Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Brak rozruchu silnika Peugeot 306 1.6 benzyna

Kovalson 14 Jun 2010 22:25 9603 11
Wago
  • #1
    Kovalson
    Level 10  
    Witam,

    Problem mój istnieje już od kilku dni i z braku dalszych pomysłów postanowiłem skierować się z nim tutaj. Żywię wielkie nadzieje do Was, że pomożecie w rozwiązaniu tego problemu.

    Wszystko zaczęło się w momencie, gdy w środę, przed dniami wolnymi związanymi z datą 1 czerwca, wyjechałem na tydzień i postanowiłem odłączyć akumulator. Po powrocie w następny wtorek podłączyłem akumulator i zaczęły pojawiać się problemy. Nie mogłem na początku odpalić auta, nie słyszałem pracy pompy paliwowej ale po parokrotnym przekręcaniu kluczyka w pozycję zapłonową auto zaskoczyło z parokrotną czkawką. Po ruszeniu czkawka jeszcze się pojawiała ale ustało. Parę dni tak jeździłem aż auto całkiem zdechło. Lampka przedstawiona poniżej wariowała, mrygając nieregularnie i w jej rytm zaskakiwała pompa paliwa zamiast pracować jednostajnie.
    Brak rozruchu silnika Peugeot 306 1.6 benzyna
    W chwili obecnej auto stoi u kolegi w garażu, z rozebraną stacyjką bo myslałem że był brak styku wewnątrz ale po podłączeniu wszystkiego na krótko samymi kablami, bez kluczyka, efekt był ten sam - brak iskry na świecy, brak pracy pompy. Rozrusznik kręci ale wygląda na to, że jest jakaś blokada spowodowana awarią jakiegoś układu, przekaźnika lub jak na moje oko immobilizer.
    Posiadam Peugeota 306 z roku 1998, immobilizer jest bez klawiatury jak w starszych modelach (nadajnik jest wtopiony w kluczyk).
    Co jest powodem tego zachowania? Immobilizer? Jakiś spalony układ? Co mogę z tym zrobić?
    Wydałem już 100 złotych u "elektryka", który przeczyścił mi masy i wymienił klemę na akumulatorze, powiedział że powinno działać a jak nie to żebym podjechał ale wolę już tam nie zajeżdżać, bo auto jak nie działało tak nie działa - miało swoją chwilę jeszcze wtedy, a później padło na amen.

    Proszę o pomoc bo ja już nie mam siły a auto jest mi niezmiernie potrzebne...

    Dodano po 5 [godziny] 5 [minuty]:

    Nikogo? :(
  • Wago
  • #2
    rnb_bolii
    Level 38  
    Witam. Takie objawy może dawać uszkodzony czujnik "halla", lub z jego zasilaniem- przerwa w obwodzie.
  • Wago
  • #3
    Kovalson
    Level 10  
    Tyle tylko, że powyższe objawy zaczęły pojawiać się tuż po podłączeniu akumulatora po tygodniowej przerwie w zasilaniu.

    Czy aby napewno to mogło podczas tego braku zasilania się zepsuć? Dziwny zbieg okoliczności?

    Czujnik halla blokuje jednocześnie pracę pompy i powoduje brak iskry?
  • #4
    rnb_bolii
    Level 38  
    Tak, raczej blokuje. Ale skoro piszesz że masz ''immo'', to jak jest możliwość to go omiń. Bo nie wiem czy go ten samochód posiada. Poszukaj schematu elektryki tego peugota i sprawdź czy jest zasilanie na czujniku halla. Czyli plus, minus i impuls. To tyle co ja bym sprawdził.
  • #5
    User removed account
    User removed account  
  • #6
    Kovalson
    Level 10  
    Witam,

    Może zabrzmię bardzo głupio, ale który to przekaźnik podwójny? Jak już wspominałem, albo i nie, jestem mechanikiem okrętowym i znam się czysto na mechanice a nie na elektryce, dlatego też problem ten jest tym większy dla mnie i moich kolegów po fachu :)

    Pozdrawiam.

    Dodano po 19 [minuty]:

    Przepraszam, za głupie pytanie :)

    Znalazłem chyba odpowiedź. W komorze silnika, pomiędzy serwem a komputerem wisi czarna kostka, która wcześniej winna być podpięta klejem do obudowy komputera. Ma ona ułamaną obudowę z dziurą, w którą można palec włożyć i dziura ta skierowana była do dołu.
    Rozebrałem to w miarę ostrożnie i znalazłem w środku powiedzmy duży układ z dwoma cewkami, który wygląda, wg. google, jak przekaźnik podwójny.

    Tak tylko chciałbym się upewnić czy to to :)
  • #7
    User removed account
    User removed account  
  • #8
    Kovalson
    Level 10  
    Dzięki wielkie, zaraz jadę do miasta to wymienić i modlę sie, aby wszystko wróciło do normy.

    Pytanie poboczne: jeśli wielokrotnie kręciłem silnikiem bez zapłonu, to komputer spowoduje dalszą blokadę i będę musiał go za pierwszym razem uruchomić będąc ciągniętym przez kogoś innego aby czujnik Halla wysłał odpowiedni sygnał do komputera?
  • #9
    User removed account
    User removed account  
  • #10
    Kovalson
    Level 10  
    Mała aktualizacja:

    Kupiłem przekaźnik podwójny na szrocie, bo nowy kosztuje od 300 do 1000 złotych jak się dowiedziałem w ASO. Zamieniłem ale nadal nie pokazywała się lampka silnika przedstawiona w pierwszym poście.
    Pogmerałem trochę kablami dochodzącymi do kostki, w którą wpina się przekaźnik podwójny, i oto pojawiła się lampka na desce rozdzielczej ale chwilowo. W momencie przekręcania kluczyka w pozycję rozruchową lampka znikała, zaczynała mrygać nieregularnie a pompa paliwa załapywała dopiero pod koniec pracy rozrusznika, gdy auto było nieruchome.
    Podejrzewam przetarcie któregoś z kabli wiodących do kostki lub gdzieś we wcześniejszym odcinku instalacji elektrycznej. Chyba oddam auto do elektryka, bo nie chciałbym samemu czegoś jeszcze bardziej spartaczyć.

    A co do przekaźnika chyba pozostanę przy starym a "nowy" oddam na szrot bo chyba jednak nie w tym rzecz.
  • #11
    galernik79
    Level 15  
    masz tu rozpiskę pinów przekaźnika 7 masa 14 + po stacyjce 8 i 15 zasilanie 4 5 6 13 zasilanie wtrysku, sprawdź dobrze kable do halla , prawdopodobnie twój problem tkwi w przewodach. 8 pin przekazuje napięcie na 15 natomiast napięcie z 15 idzie do ecu
  • #12
    Kovalson
    Level 10  
    Witam,

    Problem został rozwiązany.
    Chodziło o kostkę gdzieś w komorze silnika, która zbutwiała i przestała łapać styk. Elektryk po odnalezieniu usterki usunął kostkę i połączył kable na krótko i wszystko zaczęło działać jak wcześniej.

    Pozdrawiam i dzięki za pomoc.