zakładana fabrycznie.

    btw, masz schemat?
  • Poziom 43  
    Obawiam się, że będziesz mieć problem ze schematem
  • Poziom 10  
    tu nie ma cudów,

    powymieniam elektrolity, posprawdzam tranzystory itp.

    jak nie pomoże, to będę musiał szukać alternatywnej syreny, chociaż czekam na oficjalną odp fiata.

    btw, jak trochę działa a trochę nie działa to musi być jakaś przyczyna. Zimny lut, ew do wymiany komponenty starzejące się. Syrena ma ponad 8 lat, i o dziwo akumulator jest bardzo dobrej kondycji.

    nie zakładam winy komputera, bo po odłączeniu i podłączeniu wtyczki syrena przez jakiś czas funkcjonuje.

    Pozdrawiam
  • Poziom 43  
    Nowa, dobra/głośna syrena z własnym zasilaniem-50zł. Czekaj na oficjalną odp.Fiata
  • Poziom 10  
    gdzie kupić?

    na aukcjach są w archiwum, obecnie brak wystawionych.

    Pozdrawiam
  • Poziom 43  
    W sklepie z elektroniką, niekoniecznie samochodową
  • Poziom 10  
    Cześć,

    generalnie syrena mocno umarła. Działa tylko chwilę po podłączeniu klem. Aku w syrenie jest sprawny i jest ładowany z dużego AKu.

    umówiłem się z elektronikim z fiata, że za pomocą examinera będzie wymuszał alarmy, być może syrena się rozprogramowała po odłączeniu wew aku w co raczej wątpię

    Odezwę się po zabiegu.

    pozdro
  • Poziom 13  
    Ja tylko dodam, że mam w Stilo alarm nie firmowy i też miałem kiedyś problem, że przy zamykaniu i otwieraniu zamka ćwierkał, a po odłączeniu klemy aku nie mimo,
    że miał.
    Po krótkim dochodzeniu okazało się, że warsztat który montował alarm założył mi 2 syreny - jedną (bez zasilania) do ćwierkania przy zamykaniu/otwieraniu, a
    drugą z podtrzymaniem.
    Taki myk był spowodowany chyba tym, że impuls wyzwalający przy zamykaniu/otwieraniu drzwi był za krótki i ta syrena z podtrzymaniem nie zdążyła zareagować.
    Po latach aku w syrenie umarł i efekt był taki jak opisany.

    Pozdrawiam,
    P.
  • Poziom 10  
    jestem po zabiegu,

    dokładnie to jest tak,

    są 3 styki, plus minus i szyna szeregowa gadająca z komputerem auta

    wxaminer fiatowski potrafi z nią gadać i examiner mówi, e gada z syreną, syren się zgłasza, potwierdza obecność, uzbrojenie, rozbrojenie i itp, ale podczas wymyszenia pisku czy alarmu nie hałasuje. Czyli częśc cyfrofa syreny działa, a analogowa nie. Zastanawiam się co może być nie tak, skoro zaraz po podłaczeniu zasilania działają dzwięki a po chwili nie.

    elektrolity wszystkie wymieniłem i nie ma, żadnej poprawy.

    Jakieś pomysły?
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    Sprawdz czesc analogowa (tranzystory), wyglad, ze to dynamiczna syrenak wiec nie ma tam zadnej przetwornicy podbijajacej napiecie ani innych cudow.

    Taka syrenka jest ladowana tylko podczas jazdy samochodu. Gdy silnik pracuje.
    Nie zastapisz jej zwykla tania syrenka za 50zl bo to nie zadziala. Tu masz cyfrowa syrenke robiona przez TRW (a podwykonawca byla Meta Systems Wlochy). Musial bys zalozyc caly dodatkowy alarm albo wyrzeźbić sobie cos co bedzie robic konwersje ramek cyfrowych na sygnal analogowy dla takiej prostej syrenki.
  • Poziom 10  
    Dzięki za informacje,

    to bardzo cenna informacja że produkt TRW nie meta. Wrzucam punkt- być może znajdę do tego dokumentacje

    Nie ma takiej opcji aby coś grzebać w instalacji stilo. Mega czułe na elektrykę auto.

    Pozdrawiam

    Wkrótce dostane ten duży tranzystor z ST, być może z nim jest jakiś problem, skoro przed śmiercią centrali wiecznie wyła.

    Pozdrawiam
  • Poziom 14  
    Bylbym jednak bardziej sklonny szukac podobnego rozwiazania w syrenkach Mety. TRW moglo tylko nadawac swoj numer i naklejac nalepke. No i oczywscie brac kase ;)

    Jesli dysponujesz oscyloskopem to zaczal bym od przeszukania ukladu czy gdzies pojawia sie przebieg prostokątny sterujacy glosnikiem podczas aktywnego alarmu.

    Stilo to takie samo auto ja inne z magistrala CAN. Nie jest jakos szczegolnie czule na grzebanie w elektryce. Po prostu musisz wiedziec co robisz. Dzialanie "po omacku" moze sie zle skonczyc.
  • Poziom 10  
    akurat stilo ma baaardzo dziadowskie złączki. To jest bolączka tego auta. Normalne są co chwile jakieś błędy. Niektóre najważniejsze złącza magistrali nie są wystarczająco zabezpieczone przed wilgocią. Potem komp pokazuje co chwilę różne błędy.

    Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Problem rozwiązany :D

    kupiłem drugą syrenę, straszliwie zalani i nie działającą i z niej przełożyłem ten duży tranzystor sterujący głośnikiem.

    Po wyminie wszystko działa. W starym musiało dojść do uszkodzenia struktury. Uszkodzenie wywoływało sztuczne alarmy, i niedziałanie syreny.

    pozdrawiam