Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Nawigacja MFD w Skodzie Superb '02

Tarki666 14 Jun 2010 19:45 5885 6
Relpol
  • #1
    Tarki666
    Level 10  
    Witam,

    Podejście nr 2 ;-)

    Założyłem do Skody Superb '02 (rok modelowy '03) nawigację ver 1U0 035 191A, została dobrana zgodnie z ETKA do numeru nadwozia, zegary zabudowane w aucie mają nr 3U0 920 840A. Dotychczas było radio kasetowe Symphony, łączące się z zegarami (piny 8,9 zielonej wtyczki T32 w zegarach) po CAN na piny 8,9 w zielonej mini-iso (kierownica multifunkcyjna nadawała do radia tez po CAN). Takie też połączenia wskazują schematy z ELSY. Na schematach przerywaną linią podano alternatywne połączenia w przypadku zastosowania nawigacji, mianowicie połączenie zegarów z zielonej mini-iso piny: 8,9,10 do wtyczki zielonej w zegarach 30,31,32. Sterowanie z kierownicy nawigacji MFD to połączenie z pinu 5 sterownika kierownicy na pin 11 kostki mini-iso. Po przeróbce połączeń z zegarami na piny 30,31,32 niestety Maxi-Dot nic nie wyświetla, Vag pokazuje brak komunikacji zegarów z radiem, tak samo bramka CAN nie łączy sie z radiem, przypuszczam ze ciągle go szuka na CANie. Zegary zakodowane na 31125, CAN gateway na 00006, nawigacja MFD na 00001, radio na 00407. Czy jest w ogóle szansa, żeby ta nawigacja ver. A połączyła sie z tymi zegarami? Lub co i w jaki sposób zakodować, żeby uzyskać połączenie z Maxi-Dot.

    Pozdrawiam i myśle że teraz treść jest już bardziej czytelna ;)
    Czekam na jakieś porady
  • Relpol
  • Relpol
  • #3
    Tarki666
    Level 10  
    Witam,

    jakby to kogoś interesowało, uzyskałem połączenie nawigacji z zegarami!
    Cały problem polegał na przekodowaniu bramki CAN, tzn. przepisaniu tego samego kodowania 00006 jak dotychczas (jest 00006, kasujemy ten kod i ponownie wpisujemy 00006), co poskutkowało zresetowaniem bramki i zainicjowaniem połączenia zegary-nawigacja MFD - od tej pory bramka CAN nie szuka radia na szynie. Dla niezorientowanych: nawigacja Skody nr 3U0 035 191A jest odpowiednikiem wersji D od VW.

    Płynnie przechodzimy do kolejnej kwestii: sterowanie z kierownicy. Dotychczas tez było podłączone do szyny CAN. Schematy podłączenia nawigacji wskazują na osobne połączenie od sterownika kierownicy z pinu 5 na zieloną kostkę ISO nawigacji pin 11 - tzw. REM. Czy sterowanie radia analogowo w ten sposób będzie działało lub konieczna będzie wymiana sterownika kierownicy na taki bez CAN?

    pozdrawiam i czekam na jakieś podpowiedzi.
  • #4
    halszka69
    Level 11  
    Tarki666 wrote:

    Płynnie przechodzimy do kolejnej kwestii: sterowanie z kierownicy. Dotychczas tez było podłączone do szyny CAN. Schematy podłączenia nawigacji wskazują na osobne połączenie od sterownika kierownicy z pinu 5 na zieloną kostkę ISO nawigacji pin 11 - tzw. REM. Czy sterowanie radia analogowo w ten sposób będzie działało lub konieczna będzie wymiana sterownika kierownicy na taki bez CAN?

    Odnośnie sterownika kierownicy.
    Jeżeli masz obecnie sterowanie po CANie (ze starym radiem) a navigacja tego nie widzi, powinieneś podpiąć analogowe sterowanie REM i przekodować sterownik (nie musisz go wymieniać)
  • #5
    Tarki666
    Level 10  
    halszka69 wrote:

    Odnośnie sterownika kierownicy.
    Jeżeli masz obecnie sterowanie po CANie (ze starym radiem) a navigacja tego nie widzi, powinieneś podpiąć analogowe sterowanie REM i przekodować sterownik (nie musisz go wymieniać)


    hej, obecnie sterownik kierownicy jest zakodowany na 00118, ale ten kod chyba działa tylko z przekaźnikiem nr 451, kodowanie z przekaźnikiem nr 452 ma byc 00008. Teraz pytanie czy możliwa będzie zmiana kodowania na 00008 z przekaźnikiem 451? Czy o takim kodowaniu mówisz?
  • Helpful post
    #6
    halszka69
    Level 11  
    Tarki666 wrote:
    halszka69 wrote:

    Odnośnie sterownika kierownicy.
    Jeżeli masz obecnie sterowanie po CANie (ze starym radiem) a navigacja tego nie widzi, powinieneś podpiąć analogowe sterowanie REM i przekodować sterownik (nie musisz go wymieniać)


    hej, obecnie sterownik kierownicy jest zakodowany na 00118, ale ten kod chyba działa tylko z przekaźnikiem nr 451, kodowanie z przekaźnikiem nr 452 ma byc 00008. Teraz pytanie czy możliwa będzie zmiana kodowania na 00008 z przekaźnikiem 451? Czy o takim kodowaniu mówisz?


    Dokładnie tak jak mówisz kodowanie:
    00008 - Radio (REM), Tempomat
    00118 - Radio (Can), Tempomat
    00119 - Radio (Can), Tempomat, Telefon

    Możliwe, że będziesz musiał podciągnąć linię zasilania (teraz nie pamiętam ale chyba plus po stacyjce), bo w przypadku kodowania 00008 CAN-BUS jest zdeaktywowany.
    Wcześniej radzę sprawdzić bez przekodowywania sterownika tylko z podpiętym sygnałem REM do Navi czy wszystko działa (możliwe, że strowanie jest wysyłana jednocześnie przez CAN jak i REM)
  • #7
    Tarki666
    Level 10  
    Witam,

    okazało się, że kierownica działa na oryginalnym przekaźniku nr 451 (1J0907487A),
    konieczne okazało się podpięcie oprócz sterowania REM (pin 5 przekaźnika kierownicy na pin 11 zielonej kostki miniISO) brakujących sygnałów:
    -zapłon pin 12 przekaźnika kierownicy na pin 4 czarnej kostki ISO (wg. schematów było bezpośrednio z bezp. SB5 10A, ale nie chciało mi sie już tego rozgrzebywać, bo tak też działa),
    -iluminacja pin 15 przekaźnika kierownicy na pin 6 czarnej kostki ISO.
    Na koniec przekodowanie sterownika kierownicy z 00118 na 00008 i wszystko OK,

    pozdrawiam